سه شنبه 16 خرداد 1391 - 0:22

ناکامی و ناکارآمدی برخی ادوار مجلس حاصل ولایت‌گریزی بود

بویرنیوز: نماینده کهگیلویه و بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی با تبریک سالروز زعامت مقام معظم رهبری گفت: ناکامی و ناکارآمدی برخی دوره‌های مجلس حاصل ولایت‌گریزی بود.

  حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه با تبریک سالروز انتصاب مقام معظم رهبری به زعامت ولی‌امر مسلمین جهان اظهار کرد: مهم‌ترین مشخصه مقام معظم رهبری هوشمندی ایشان است.

بزرگواری این هوشمندی را ناشی از قوه بصیرت و علم و دانش دانست و گفت: هوشمندی معظم‌له موجب شده تا ایران اسلامی در همه برهه‌ها از فتنه‌ها و توطئه‌ها جان سالم به در برده و سرافرازانه به حرکت پویای خود برای رسیدن به عزت و توسعه و پیشرفت ادامه دهد.

وی راه رسیدن به خوشبختی در جامعه اسلامی و البته شیعی را فرمانبری از ولایت دانست و گفت: ولایتمداری فقط مربوط به مردم نیست بلکه همه مسئولان و به ویژه نمایندگان مجلس با تمسک به این اصل می‌توانند در کار خود موفق باشند.

این نماینده اصولگرای مجالس هشتم و نهم تأکید کرد: در همه ادوار مجلس شاهد بوده‌ایم آن ‌جا که مجلس پشت سر رهبری حرکت کرده و ولایتمدار بوده توفیقی حاصل شده و آن‌جا که مجلس با انگشت اشاره رهبری حرکت نکرده ناکارآمد بوده که می‌توان به مواردی در این زمینه در مجالس مختلف اشاره کرد.

بزرگواری با ذکر نمونه‌هایی از این قبیل تصریح کرد: مجلس ششم تقریبا در برخی از کارها و مواضع خود در مسیری به جز خواست و نظر رهبری حرکت می‌کرد که با وجود حضور متخصصین زیاد در آن مجلس و تنها به همین دلیل ناکامی و ناکارآمدی آن را شاهد بودیم.

*برخی اقدامات مجلس هشتم خواسته‌های رهبری را تامین نکرد

این نماینده مجلس با بیان اینکه لازم نیست حتما رهبری به صورت مستقیم موضوعی را به ما مجلسیان گوشزد کنند، تصریح کرد: در مجالس هفتم و هشتم تا حدود زیادی در راه برآورده کردن نظرات و خواسته‌های رهبری اقداماتی صورت گرفت که به نظر من ناکافی است.

وی افزود: در برخی موارد در همین دو مجلس اخیر و به خصوص مجلس هشتم شاهد بودیم که به سهو کارهایی صورت گرفت و حرف‌هایی زده شد و البته سکوت‌هایی وجود داشت که باز هم به نظر ما خواسته‌های رهبری را تامین نکرد.

بزرگواری شرط موفقیت مجلس نهم را حرکت در مسیر بینش و افکار رهبری دانست و گفت: امیدواریم در این مجلس نسبت به گذشته و متکامل‌تر از هر دوره خواسته‌ها و منویات رهبری در عمل اجرایی شوند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=5085
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما