پنجشنبه 2 خرداد 1392 - 9:34

درسی که آیت اله هاشمی به احمدی نژاد و مشایی داد

آقای هاشمی رفسنجانی -همانطور که از ایشان انتظار می رفت- تابعیت خود از قانون و نظر شورای نگهبان را اعلام کرده است.

 درپی اعلام اسامی کاندیداهای احراز صلاحیت شده در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، نام دو نفر در صدر اخبار بسیاری از رسانه های داخلی و خارجی قرار گرفت؛ “علی اکبر هاشمی رفسنجانی” و “اسفندیار رحیم مشایی”.

گمانه زنی ها درمورد واکنش احتمالی این دو نفر آغاز شد؛ دشمنان ملت ایران برای دستیابی به اهداف خاص خود، دندان طمع تیز کرده و دلسوزان انقلاب نیز خواستار برخورد منطقی و گردن نهادن کاندیداهای احراز صلاحیت نشده به قانون شدند.

شبکه بی بی سی انگلیس (BBC)، برنامه “60 دقیقه” شامگاه سه شنبه خود را به حمله به شورای نگهبان و زیر سؤال بردن سلامت انتخابات اختصاص داد و از این دو کاندیدا خواست فورا واکنش نشان دهند و موجب “بحران ناامیدی پس از امید” در میان هوادارانشان نشوند!

جام نیوز نیز در خبری با عنوان “خواهش بی بی سی از کاندیداهای تأیید نشده: امیدها را ناامید نکنید!” به رویکرد بی بی سی در این زمینه پرداخت.

آقای هاشمی رفسنجانی -همانطور که از ایشان انتظار می رفت- تابعیت خود از قانون و نظر شورای نگهبان را اعلام کرده است.
اسحاق جهانگیری، رئیس ستاد هاشمی با بیان اینکه ایشان هیچ اعتراضی به نظر شورای نگهبان نخواهند داشت و این خواسته خود ایشان است، گفت: هاشمی برای انجام وظیفه به صحنه انتخابات آمد و الان هم هیچ اعتراضی ندارد.

وی افزود: آقای هاشمی مثل سابق استوانه نظام است و در جهت پیشبرد اهداف اساسی انقلاب پای کار خواهد بود.

انتظار می رود آقایان احمدی نژاد و مشایی نیز همچون آقای هاشمی رفسنجانی نظر شورای نگهبان را تمکین کرده و با  احترام به قانون آمادگی خود را برای ایجاد حماسه سیاسی با حضور با شکوه مردم انقلابی ایران اسلامی در 24 خرداد به نمایش بگذارند. اگرچه اظهار نظرهای این دو پس از اعلام اسامی کاندیداهای احراز صلاحیت شده تامل برانگیز بوده است.

آقای احمدی نژاد در اولین واکنش به عدم احراز صلاحیت آقای مشایی گفت: بنده آقای مشایی را معرفی کردم و ایشان را می‌شناسم و با شناخت، این کار را انجام دادم ایشان فردی صالح و مفید برای کشور هستند و معتقدم که دارای توانمندی هستند. ایشان مظلوم واقع شدند، ولی معتقدم در کشوری که ولایت فقیه وجود دارد حق مظلوم آن هم در این سطح پایمال نمی‌شود.

وی می افزاید: به نظرم با وجود رهبری مشکلی پیش نخواهد آمد و من از طریق ایشان تا لحظه آخر این موضوع را پیگیری و تعقیب می‌کنم و امیدوارم مشکل حل شود و مشکلی نخواهد بود.

احمدی نژاد در سخنانی دو پهلو ادامه داده است: از دوستان و عزیزانی که علاقه‌مند به بنده و آقای مشایی هستند، می‌خواهم که صبور باشند، حوصله کنند با وجود رهبری مشکلی پیش نمی‌آید و ان شاءالله این مشکل حل می‌شود.

نکته قابل تامل اینکه، عبارت “احمدی نژاد: رد صلاحیت مشایی را از طریق رهبری پیگیری می کنم” تیتر یک امروز سایت بی بی بی انگلیس را به خود اختصاص داده است.

آقای مشایی نیز در پاسخ به این سئوال که واکنش شما در قبال رد صلاحیت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری چیست، گفت: من پیش از این درباره این مسئله صحبت کرده ام. من رد صلاحیت خود را ظلم می دانم [!] و حل آن را از طریق مقام معظم رهبری پیگیر خواهم بود.

گفتنی است این اظهارات در حالی از سوی آقایان احمدی نژاد و مشایی مطرح می شود که رهبر معظم انقلاب بارها بر نقش خطیر شورای نگهبان در تایید صلاحیت کاندیداها تاکید فرموده و از همه خواستنه اند تابع تصمیمات این شورا باشند:

سازوكار انتخابات در كشور ما، سازوكار مستحكمى است. اينكه گوشه و كنار بعضى‌ها اعتراضهائى ميكنند، واقعاً غير منطقى است؛ واقعاً بيجا است. حضور شوراى نگهبان در قانون اساسى  حقيقتاً يك حضور مباركى است. تشخيص شوراى نگهبان، تشخيص يك عده انسانهاى عادل، بى‌طرف و بصير نسبت به صلاحيتها است؛ اين يك چيز مباركى براى ما و براى همه‌ى آحاد ملت است. بعد در بين اين كسانى كه تشخيص داده شد صالحند، مردم ميگردند، تحقيق ميكنند، از افراد ميپرسند، از آدمهاى مورد اعتماد سؤال ميكنند، به سوابق نگاه ميكنند، به شعارها نگاه ميكنند، به حرفها و گفته‌ها نگاه ميكنند، سپس تصميم‌گيرى ميكنند .(بیانات در دیدار كارگران و فعالان بخش تولید كشور/ 7-2-1392)

بی تردید، با تدابیر و هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری و حضور حماسی مردم در صحنه، انتخابات پیش ‌رو با آرامش کامل و برابر قانون و مقررات برگزار خواهد شد. اما آقایان احمدی نژاد و مشایی باید هوشیار بوده و اقدامی نکنند که موجب سوءاستفاده دشمنان نظام و انقلاب گردد.

منبع: جام نیوز
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=45222
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما