پنجشنبه 9 خرداد 1392 - 10:29

دبیر تایید صلاحیت شد هاشمی نه

درخواست مرخصی دو هفته ای اعضای شورا از رئیس شورای شهر تهران، رد صلاحیت برخی از کاندیدهای شورای شهر چهارم، بستری شدن احمد مسجد جامعی در بیمارستان و… از مهمترین اخبار شهری این هفته بود .

به گزارش خبرنگار مهر، این هفته نیز رد صلاحیت های کاندیداهای شورای شهر تهران از مهمترین اخبار حوزه شهری بود . برخی از رد صلاحیت شدگان در هیات نظارت تایید صلاحیت شدند اما گروهی دیگر همچنان صلاحیتشان تایید نشد .

علیرضا دبیر یکی از تایید شدگان در هیئت نظارت بود . صلاحیت دبیر به دلیل تابعیت دو گانه رد شده بود . اما صلاحیت محسن هاشمی، احمد دنیا مالی ، فاطمه راکعی ، معصومه ابتکار و… که به دلیل بند “د” و”ج” رد شده بودند باز هم در این مرحله تایید نشد.

محمدجواد کولیوند رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا درباره رد صلاحیتهای کاندیداهای  شورای شهر گفت: اینکه می گویند در استان تهران 45 اصلاح طلب ثبت نام کرده و 43 نفر تأیید شده اند باید بگویم درست نیست. تعداد تأییدشدگان زیاد است ما در کشور 300 هزار و 165 نفر ثبت نام داشتیم که از این تعداد 8 هزار و 450 نفر رد صلاحیت شده و 5 هزار و 730 نفر اعتراض داشتند. در تهران هم 210 نفر شکایت کردند که 89 نفر رد شد و 121 نفر دوباره تایید شدند.

او در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه بند (د) ماده قانونی انتخابات شوراها موجب اعتراض بسیاری از رد صلاحیت شدگان است گفت: در این بند ابراز وفاداری به قانون اساسی عنوان شده و محققین کاندیداها را براساس آن نیز می سنجند.سخنرانیها تا موضع گیریهای افراد کاندیدا و پایبندی آنها به نظام و قانون اساسی و صلاحیت ها تأثیر دارد. بند (ج) هم موضوع انتزام به اسلام و ولایت فقیه است و التزام عملی باید در عملکرد شخص مشخص باشد شاید شخصی موضع گیری های مختلفی داشته باشد ولی عملکرد فرد باید متناسب با دین اسلام باشد.
وی  تصریح کرد: گفت: افرادی که تا قبل از سخنرانی رهبر معظم انقلاب در ستادهای موسوی و کروبی فعالیت کرده اند و رأی دادند به گفته رهبری عبادت کردند ولی پس از آن اگر همچنان بر مواضع سران فتنه پافشاری کرده و حمایت کرده اند رد صلاحیت می شوند.

شنبه 4 خرداد، جواد کریمیان اقبال مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران با تاکید بر اهمیت مناسب سازی فضاهای شهری برای کم توانان جسمی گفت : در مجموع اقدامات خوبی در مناسب سازی فضاهای شهری تهران انجام شده و این اقدام درسال گذشته نسبت به سال 90 ، رشد 50 درصدی داشته است .

او با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص مناسب سازی فضاهای شهری گفت : تا کنون دستور العمل ضوابط و مقررات در بحث مناسب سازی برای انواع کاربری های به ویزه در زمینه کاربری های مسکونی و فضای سبز آماده شده شده است .وی افزود : برای سایر کاربری ها مانند کاربری های تجاری و فرهنگی نیز این دستورالعمل در حال تهیه است تا به این ترتیب مناسب سازی فضاهای شهری تهران از دستورالعمل مدونی برخوردار باشد.

یکشنبه 5 خرداد، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران به دلیل سکته قلبی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان امام خمینی (ره) بستری شده است.

در این روز حجت اله ملاصالحی مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد از تکمیل نهایی سازه پل طبیعت به عنوان بزرگترین پل غیر خودرویی کشور خبر داد.

وی وزن کلی سازه پل طبیعت را دو هزار تن اعلام و تصریح کرد: برای ساخت این پل که از شاخص ترین پل های کشور از نظر طراحی ، اجرا و کارکرد است،14 هزار قطعه فولادی در ابعاد مختلف در ارتفاع 40 متری زمین برشکاری،مونتاژ و نصب شده است

در این روز رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهردار تهران مرخصی 20 روزه گرفته است ومعاونان وی با توجه به مسوولیت هایی که دارند پاسخگوی نیازها و امورات جاری شهر هستند.

دوشنبه 6 خرداد، مجید پاکسازمدیر کل شهرسازی و طرح های شهری شهرداری تهران با بیان اینکه میادین پایتخت بر اساس ویژگیهای مکانی و اجتماعی ساماندهی می شوند گفت: درطرح کیفی سازی میادین پایتخت، میدانهای آزادی، تجریش، ونک، امام خمینی (ره) ، فردوسی در دستور کار قرار دارند .

در این روز مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران گفت : تهران دارای 2 هزار و 60 بوستان است و تا پایان سال ، 120 بوستان دیگر نیز به پایتخت افزوده خواهد شد.

حسین محمد پورزرندی ،معاون مالی و اداری شهرداری تهران هم در روز میانی هفته با اشاره به روند رو به رشد سرمایه گذاری های بخش خصوصی در پایتخت، از 7 برابر شدن سرمایه گذاری ها طی دوره اخیر مدیریت شهری خبر داد و گفت: تنها در دو سال گذشته، بیش از 13 هزار میلیارد رالر سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی در تهران صورت گرفته است.

همچنین در این روز احمد مسجد جامعی از بیمارستان مرخص شد .

سه شنبه 7 خرداد، علیرضا دبیر عضو هیئت رییسه شورای شهر تهران خواستار تعطیلی دو هفته‌ای شورا شهر تهران تا زمان برگزاری انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراها شد.

در جلسه علنی شورای شهر این هفته اعضای شورای شهر تهران درخواست کردند؛ شهرداری تهران امتیازاتی را که می تواند به خانواده‌های آتش‌نشانان شهید ارائه دهد و طی کردن سایر مراحل برای اعلام شهید بودن این افراد در دولت و مجلس پی گیری شود.

چهارشنبه 8 خرداد، قائم مقام شرکت بهره برداری مترو تهران با بیان اینکه دولت 140 میلیارد تومان یارانه ای که باید به مترو تهران می داد تنها 12.5 میلیارد تومان را در سال 91 داده است، گفت: شهرداری به تمامی تعهدات خود در این رابطه عمل کرده است.

در این روز حسین زارع صفت مدیرعامل سازمان رفاه ،خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از تهیه نرم افزار بانک اطلاعاتی کارگران خبر داد و گفت: بانک جامع اطلاعاتی کارگران به زودی راه اندازی می شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=47071
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما