دوشنبه 8 خرداد 1391 - 0:47

دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؟

فرهاد علي پور- دانشجوي كارشناسي ارشد حقوق دانشگاه شهيد بهشتي تهران :

حسب مقاله آقاي يوسفي مبني بر “آقاي بهرامي اصلاح طلبيد يا اصولگرا” جوابيه به شرح زير خدمتتان ارسال مي شود.

آقاي احسان يوسفي!

آدم هايي چون شما براي ارضاء جاه طلبي هاي كودكانه خود و بلندتر نشان دادن قد كوتاه خود دست به استشهاد شخصيت خود مي زنيد و از ديوار بلند شيردلاني چون مهندس بهرامي بالا مي رويد تا شايد مردم شما را ببينند و عقده حقارت دروني خود را با اين حركات غيرمترقبه خالي كنيد در حالي كه نمي دانيد پياده نظام و حلقه به گوش زارعي و امثالهم شدن بر ارزش اجتماعي شما لطمه مي زند و مردم شما را ” مگسان به دور شيريني” مي دانند. اگر نام و يا نان جستجو مي كني تعريف و تمجيدهايت را به پاي تنديس ماندگار و اسطوره ايران زمين- آيريوبرزن- بريز تا هم براي خود و هم براي تاريخ خود و هم براي مردم جاودان باشي. كاري كه مهندس بهرامي كرد و در اذهان اين ملت ماندگار شد. مسلما اگر تمام عمران و آباداني اين مهندس جوان و شيردل را به كناري بگذاريم نام وي به خاطر سه چيز:

1. تيم فوتبال شهرداري 2. تئوري پايتخت طبيعت 3. تنديس بزرگوار آريوبرزن

در ذهن اين ملت تا تاريخ هست ماندگار و جاودان است.

شما نوشته ايد” در نظام جمهوری بستری به نام انتخابات و مردم سالاری دینی مهیا شده “، تو اصلاً معنای مردم سالاری دینی را می دانی؟! تو می دانی یکی از اختلافات اصلی در نظام مابین اهل نظر این است که مردم سالاری دینی اجتماع نقیضین است و هنوز جا نیفتاده که ناپخته ای مثل تو مهر تأیید بر آن می زند در حالیکه نمی دانی معنای آن چیست و فقط در کوچه و بازار نام آن را شنیده ای.

– تو ادعا کرده ای که از فعالان سیاسی این مهد هستی.ای خراب شود این مهد که تو فعال سیاسی اش باشی. چطور فعال سیاسی هستی که هیچ کس تو را نمی شناسد.

لطفا خلط موضوع نكن! مهندس بهرامي در مصاحبه اش گفته: در بويراحمد عليا 65 % آراء را داشته نه در سفلي. بعدش هم گفته دو سه روز آخر متوجه شده كه ريزش آراء داشته و مي دانسته سوم است. بارها ايشان در جلسات خصوصي بعد از انتخابات اين موضوع را گفته كه آراء وي در بويراحمد عليا از 65% به 15 % رسيد و روزهاي آخر مي دانسته كه سوم است.

حالا شما براي خودشيريني و تعريف و تمجيد حاجي هي بگو نظرسنجي غلط است. بايد بدانيد كه آراء بهرامي در بويراحمد عليا اول بود و بيش از بيست هزار راي از همين آراء ماخوذه وي از همين خاستگاه بود بنابراين ايشان دقيقا درست گفته است چون بهرامي براي تبليغات چهره به چهره اصلا وقت كافي براي رصد كردن بويراحمد سفلي نداشت و تنها حوزه شهر را توانست پوشش دهد. ايشان كه مثل زارعي كارمند بيكار نبود كه بتواند همه جا را بگردد و حتي به عيادت آن پيرزن كربلايي هم برود. بنابراين نظرسنجي گروه بهرامي علمي و دقيق بود و اسنادش با مستندات هم موجود است.

– آقای بهرامی گفته اند که بعضی در جبهه اصولگرایی جایی گیرشان نیامد: انگار یادت رفته که آقای متکی نمایندۀ جبهۀ متحد اصولگرایی در همین سالن شهید ایزدپناه یاسوج گفت که: هدایتخواه را سالهاست که می شناسد اما با زارعی امشب آشنا شدم. یادت رفته که زارعی هر چه تلاش کرد نه جبهه پایداری و نه جبهۀ متحد و نه هیچ حزبی او را به رسمیت نشناختند و دست آخر با ناامیدی از تمام جبهه ها به میان مردم بازگشت.

احسان جان!

گفته ای که از نقاط قوت زارعی در انتخابات این بوده که در هیچ طیف فکری قرار نگرفت. قبلاً عرض کردم که هیچ طیف فکری او را نپذیرفت. اصلاً آقای زارعی چه فکر نویی برای مردم و جامعه داشت که بخواهند او را در یک طیف جا دهند. ایشان یک کارمند ساده بودند که به لطف ثروت افسانه ای خود قدم به انتخابات گذاشتند و همه می دانیم که اهرمهای پیروزی ایشان چه بوده است.

