شنبه 1 تیر 1392 - 10:23

تشديد نزاع لفظي حاميان جليلي و قاليباف

پس از نه بزرگ ملت ايران به جريانات «خودعمارپندار»، «تماميت‌خواه» و «مدعي اصولگرايي»، درگيري لفظي بين رسانه‌هاي آنها روز به روز غليظ‌تر شده و خصوصا رسانة‌هاي دو جناح حامي جليلي و قاليباف در فضاي مجازي به شدت همديگر را بابت شكست در انتخابات سرزنش و از خجالت يكديگر در‌آمده‌اند. در تازه‌ترين دور اين حملات متقابل، سايت خبر داغ كه يكي از «مجموعه‌سايت‌هاي» حامي قاليباف در ايام انتخابات بود در تحليلي تند و با ادبياتي غيرمتعارف، شديدترين هجمه را به طيف ديگري از اصولگرايان كه حامي جليلي بودند به عمل آورده و نوشت: چندی پیش بزرگی در جمعی از جوانان نخبه اصولگرا که درس فلسفه نزد او مي‌خوانند بیان جالبی را به زبان آورد. او گفت: «در تاریخ اسلام متحجر زیاد بوده است اما در دوره فعلی این جماعت «متحجر منافق» الحق نوبرند!»

اين سايت سپس به مصاديق اشاره كرده و ادامه داده است كه: «مصداق عینی این بیان را در منطق خوارج‌مآبانه وحید یامین پور {مجري سابق سيما و حامي قبلي احمدي‌نژاد و فعلي جليلي، كه چند روز مانده به ۲۴ خرداد، سعيد جليلي را مطرح‌ترين كانديداي انتخابات ناميده و متعجبانه از مخاطبان وبلاگ خود پرسيده بود كه: اصولا نمي‌داند بقيه كانديداها براي چه كانديدا شده‌اند!!} مي‌توان به عینه مشاهده کرد. او در مطلبی که در صفحه شخصی خود نوشته و ارگان سایبری تحجر آن را با آب و تاب نشر داده است برای فرار از پرسش‌هاي منطقی بدنه اصولگرایان که روانه فرقه پایداری و لیدر آن شده است به بافتن مطالبی پرداخته است که اوج فاجعه حاکم شدن این تفکر در هشت سال گذشته و چرایی انتخاب امروز مردم را عیان مي‌کند.

اين سايت در ادامه نقد خود به نقل از يامين‌پور نوشته است: «اما چرا تقلب گفتمانی برخی اصولگرایان با مفهوم بی مبنای «صالح مقبول» چنین شکستی خورد؟ حتی عموم مردم مي‌دانستند که با آمدن هاشمی یا نماینده ی او به انتخابات، رأی «معیشتی» و خاکستری مردم به سمت او خواهد رفت. آیا فهمیدن این مسأله کار سختی بود…. ما از رای دادنمان به جلیلی پشیمان نیستیم. دست کم گفتمان اصیل انقلاب نماینده ی درخوری داشت. نماینده‌اي که برساخته‌اي رسانه‌اي نبود. ما دربرابر معیارهای روشن رهبری، تقلب گفتمانی نکردیم تا با تعبیر بی مبنای صالح مقبول، همه چیزمان بر باد نرود.»

اين سايت اصولگرا در ادامه اضافه كرده است: در این نوشته جدای آنکه حاوی پای فشردن بر شبه شرعیات متحجرانه پیشین است، شامل فحاشی و تهمت به قالیباف نیز هست که هم بارها به آنها پاسخ مقتضی داده شده است و هم تجربه نشان داده تحجر و دگماتیسم گوشی برای شنیدن آن ندارد و اساسا سرنگونی اصولگرایان از همین تفکر و همین بی اخلاقی‌ها آغاز شد تا جایی که حضرات اصولگرا از ترس فحاشی فرقه پایداری جرات حمایت از قالیباف را پیدا نکردند. بنابراین جواب دادن به عناصر حقیری که مدام بر حقارت خود پای فشاری مي‌کنند امری عبث است.
سايت حامي قاليباف در انتهاي مطلب خود پرسيده است: اما در این میان چند سوال مي‌ماند که بهتر است به تعبیر امام(ره) این «متحجرین احمق» به آن توجه کنند: سونامی گزینه مقاومت چه شد؟ «ظرفیت» جریان اصولگرایی را چه کسانی به هدر دادند؟ کدام تفکر کشور را به مرحله‌اي رساند که مردم از ترس کاندیدای پایداری، رای متفاوتی را به صندوق بریزند؟

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=52134
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما