جمعه 3 خرداد 1392 - 22:24
بسته انتخاباتی بویرنیوز؛

چه کسانی در انتخابات با هم ائتلاف می کنند؟ / گزینه دولت احمدی نژاد در انتخابات کیست؟ / آیا دوم خردادی دیگر در راه است؟ / هاشمی 2 کیست؟

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز – با شروع رسمی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و نزدیک شدن به انتخابات سرنوشت ساز 24 خرداد رنگ و بوی انتخابات همه فضای ایران را در برگرفته است.

هشت نامزد قرار است برای انتخابات با هم رقابت کنند، اما زمزمه های خبرنگار بویرنیوز حاکی از آن است که طی روزهای آینده تغییر و تحولاتی در آرایش سیاسی نامزدها شکل خواهد گرفت.

به گزارش بویرنیوز، بنظر می رسد در جناح اصولگرا خبری از ائتلاف در حد یک نامزد وجود ندارد، اما گزینه هایی که تا پایان باقی خواهند ماند کسانی نیستند جز سعید جلیلی و محمد باقر قالیباف، هر چند حداد عادل به نوعی تمایل دارد که همه اصولگرایان به نفع سعید جلیلی کنار بروند اما قالیباف تحت هیچ شرایطی راضی به چنین ائتلافی نخواهد شد.

دولت هم پس از رد صلاحیت تنها نامزد خود رحیم مشایی باید برای ادامه حیات سیاسی خود از میان گزینه های موجود با یک نفر وارد مذاکره شوند که در این میان تنها سعید جلیلی است که با احمدی نژاد نزدیک است.

سعید جلیلی پس از انتخابات سوم تیر 84 به عنوان گزینه مطرح و موردنظر محمود احمدی‌نژاد رئیس‌ دولت نهم برای تصدی وزارت امور خارجه مطرح شد اما بر اساس مصلحت، اداره معاونت اروپا و آمریکای این وزارتخانه را بر عهده گرفت و در مباحث مقاومت و تفکر پایداری بر سر حقوق هسته ای همان تفکر احمدی نژآد را دارد و احتمال یکی شدن این دو در انتخابات زیاد است.

مستقل ها هم بنظر نمی رسد که تا پایان انتخابات با کسی وارد ائتلاف شوند، محسن رضایی همواره گفته با کسی ائتلاف نمی کند و اگر نوبتی هم باشد نوبت دیگران است تا به نفع رضایی کنار بروند و غرضی هم گفته که قرار نیست  با کسی ائتلاف کند و تا پایان انتخابات در صحنه خواهد بود.

در این میان اصلاح طلبان اما شرایط پیچیده ای دارند، عدم احراز صلاحیت هاشمی شوک بزرگی به اصلاح طلبان وارد کرده و هنوز این مجموعه نتوانسته از شوک خارج شود.

اما عارف امروز گفته که سید محمد خاتمی تکلیف نامزد اصلاح طلبان را مشخص می کند و  عارف همچنین مدعی شده که دوم خردادی دیگر در راه است.

اگر عارف یا روحانی بتوانند موج شکل گرفته برای هاشمی را با خود همراه کنند در رقابت با اصولگرایان خواهند توانست مشکل اساسی برای اصولگرایان ایجاد کنند و آنها را مجبور به ائتلاف بر سر یک نفر بکنند.

حسن روحانی که از او به عنوان هاشمی2 یاد می شود و با نظر هاشمی وارد انتخابات شده نیز از جبهه اصلاحات است، اگر هاشمی بخواهد بین اصلاح طلبان اجماع دهد روحانی را ترجیح می دهد و اگر خاتمی بخواهد اجماع دهد عارف را انتخاب می کند و شاید اگر بنا بر ائتلاف باشد روحانی گزینه اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=45569
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    باتوجه به شکست گفتمان اصولگرایی ، اصلاحات پیروزه

  2. سعید گفت:

    درود بر هاشمی 2 یعنی دکتر روحانی

  3. انصاری گفت:

    دوست دارم منطقی عقلانی وروشن بینانه رای دهیم وهمه شرکت کند مدیریت هارا ببینیم و در لیست کاندیداها انتخاب کنیم

  4. الی گفت:

    انشااله که برد با اصلاحاته خدا کنه

دیدگاه شما