احسان جان!

شما نوشته اید «او (زارعی) عضو مردمی جوانان بیکار درآمده بود». بله! هیچ کس تکذیب نمی کند که او واقعاً بیکار بود. در طول این سی سال کارمندی چه خلاقیت و یا عملکرد مثبت چشمگیری از وی سر زده است که ما ندیدیم. مسلماً او بیکار بود! کسی که از صبح ساعت 7 تا شب ساعت 12 در مراسمات فاتحه خوانی و در میان مردم بود بیکار بود. اما استاد بهرامی بیکار نبود. اصلاً میدانی استاد بهرامی به علت وقت کمی که داشت بیشتر جاهای بویراحمد را نتوانست رصد کند و پوشش انتخاباتی دهد؟! نه نمی دانید.

مهندس بهرامی با تمام تفاوت فکری با زارعی و هدایتخواه وارد کارزار شد. مهندس بهرامی با شعار تعامل وارد کارزار شد و این تعامل هم در عملکرد وی به عنوان یک واقعیت ثبت شد. او اصلاح طلب است چرا كه شما کدام اصولگرا را سراغ دارید که شعار تعامل سر دهد و به آن عمل کند؟ اصلاً گاهي اصولگرایی با تعامل ضد و نقیض است.

احسان جان!

از مهندس بهرامی سؤال کرده اید «چرا از همان بدو ورود به انتخابات و پیش از تأیید صلاحیت موضع سیاسی خود را بیان نکردید؟ ». اینجا معلوم می شود که به تو دیکته گفته اند و نوشته ای. اگر تو آدم عاقل و اهل سیاست بودی و به قول خودت فعال سیاسی!!! هستی این سؤال را نمی پرسیدی. تو می دانی که اصلاح طلبان برای رد شدن از فیلتر شورای نگهبان چه مصیبتی دارند؟ تو نمی دانی اما «عاقلان دانند» که چرا بهرامی دیر گفت. همین دیر گفتن بهرامی مصداق کامل اصلاح طلبی وی بود.

احسان جان!

تو مهندس بهرامی را استاد خطاب کرده ای و او واقعاً استاد دانشگاه است، تو ناخواسته این را نوشته ای چون به تو دیکته کرده اند. نوشته ای که «چرا در لیست حزب مردم سالاری قرار نگرفت؟» مگر باید در این لیست قرار می گرفت تا اصلاح طلب باشد؟ اگر در لیست «اعتماد ملی» قرار می گرفت اصلاح طلب بود یا نه؟ تا حالا از خود مهندس بهرامی این سؤال را پرسیده ای؟ نه نپرسیده ای. باید عرض کنم که حزب مردم سالاری از استاد بهرامی خواست اما وی نپذیرفت.

احسان جان!!

نوشته ای که «صداقت گفتاری، ثبات رفتاری و شجاعت عمل گرایی» چرا این ها را از آقاي زارعي نمی پرسی. او که شبانه میثاق نامه- که اصلش موجود است- با اصلاح طلبان امضا کرد و قسم خورد که اصولگرایان کافرند اما بعد از شکست از هدایتخواه برای احمدی نژاد ستاد زد و زیر بیرق هدایتخواه قرار گرفت. چرا از زارعی نمی پرسی که آن شب که مردم در بلوار بویراحمد جمع شدند و احقاق حق کردند او با این ادبیات کوچه بازاری گفت: نخود نخود هر که رود خونه خود. آیا این شجاعت عمل گرایی است؟ آیا زارعی شب اصلاح طلب بود و روز اصولگرا یا بهرامی که شجاعت عملگرایي اش را تا آن طرف دنیا شنیدند.

آن روز که صدای نصب تندیس آریوبرزن ایران و جهان را لرزاند تو و زارعی کجا بودید؟ چرا زارعی از آریوبرزن دفاع نکرد؟ چرا هیچ مسئولی جز بهرامی جرأت نداشت پا به پای مردم و جوانان بویراحمدی در مقابل آقایان بایستد؟ کاش یک سیلی به آن صورت ناز و سفیدت می خورد تا یک لحظه فشار بر مهندس بهرامی را در آن روزها حس می کردی. روزهایی که برای بهرامی جهنم شد و از او خواستند تا تندیس آریوبرزن را جمع کند اما مردانه ایستاد و کوتاه نیامد. این شجاعت عمل گرایی نیست؟

مهندس بهرامی اهل عمل است نه شعار و بوق تبلیغاتی.

در ادبیات بسیط خود دست بر هر نکته ای گذاشته ای پای پسر عمویت (زارعی) می لنگد. بهرامی مهندس است. او مدیریت صنعتی خوانده است. لازم است کمی در این رشته مطالعه کنید تا بدانید که بیش از 70 واحد این رشته از دروس مهندسی است. درسهایی چون کنترل پروژه- طرح ریزی تعمیرات و نگهداری- مدیریت پروژه- مدیریت تولید- آمار کاربردی- ریاضی کاربردی- پژوهش های عملیاتی 1و2و3- رشد و توسعه اقتصادی- اصول تنظیم بودجه- حسابداری صنعتی و …

باید عرض کنم که پایه علم مهندسی ریاضیات است و به گواهی اساتید وی ایشان ریاضی را به جای استاد تدریس کرده است. ایشان چهار مدرک علمی شهرسازی و معماری از چهار کشور 1- انگلستان 2- روسیه 3- سنگاپور 4- ترکیه دارد که در رزومه انتخاباتی ایشان هم ذکر شده بود. تمام پروژه های شهرداری را که به انجام رساند ایشان مهندسی کردند و بعد انجام شد. این را از کارکنان و مهندسین شهرداری بپرسید. او مهندس است چون خلاق است. تئوری بی نظیر پایتخت طبیعت ناشی از مهندسی ذهن وی است. تیم شهرداری ناشی از مهندسی استعداد وی است. چرا این سؤال را از زارعی نمی پرسی که: «چرا در فیلم تبلیغاتی وی مجری او را آقای مهندس خطاب می کند در حالیکه فوق لیسانس!! زارعی مدیریت دولتی است و در مدرک وی نوشته که این مدرک فقط برای استخدام کارایی دارد». تو می دانی ایشان نمی تواند حتی در دبیرستان تدریس کند؟ این رشته را دولت برای ارتقای سطح مدرک، دقت کن!!! فقط سطح مدرک به صورت ضمن خدمت برای کارمندان دولت قرار داد. بهرامی استاد دانشگاه است و اصلاً به این لقب نیاز ندارد

احسان ناپخته!

بهرامی در فضای انتخابات به سر می برد یا زارعی که چند روز پیش (روز معلم) در سخنرانی خود در دانشگاه آزاد یاسوج عین جمله تو را تکرار کرد که: ببخشید ما هنوز در فضای انتخاباتیم پس به پسر عمویتان بفرمایید که انتخابات سه ماه تمام شده و از آن فضا خارج بشو. (عین سخنرانی ضبط شده و فيلم آن موجود است، اگر خواستید برایتان می فرستم)

احسان جان!

ياد بگير كه اگر كسي بخواهد در جامعه با سر سقوط كند و خوار شود دست به ريسك بزرگي مي زند و آن اينكه دست به تخريب شخصيت هاي محبوب و عامه پسندي چون مهندس بهرامي مي زند. شما به خاطر ناپختگي جواني و ذائقه قبيله گرايي دست به اين نوشتار سخيف زده ايد در حالي كه نمي داني اين كار نتيجه عكس داده و خواهد داد پس سعي كن اگر نتواني برگي از تاريخ راورق بزني حداقل خودت را در مظان اتهام تاريخ قرار مده. روشنفكر باش و زنده، نه شخص بلكه عمل شخص را ستايش كن تا در پيشگاه خدا و ملت محكوم نباشي. مهندس بهرامي در اين انتخابات حداقل 25 هز ار راي داشت اما شما بدون توجه به اين آراء و محبوبيت وي و چهره ملي به عنوان مدير نمونه ورزشي و… اين كار را كرديد. انشاا… در نوشته هاي بعدي شما نه شاهد ستايش كوركورانه بلكه شاهد ظهور يك روشنفكر مستقل باشيم.

احسان جان!

شما در سايت دیگری به ستايش دوم خرداد پرداخته ايد. شما را چه به دوم خرداد!؟ مگر مي شود هم طرفدار زارعي بود، هم اصولگرا و هم دوم خردادي؟! چون اصولگرايان زارعي را وصله ناجور مي دانند و ايشان هم ربطي به دوم خرداد ندارد. پس بفرمائيد “ما دم خروس را باور كنيم يا قسم حضرت عباس؟” البته جاي تعجب نيست كه شما هم به سبك همين آقا هستيد. گهي راست ،‌گهي چپ، گهي ميانه،‌ گهي مستقل و گهي هم مردمي و آخر هم سر به هيچستان. پيش بيني بنده اين است كه عاقبت شماها سر به هيچستان است و فراموش خواهيد شد. حرف آخر اينكه: زمان بهترين نقاد است و همه بايد منتظر زمان باشيم تا “سيه روي شود هر كه در او غش باشد” بهرامي مديري كم نظير، مهندسي لايق و استاد دانشگاه است و نياز به تعريف و حتي تخريب ندارد. در آينده وي را در سطح ملي و به دور از سيستم ستايش قبيله گرايي مي بينيم. اين جمله را به خاطر بسپار. )بهرامي را در آينده در سطح ملي و حتي فراتر به تماشا مي نشينيم(.

نويسنده:

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=4828
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما