پنجشنبه 11 خرداد 1391 - 0:10
نیکزاد مطرح کرد:

برخی رفتارهای ما مسئولان در این استان موجبات کندی روند کار و تولید می شود

بویرنیوز: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی رفتارها از سوی ما مسئولان در این استان موجبات کندی روند کار و تولید را موجب شده است، اظهار کرد: در بسیاری از استان‌هایی که از ما در زمینه‌های مختلف جلوتر هستند اینگونه رفتارها وجود ندارد.

اکبر نیکزاد عصر سه‌شنبه در نشست شورای کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با تکرار این سخن که برخی رفتارها از سوی ما مسئولان در این استان موجبات کندی روند کار و تولید را موجب شده است، اظهار کرد: در بسیاری از استان‌هایی که از ما در زمینه‌های مختلف جلوتر هستند اینگونه رفتارها وجود ندارد.

* سعی بر بستن دست و پای خود در کارها داریم

وی به برخی بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها اشاره کرد و گفت: در بسیاری از این بخشنامه‌ها اجباری برای تصمیم‌گیری‌ها لحاظ نشده ولی ما سعی داریم با برخی افراط و تفریط‌ها دست و پای خود را ببندیم.

نماینده ارشد دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اگر در بخشنامه‌ای عمل به دستوری اجبار نشده چرا باید ما این اجبار را برای خود ایجاد کنیم و اجازه ندهیم کارها به راحتی و بدون برخی فیلترهای اضافی به خوبی انجام نشود.

این مسئول افزود: رئیس‌جمهور و این دولت بسیاری از وظایف خود را به مدیران استانی و استانداران تفویض کرده‌اند و این به بدان معنی است که اینگونه فیلترهای اضافی از سر راه برداشته شود.

* وقتی به سند سیم سرب هم راضی نمی‌شویم

نیکزاد به نمونه‌ای از این فیلترها در پرداخت‌های بانکی اشاره کرد و بیان داشت: برای نمونه در همه جای کشور برای پرداخت برخی از تسهیلات به یک ضامن و استفاده از سفته زنجیره‌ای اکتفا می‌کنند ولی در استان ما برخی بانک‌ها به سند سیم سرب هم راضی نمی‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه قسمت اعظمی از تسهیلات کشاورزی استان به بانک‌ کشاورزی ابلاغ شده، تاکید کرد: باید با نظارت کافی و همه‌جانبه اجازه ندهیم ریالی از این تسهیلات در جای دیگری هزینه شود و در همین زمینه مقام معظم رهبری نیز حکم کرده‌اند که این کار روا و جایز نیست.

* بسته 54 میلیاردی برای پرداخت تسهیلات در اختیار بانک کشاورزی قرار گرفت

نیکزاد با اشاره به اینکه این تسهیلات 82 میلیاردی باید در کمترین زمان و به بهترین و سالم‌ترین وجه در اختیار متقاضیان قرار داده شود، عنوان کرد: استان‌هایی که نتوانند به درستی و در موقع مقرر این تسهیلات را جذب کنند در مرحله بعدی از آنها مبالغ تسهیلات کسر و در اختیار استان‌های موفق در این زمینه قرار خواهد گرفت.

رئیس کارگروه آب و کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اهمیت کار این کارگروه و اختیاراتی که رئیس‌جمهور و وزرا به آن تفویض کرده‌اند، تصریح کرد: مسئولان ارشد کشوری به اهمیت موضوع پی برده‌اند و به خوبی می‌دانند که نباید گره‌ای در تصمیم‌گیری‌های بخش کشاورزی کشور وجود داشته باشد.

نیکزاد از ارائه یک بسته 54 میلیارد تومانی به بانک کشاورزی برای پرداخت تسهیلات خبر داد و گفت: لازم است در این استان و توسط مسئولان کشاورزی سامانه‌ای راه‌اندازی شود تا اینکه مشخص کنیم طرح‌های کشاورزی چه میزان پیشرفت داشته و در کجای کار قرار داریم.

منبع : فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=4963
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما