دوشنبه 15 خرداد 1391 - 17:34

پایتخت طبیعت ایران میزبان جنوبیهای گرمازده+تصاویر

سایت خبری تحلیلی بویرنیوز: آژیر قرمز گرد و غبار و گرما جنوبیها را به پایتخت طبیعت ایران کشانده است.

به گزارش  مهر، شهر آریوبرزن این روزها میزبان هزاران مسافری است که با هجوم گرد و غبار و آغاز موج گرما در جنوب و جنوب غربی کشور، به این شهر پناه آورده اند.

طی دو روز گذشته پارک ها، میدان ها، تفرجگاهها، چشمه سارها و دامنه کوهها درشهریاسوج و سی سخت میزبان میهمانان گرمازده و خاک خورده استانهای خوزستان، بوشهر،اصفهان، فارس و شهرهای دیگر است.

آنها آمده اند تا شاید نیلی آسمان و اکسیژن دشتهای دنا را مرور کنند.

واقع شدن دو شهر یاسوج و سی سخت در دامن دنای سفیدپوش، وجود رودخانه های خروشان، چشمه سارها و آبشارهای فراوان، پوشش وسیع جنگلی و مراتع سرسبز، نمایشگاهی از زیباییها را در این دو شهر برپا کرده تا هرساله میزبان خیل عظیمی از مسافران باشد.

تفرجگاههای اطراف شهر یاسوج مملو از مسافرانی است که زیر سایه هردرخت، چادری علم کرده اند.

شهردار یاسوج گفت: جاذبه های طبیعی، توریستی وگردشگری آب و هوای خوب پایتخت طبیعت ایران این شهر را به یکی از زیباترین شهرهای کشور بدل کرده است.

قباد نگین تاجی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این شهر با زیباییهای چشم نواز همچون قطعه حریری سبز در دامنه های دنا قرار گرفته و به واسطه این زیباییها و آب وهوای مطبوعش، هر ساله در فصل بهار و تابستان، پذیرای گردشگران وعلاقه مندان به طبیعت است.

وی بیان کرد: گرداگرد این شهر را رودهای خروشان بشار و مهریان وکوههای سر به فلک کشیده دنا با پوشش جنگلهای بلوط و بنه فرا گرفته است به طوری که برخی این منطقه را شمال جنوب می نامند.

نگین تاجی یادآور شد: اصلی ترین جاذبه گردشگری شهر یاسوج، آبشار زیبا و معروف یاسوج است که این آبشار در فاصله دو کیلومتری مرکز شهر و در میان جنگلهای بلوط و باغات سیب، گردو و هلو واقع است.

وی عنوان کرد: تفرجگاه آبشار یاسوج 13 هکتار وسعت دارد و درآن تمام امکانات بهداشتی، رفاهی و اقامتی برای میهمانان فراهم است.

شهر سی سخت نیز میزبان خیل عظیمی از مسافران گرما زده جنوب است.

این شهر با باغستانهای انگور و سیب و گردو و پوشش جنگلی بلوط چون نگینی سبز در دامن دنا آرمیده است.

نام این شهر برگرفته ازنام سی پهلوان نامی کی خسرو کیانی و کشته شدن آنان در محلی بنام گردنه بیژن در دل قلل دناست.

دریاچه کوه گل که در شمال شرقی شهر سی سخت و در حدود هشت کیلومتری آن واقع است و گلهای زرد نرگس، بنفشه و زنبق تابلویی زیبا از هنر آفریدگار را بر بوم این دیار خلق کرده است.

این دریاچه که در ارتفاعات دامنه نزدیک به قله کوه گل دنا واقع شده دارای جاده دسترسی آسفالته تا اردوگاه بوده و با دقایقی کوهپیمایی این جاذبه زیبای خدادادی قابل رویت است.

چشمه میشی یکی دیگر از جاذبه های طبیعی این شهر است که در چهار کیلومتری شمال شرقی شهر سی سخت قرار دارد و یکی از پرآب ترین وخنک ترین چشمه های زاگرس بوده که آن را چشمه “بشو” نیز می نامند.

با این خیل عظیم مسافر و این طبیعت بکر خدادادی بهتر است در چنین روزهایی به کمبودها و نقصانها توجه بیشتری شود.

با وجود کارهای زیادی که انجام گرفته است هنوز هم نبود پارکینگ کافی در برخی تفرجگاهها، ترافیک شدید در اماکن گردشگری، ناکافی بودن سرویس های بهداشتی، نبود برق در برخی تفرجگاهها، عدم نظارت بر قیمت کالا و خدمات در مناطق گردشگری و… از جمله مشکلاتی است که اکثر گردشگران بر آن تاکید دارند.

تابستان نزدیک است و مسافران دیگری در راه آمدن به این دیار هستند و پاسخ سلام آنها لحظه های نابی است که با کمی توجه به کمبودهای موجود، به زیبایی در خاطراتشان رقم می خورد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=5068
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما