سه شنبه 9 خرداد 1391 - 20:36

جشن داستان کوتاه متیل در یاسوج برگزار می شود

بویرنیوز: افسر مدیر اجرایی جشن داستان کوتاه متیل  گفت : آثار رسیده به دبیرخانه جشن داستان کوتاه متیل تا تاریخ ۱۷/۲/۹۱ مرحله اولیه داوری را گذرانند و پس از آن برای گزینش و داوری در مرحله نهایی به داوران زبده کشوری سپرده شدند.
وی در مورد داوری نهایی آثار رسیده به دبیر خانه گفت :از بین گزینه هایی متعددی برای داوری نهایی، در نهایت آقای اسدالله امرایی و خانم شیوا ارسطویی انتخاب شدند.
مدیر اجرایی جشنواره متیل در خصوص انتخاب این افراد گفت : با توجه به کیفیت بالایی که داستانهایی رسیده به دبیرخانه جشنواره ، برآن شدیم که از داوران زبده کشور استفاده کنیم و برای اینکه شک و شبهه در مورد داستانها از جهت کپی برداری از داستانهای خارجی رفع شود تلاش ما بر آن بود که یک مترجم ادبیات داستانی در بین داوران باشد و بنابراین گزینه ای بهتر از امرایی پیدا نکردیم. خانم ارسطویی هم با توجه به سابقه درخشان در ادبیات داستانی و تلاش و جدیت و خلاقیتهای منحصر به فردی که در ادبیات داستانی ایران به وجود آوردند و همچنین تسلط ایشان بر ادبیات داستانی ایران گزینه مناسبی برای داوری جشن داستان متیل هستند.حسن بهرامی نویسنده جوان و صاحب مجموعه داستان کوتاه هشت حنایی و رمان اره برقی و همچنین برنده جایزه ادبی اصفهان و برنده رمان سال دفاع مقدس به عنوان نماینده استان و انجمن داستان در جشنواره در کنار امرایی و ارسطویی به گزینش آثار می پردازند.افسر در مورد حضور یک منتقد در جشنواره گفت : ما فعلا در حال رایزنی هستیم که آقای دکتر حسین پاینده به عنوان منتقد ویژه جشنواره حضور داشته باشند.امیدوارم افتخار حضور ایشان در این جشنواره نصیب ما شود.وی در مورد زمان برگزاری مراسم اختتامیه افزود : مراسم اختتامیه در نیمه اول خرداد ماه برگزار خواهد شد که زمان دقیق آن را به اطلاع خواهیم رساند.آقای افسر همجنین در مورد برگزیدگان گفت :در مرحله داوری اولیه نزدیک به ۶۵ اثر برگزیده خواهند شد ودر مرحله بعدی ۲۰ اثر برتر به مراسم اختتامیه دعوت خواهند شد که در خلال دو روز برگزاری جشنواره نفرات برتر (۳نفر برتر و ۵ نفر تقدیری ) معرفی خواهند شد.
افسر در ادامه گفت : بنا به سیاست جشنواره مبنی بر رعایت اصول اخلاقی و حرفه ای از ارسال آثار بچه های استان به صورت جداگانه چشم پوشی کرده و همراه با سایرآثار آنها را فرستادیم تا اگر توانایی و قدرت رقابت با سایر آثار را داشتند انتخاب شوند .
وی اظهار داشت: تعداد ۴۶۸ (چهارصدوشصت وهشت) اثر به دبیرخانه جشنواره رسید ، که اعضای هیئت رئیسه انجمن داستان استان به عنوان داوران اولیه به گزینش اولیه آثار پرداختند .
افسر اضافه کرد: پذیرفته شدگان مرحله نهایی از بعد از ظهر روز ۸ خرداد ماه مهمان جشنواره متیل در یاسوج خواهند بود.
وی در مورد برگزیدگان نهایی گفت: هنوز داوران محترم اسامی نهایی را به ما اعلام نکردند ، ولی به محض اینکه این اسامی به دست ما برسد ، به اطلاع خواهیم رساند.وی در مورد شیوه پرداخت جوایز و شکل اهدای آن به برندگان گفت: ما ۲۰ داستان برتر را معرفی می کنیم و با نویسندگان این آثار تماس می گیریم که در مراسم پایانی حضور داشته باشند ، چرا که هدف اصلی ما حضور داستان نویسان برتر در استان و هم اندیشی و گفتگو می باشد ، ما اینهمه هزینه نکردیم که اگر نویسنده ای برنده شد به جشنواره بی احترامی کند و در مراسم پایانی حضور نداشته باشد ، شک نکنید که اگر هیچ کدام از برندگان حضور نداشته باشند ، بازهم به غایبین هدیه ای تعلق نخواهد گرفت . این مطلب را اعلام می کنیم که برندگان غایب تکلیف خود را بدانند.
گفتنی است مراسم پایانی جشن داستان کوتاه متیل در روزهای ۹ و ۱۰ خرداد ماه در سالن بنیاد شهید استان واقع در گلستان ۱۴ برگزار میگردد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=4885
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما