جمعه 3 خرداد 1392 - 1:33

اولین مواضع انتخاباتی هاشمی رفسنجانی کلید خورد / هاشمی به هاشمی2 چه گفت؟

حجت‌الاسلام حسن روحاني در باره عدم احراز صلاحیت هاشمی گفت: حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از بانیان انقلاب اسلامی، یار دیرین امام و نزدیک‌ترین همراه مقام معظم رهبری در مقاطع حساس بوده‌اند. بنده از پیش از انقلاب با ایشان همراه و در سی و چند سال گذشته نیز همواره در کنار ایشان بوده‌ام؛ در مجلس، سال‌ها با ایشان کار کرده‌ام؛ در طول دفاع مقدس که ایشان فرماندهی جنگ را بر عهده داشتند، به عنوان رئیس ستاد قرارگاه خاتم الانبیاء، همکاری بسیار نزدیکی داشته‌ایم و تاکنون این پیوند را علیرغم همه فشارها و پیامدها حفظ کرده‌ام.

به گزارش بویرنیوز، كانديداي انتخابات رياست‌جمهوري در ادامه گفت: ثبت‌نام آیت‌الله هاشمی ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتخابات تاریخ‌ساز جاری، موجی از امید را در میان عموم مردم ایران برانگیخت و می‌توانست آغازی بر وقوع حماسه سیاسی تلقی شود. بنده در همان روز ثبت‌نام، از حضور ایشان در انتخابات، استقبال و آمادگی خود را برای همکاری اعلام کردم. متأسفانه به هر دلیل، شرایط لازم برای این حضور فراهم نشد و علیرغم همه ویژگی‌های این مرد تاریخ‌ساز، شورای محترم نگهبان نتوانست صلاحیت ایشان را برای اداره دولت آینده احراز کند.

وي افزود: عده‌ای می‌خواهند ایشان و علاقمندانشان را به سمت قهر از انتخابات بکشانند اما شناخت قدیمی و مذاکرات امروزم با ایشان به من ثابت کرد که هاشمی مرد قهر نیست بلکه استقامت در اعتلای کشور، قانون‌پذیری و خیرخواهی برای ملت را وجهه همت خویش قرار داده است. مطمئنم یاران وفادار ایشان هم راضی نمی‌شوند در اثر قهر با صندوق، کشور را از نقش‌آفرینی و توانمندی‌های خود محروم کنند.

روحاني با بيان اينكه مشوق اصلی من در این امر، ایشان بوده‌اند افزود: در ملاقات اولیه، ضمن خطیر دانستن شرایط کشور، حضور من در انتخابات را ضروری دانستند. در ملاقات امروز هم مرا به پایداری و استقامت در ادامه مسیر تشویق کردند ولی هشدار دادند تخریب‌ها و حملات بسیاری در انتظارم خواهد بود. وي در خاتمه عنوان كرد: برنامه «دولت تدبیر و امید» حاصل بازنگری انتقادی تجربیات سیاستگذاری و اجرایی دولت‌های پیشین از جمله دولت سازندگی است. نظرات جدید آقای هاشمی درباره اداره کشور، مهم و آموزنده است. می‌توان با صراحت گفت یک برنامه آینده‌نگر نیازمند توجه ویژه به نظرات سازنده ایشان برای تحقق حماسه اقتصادی است.

منبع: آفتاب

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=45462
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علي آماده گفت:

    ازهمون اول معلوم بود كه دست نشانده ي ‏ آقاي هاشمي رفسنجاني هستيد_راستي طرفدارات به من بكن شما جكاره اي كه ميكي شايد باآمريكا مذاكره كني مكر آقاتون آقاي هاشمي كه جند وقت بيش همين مسئله رومطرح كردن وجوابشونو از امام خامنه اي كرفتن يادت رفته اين مسئله رو فقط آقامون امام خامنه اي مشخص ميكنه_خداميشناستتون_آقاي روحاني يادت رفته جطوري جريان انرزي هسته اي بيشت لو خورد_خداميدونه جي تو سرتونه من كه نميتونم بهتون اعتماد كنم

    • ناشناس گفت:

      اعتماد داشتن تو چه اهمیتی داره.

    • حسین گفت:

      به نظرم این کشور با برنامه و کار سروسامون نمیگیره هیچ دولتی به اندازه دولت احمدی نژاد کار نکرد حتی مخالفینش به دولتش لقب دولت کار دادن ولی وضع امروز مملکت خودتون ببینید و قضاوت کنید و اینکه برای پیشرفت و رفاه اقتصادی نیاز به تعامل با همه جهانیان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا داریم و من از نظر خودم چاره کارو در سازش با این کشورها میدونم سازش نه به معنای تسلیم سازش به معنای سازگاری و نه پرخاش کردن!
      تمیدوارم از جبهه اصلاح طلبا و یا آقای روحانی که به صورت مستقل شرکت کردن بتونن رای بیارن تا مردم بتونن یه نفسی بکشن…

    • نامدار گفت:

      شماها به نظر میاد حتی به رهبر هم اعتماد ندارید.منافعتان هرجا باشه به همان سمت میروید.بهتره به روانپزشک مراجعه کنید چون به همه چیز بدگمانید و 80

  2. علی گفت:

    چه خبر فراماسون کی به تو رای میده

  3. علیفلی گفت:

    جناب علی آماده خوب چغلی میکنی آفرین ولی بهتره شماره ملی شماره شناسنامه نام پدر وسایر مشخصات خود را دقیق بنویسی چون بنده سه نفر را باسم علی آماده میشناسم احتمال داره خدای نکرده یکی از اون سه نفر از مزایای مطالب شما بهره ببره وشما سرتون بی کلاه بمونه

دیدگاه شما