یکشنبه 19 خرداد 1392 - 10:34

امواج خروشان خوزستانی‌ها در استقبال از رضایی+تصاویر

محسن رضایی با بیان اینکه سه مسأله امروز پیش روی کشور، تحریم‌ها، مشکلات اقتصادی‌ و درگیری‌های سیاسی است، گفت: مسأله امروز مردم ایران اشخاص نیست و ما به چه زبانی بگوییم که امروز مسأله مردم ایران خود مردم هستند، نه اشخاص، جناح‌های سیاسی و دعواهای احزاب با یکدیگر.

به گزارش «تابناک»، محسن رضایی در جمع مردم اهواز با درود بر خوزستان، شهیدان، رزمندگان و ایثارگران این خطه به سخن امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد» اشاره کرد و گفت: من فرزند خوزستان هستم و به نمایندگی از شما در مناظرات تلویزیونی شرکت و تلاش کردم حق، ادب و اخلاق را به نمایش بگذارم.

وی با بیان این که خدا را شاکرم که از این سه مناظره سربلند و پیروز بیرون آمدم، افزود: امیدوارم در شرایط حساس کنونی کشور که ملت ایران در آستانه تصمیم‌گیری مهم و سرنوشت سازی است، همه برادران و خواهران خوزستانی با قدرت تمام، یک حماسه بزرگ سیاسی دیگر را در کشور رقم بزنند و ثابت کنند خوزستانی‌ها نه تنها مرد جنگ و دلاوری، بلکه مرد سیاست و سیاست‌مداری هم هستند.

سه مسأله‌ای که پیش روی کشور است

رضایی در ادامه با تصریح این ‌که دولت آینده در شرایط حساسی در حال شکل گیری است، افزود: اوضاع کنونی کشور از یک سو تحت تأثیر تحریم‌های اقتصادی اعمال شده از سوی نظام استکبار و غرب است که به بهانه مسأله هسته‌ای است و نظام استکبار، ایران را تحریم کرده و اجازه فروش نفت را نمی‌دهد و نمی‌گذارد کشتی‌ها به بنادر ایران نزدیک شوند.

وی در ادامه به مشکلات ملموس این روزهای زندگی مردم اشاره کرد و گفت: مسأله دیگری که کشور را تحت تأثیر قرار داده، مشکلات اقتصادی، گرانی، بیکاری و فشارهای شدید موجود بر ‌مردم است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: مسأله سوم این است که بیش از ده تا پانزده سال است که منازعات سیاسی به نام جناح‌های سیاسی به کشور وارد شده و مدیریت کشور را تحت تأثیر قرار داده است؛ بنابراین، منازعات سیاسی، تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی در کشور سه مسأله پیش روی کشور است که باید پایان یابند.

مشکلات کنونی، ناشی از مدیریت‌های جناحی بیست سال اخیر است

وی با طرح این پرسش که با اعمال چه نوع مدیریتی می‌توان بر این مشکلات غلبه کرد، ادامه داد: بی‌گمان اگر این مدیریت از نوع جناحی باشد، نه تنها نمی‌تواند منازعات سیاسی را حل کند، بلکه مسائل و تحریم‌های اقتصادی را نیز حل نخواهد کرد، زیرا مشکلات فعلی کشور، محصول مدیریت‌های جناحی بیست سال اخیر کشور است.

رضایی با تأکید بر این که اگر یک مدیریت جناحی دیگر بر سر کار بیاید و نتواند این مسائل را پایان دهد، دوباره سر جای اول خود خواهیم ماند، گفت: عده‌ای در تهران نشسته‌اند و خیالشان هم راحت است؛ هزینه این مشکلات را که آنها نمی‌پردازند، هزینه را ملت ایران و مردم می‌پردازند.

وی با بیان اینکه درگیری‌ها باید پایان یابد و ملت ایران نمی‌تواند بار دیگر هزینه سنگینی را بابت شکل‌گیری یک دولت ضعیف بپردازد، افزود: معمولا این گونه است که پس از پایان کار دولت‌ها، بازخواست نمی‌شوند و تاکنون در کشور از هیچ دولتی خواسته نشده درباره کارهای مثبت و منفی و کارنامه عملکرد خود توضیح دهد و بگوید که در مورد کارهای منفی آیا نمی‌توانست به گونه‌ای عمل کند که هزینه‌های کمتری بر مردم تحمل شود؟

رضایی با بیان اینکه دیگر نمی‌توانیم وقت را از دست بدهیم، تأکید کرد: باید فشارهای اقتصادی، مسأله تحریم‌ها و درگیری‌های سیاسی ‌پایان یابد.

همه کاندیداها افراد شایسته‌ای هستند اما دیروز دیدیم که از خود و جناحشان دفاع می‌کردند

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مناظره سیاسی روز گذشته نامزدهای ریاست جمهوری گفت: بی‌گمان، همه نامزدها افراد شایسته‌ای هستند که از فیلتر شورای نگهبان هم رد شده‌اند، اما در مناظره دیروز همه دیدیم که به جای دفاع از حق مردم ایران و نظام، هر یک از کاندیداها در مقابل دیگری از خود و جناح مطبوعش دفاع می‌کرد. اگر این افراد دوباره بخواهند سر کار بیایند و همین دعواهای دیروز را دوباره در کشور تکرار کنند، تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی و منازعات سیاسی حل نمی‌شود؛ ملت ایران تا چه زمانی باید هزینه این جناح‌ها را بپردازد و تا کی برای آنها هزینه کند؟

وی با اشاره به شعار «سلام بر زندگی» افزود: زندگی متعلق به مردم است و به جناح‌های سیاسی اختصاص ندارد؛ سلام بر زندگی یعنی سلام بر اشتغال، اخلاق، درآمد، تفریح سالم، آرامش، نشاط و شادمانی و این همان چیزهایی است که امروز مردم خواهان آن هستند. شعار ما این است که امروز نیامده‌ایم که قدرت را از این جناح گرفته و به دست جناح دیگری بدهیم.

رضایی همچنین با اشاره به ‌شرکت نکردن در ائتلاف‌ها تصریح کرد: در دو سه ماه اخیر، موضوع ائتلاف‌ها بسیار خبرساز شده بود و هر روز برای حضور در یک ائتلاف دعوت می‌شدم؛ اما پاسخ من این بود که چرا به ائتلاف جناح‌ها وارد شوم و اگر ائتلاف تشکیل دهم، آن ائتلاف 1+77 میلیون مردم خواهد بود. مسأله امروز، مردم هستند و می‌خواهیم حق مردم را به خودشان بازگردانیم.

خوزستان در کنار ثروت نشسته، ولی در فقر و بیکاری است

وی با اشاره به حضور خود در خیابان‌ها و بازارهای منطقه محروم «عین دو» اهواز با ابراز تأسف از محرومیت‌ها و مشکلات بسیار این منطقه اظهار کرد: خوزستان در کنار ثروت نشسته، ولی در فقر و بیکاری به سر می‌برد. چقدر جوان بیکار در این استان وجود دارد و وضع معلمان، بازنشستگان، کارگران و کشاورزان چگونه است؟ باید همه دست به دست هم داده و کاری به جناح چپ و راست و اصولگرا و اصلاح طلب نداشته باشیم و همه یک شعار بدهیم و آن شعار «مردم» باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در مناظره دیروز از برخی اقوام نام برده شد، ادامه داد: در مناظرات به دلیل کمبود وقت از چهار قوم عرب، بختیاری، ترکمن و تالشی نام برده نشد که امروز این چهار قوم را به اسم نام می‌برم تا به سخنان دیروز من در مناظره اضافه شود. در ابتدا که من از برخی اقوام نام می‌بردم، عده ای مخالفت می‌کردند و حتی بخشی از فیلم مستندم را که در آن گفته شد، بین اقوام ایرانی نباید تبعیض قائل شویم سانسور کردند، ولی دیروز دیدید که همه کاندیداها از هم سبقت می‌گرفتند و یکی می‌گفت من معاونت اقوام ایجاد می‌کنم و افراد دیگر هم در مورد اقوام صحبت می‌کردند.

رضایی گفت: عدالت یعنی اینکه در جامعه تبعیض نباشد و به پارتی بازی، فساد و رشوه خواری پایان داده شود. امام راحل شعار اصلی انقلاب را عدالت نامید و امروز حرف ما این است که چرا باید به قوم عرب یا لر طور دیگری نگاه شود؟ همه اقوام ایرانی یک خانواده هستند.

جناح‌های سیاسی باید خودشان را زیرمجموعه مردم تعریف کنند

وی افزود: ما می‌گوییم جناح‌های سیاسی باید خودشان را زیرمجموعه مردم تعریف کنند، نه اینکه مردم زیرمجموعه جناح‌ها قرار بگیرند، اما عده‌ای بر این باورند که اول جناح‌های سیاسی و بعد مردم قرار دارند و این چیزی است که در دو سه دولت اخیر اتفاق افتاد و نتیجه آن را می‌بینیم؛ امروز می‌خواهیم راه جدیدی ‌در پیش بگیریم و مردم را بر جناح‌های سیاسی مقدم کنیم.

رضایی تصریح کرد: توجه به مردم شگفتی بزرگی در ایران می‌آفریند. از همه فعالان سیاسی می‌پرسیم که چرا جنگ ایران و عراق در سال اول موفقیت آمیز نبود و چرا در سال نخست ایران هر چه حمله می‌کرد، پیروزی حاصل نمی‌شد، اما از سال دوم به بعد با موفقیت همراه شدیم؟ رمز آن روشن است، زیرا از سال دوم به بعد، مردم وارد میدان جنگ و دفاع مقدس شدند و حضور مردم در صحنه موجب پیروزی شد. اگر مردم توانستند در جنگ پیروز شوند، آیا نمی‌توانند در کشاورزی و صنعت هم پیروز باشند؟ اگر همان میدانی که در دفاع مقدس به مردم داده شد، در حوزه‌های صنعت و کشاورزی هم داده شود، مردم معجزه خواهند کرد.

یارانه به 110 هزار تومان خواهد رسید اما غیر تورمی

وی با اشاره به برنامه اقتصادی خود برای دادن یارانه سبز به حوزه کشاورزی تأکید کرد: مرحله دوم یارانه‌ها را برای سرمایه گذاری و تولید به مردم خواهیم داد که مجموع آن با محاسبه 45 هزار تومان فعلی به 110 هزار تومان می‌رسد و این یارانه ضدتورمی است. از دیگر برنامه‌ها، ایجاد کسب و کارهای خانگی در سراسر کشور است و در دولت آینده بنا داریم در سراسر کشور پنج میلیون کسب و کار خانگی ایجاد کنیم و حتی برای بانوان در خانه هم شغل و درآمد ایجاد شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: همچنین برنامه دیگر دولت آینده، دادن هدیه ازدواج به جوانان است؛ در این طرح به هر زوج 22 میلیون تومان برای خرید تجهیزات و لوازم خانگی پرداخت خواهیم کرد. همچنین طرح سربازی به صورت حرفه ای و نزدیک چهارده ‌برنامه کلیدی و اساسی دیگر در برنامه دولت آینده است.

وی با بیان اینکه برخی در یکی دو سال اخیر با دیدن وقوع مشکلات اقتصادی در کشور تازه از خواب بیدار شده و می‌گویند برای اقتصاد طرح داریم، گفت: بنده بیست سال است که اقتصاد ایران را زیر نظر دارم و برای آن برنامه تهیه کرده ایم و امروز با یک دست پر از برنامه‌های علمی و کارشناسانه به صحنه وارد شده‌ام. به همین دلیل اعتقاد دارم امسال و در سال‌های آینده، شگفتی‌های بزرگی در صحنه اقتصاد ایران پدید می‌آید.

آمریکایی‌ها با اعمال تحریم‌ها، در قفس شیران ایران را باز کردند

رضایی با بیان اینکه خوزستانی‌های قهرمان و دلاور باید خود را برای پیروزی‌های بزرگ، فتح‌المبین، بیت‌المقدس و شکستن تحریم‌های اقتصادی آماده کنند، اظهار کرد: آمریکایی‌ها با اعمال تحریم‌های اقتصادی، در قفس شیران ایران را باز کردند و امسال و سال‌های آینده شیران ایران نشان می‌دهند در اقتصاد، علم و فناوری سخنان بسیاری برای گفتن دارند.

وی با انتقاد از کارکرد صدا و سیما خواستار انعکاس تجمعات عظیم مردم در سوسنگرد، اهواز و مسجدسلیمان شد و ادامه داد: امیدوارم صدا و سیما تنها این تریبون را نشان ندهد و جمعیت‌های عظیم مردم را نیز نشان دهد و انصاف را رعایت کند. رسانه ملی امروز در خبر ساعت 14 انتقادات برخی کاندیداهای خاص را نشان داد اما پاسخ من را به آنها پخش نکرد. پرسش من این است که چرا این پاسخ بازتاب داده نشد؟ پاسخ من این است که من سرباز امام بودم و امروز هم سرباز ولایت هستم و به هیچ وجه از ولایت جدا نمی‌شوم، اما بدانید من همیشه میان تحجر و غرب زدگی حرکت کرده‌ام و هیچ گاه به سمت تحجر نرفته ام و به غرب زدگی هم گرایش پیدا نکرده ام، زیرا هر دو اشتباه است.

برخی گمان ‌می‌کنند گفتمان انقلاب تنها در گذشته است

رضایی با تأکید بر اینکه امروز خرسندم که گفتمان انقلابی را می‌خواهم یک گام به پیش ببرم، ادامه داد: برخی می‌خواهند در گذشته بمانند و فکر می‌کنند گفتمان انقلاب فقط در گذشته است در صورتی که گفتمان انقلاب فقط گفتمان گذشته نیست و امروز گفتمان انقلاب را یک گام جلوتر می‌بریم و در کنار ایستادگی سیاسی از جهاد اقتصادی سخن می‌گوییم تا ایران را به شکوفایی اقتصادی برسانیم و فقر را از این کشور بیرون خواهیم کرد.

وی افزود: امیدوارم به فضل پروردگار همان گونه که علی‌ هاشمی‌ها، دقایقی‌ها و بقایی‌ها مرا در جنگ و انقلاب یاری کردند، علی‌ هاشمی‌های امروز و بقایی‌های امروز که شما جوانان خوزستان هستید نیز در این حرکت جدید و این جهاد اقتصادی به صحنه بیایید تا قهرمانان بزرگ دیگری از دل خوزستان برای آینده خلق کنیم.

برای حل معضل گرد و غبار حتی با سازمان ملل مذاکره می‌کنم

رضایی به معضل گرد غبار در یازده استان جنوبی کشور به ویژه خوزستان اشاره و خاطرنشان کرد: گرد و غبار زندگی را برای مردم سخت کرده و در اولین فرصت، کارهای لازم را انجام خواهم داد و حتی در صورت لزوم با سازمان ملل و کشورهای منطقه برای رفع این معضل وارد مذاکره می‌شوم تا این غبار کنترل شود و مردم نفس راحتی بکشند. مسأله دیگر در استان مشکل آب شرب در بیشتر شهرهای استان از جمله شوشتر، اهواز، آبادان، دزفول، مسجدسلیمان، خرمشهر و رامهرمز است و رفع مشکل آب شرب مردم خوزستان در اولویت نخست برنامه‌های دولت آینده خواهد بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=49019
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. امین گفت:

    سایت بویر نیوز امواج خروشان برای سایر نامزدها را هم نشان خواهد داد یا فقط امواج آقای رضایی را نشان خواهد داد؟چرا بویر نیوز از آقای رضایی فقط جانبداری می کند و سایر کاندیداها را تخریب می کند ؟واقعا خجالت داره

  2. منجزی گفت:

    فقط محسن رضایی

  3. ککای جونی گفت:

    ککا نیلم بی ککلا بمونی .

  4. ناشناس گفت:

    متاسفم برا ان فردی که در جنوب ایران ولر زبانی که به محسن رای ندهند .مثل معروف که هرکه نه با ککاشه ………

  5. دلنواز گفت:

    که به خدا غیرت لر بجمه همی کار ایتره کنه.ککامونه حمایت کنین.

  6. محمد گفت:

    درود خدا بر محسن رضایی.لرهایی که رضایی رای نمیدن فکرشو نکردن که اگه یه لر رئیس جمهور بشه چه افتخاری نصیبمونه

  7. جواد گفت:

    خیلی ساده لوحانه است که انتخاب رئیس جمهور را به مسائل قومی وطائفه گری نسبت داد.اگر این موضوع ملاک انتخاب بود چرا رضایی در قبال کروبی که لر بود وموسوی که داماد لرها بود موضع گیری کرد

دیدگاه شما