شنبه 23 اردیبهشت 1391 - 11:12

وقتی صحبت از کار نباشد اختلافات دو چندان می‌شود

سایت خبری تحلیلی بویرنیوز:  منتخب گچساران و باشت در مجلس نهم با اشاره به برخی دلایل زشت ماندن چهره شهر دوگنبدان گفت: وقتی برخی افراد مسئول امور شهری دنبال کار نباشند و وارد دعواهای شخصی می‌شوند چهره شهر این‌گونه خواهد ماند.

خبرگزاری فارس: چهره تکیده شهر دوگنبدان محصول کم‌کاری و دعواهای شخصی است

غلام‌رضا تاجگردون امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران با اشاره به پیشینه فرهنگی این شهر و داشته‌ها و ظرفیت‌های خدادادی گچساران اظهار داشت: در طول همه دوره‌های گذشته کمتر به موضوع ساماندن بخشیدن به چهره فرسوده و تکیده گچساران اندیشیده‌ شده است.

منتخب گچساران و باشت در مجلس نهم ابراز داشت: امروزه شهر دوگنبدان با این سر و شکل ناخوشایند برای زندگی شهروندان خود هیچ‌گونه جذابیتی ندارد و بسیاری از شهروندان تنها به دلیل کار و برخی دیگر از مشغله‌ها زندگی در آن را تحمل می‌کنند.

تاجگردون چنین وضعیتی را در خور شان مردم این شهر ندانست و بیان داشت: متاسفانه هرگاه در جایی موضوع کار کردن برای مردم در میان نباشد اختلافاتی شکل می‌گیرد که ماحصل آن وضعیتی است که اکنون در چهره شهر دوگنبدان آن را مشاهده می‌کنیم.

*طرح بازسازی بافت دوگنبدان چند سالی هست که راکد مانده

وی به موضوع بافت فرسوده شهر دوگنبدان اشاره کرد و بیان داشت: طرح بازسازی بافت فرسوده دوگنبدان حدود سه تا چهار سالی است که تصویب شده و متاسفانه به هر دلیل هیچ‌گونه اقدامی در مورد آن صورت نگرفته است.

منتخب مردم در مجلس نهم با بیان اینکه یکی از دلایل زشتی چهره شهر دوگنبدان مربوط به همین بافت‌های فرسوده است، افزود: این شهر حدود 164 هکتار بافت فرسوده در محله‌های مختلف از جمله رادک و سادات و لبنان دارد.

تاجگردون به مذاکرات پیاپی خود در طول دو ماه گذشته با مسئولان راه و شهرسازی استان و شرکت عمران بهسازان مسکن و شهرداری گچساران اشاره کرد و افزود: صورت جلسه‌ای نیز در همین راستا تنظیم شد که بتوانیم با هماهنگی بیشتر میان شهرداری و دستگاه اجرایی فعالیت خود را برای بازسازی بافت‌های فرسوده دو چندان کنیم تا چهره دوگنبدان کمی نسبت به وضعیت کنونی سر و سامان پیدا کند.

وی از تکافو نکردن درآمدهای شهرداری برای سامان بخشیدن به بافت‌های فرسوده سخن به میان آورد و بیان داشت: اگر دستگاه‌ اجرایی و شهرداری تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند با همراهی مدیران شهرسازی استان و شرکت عمران بهسازی خواهند توانست اقدامات مؤثری در این ارتباط انجام دهند که بی‌شک موجب رضایت خاطر شهروندان خواهد شد.

*50 درصد مسکن مهر گچساران باید در بافت‌های فرسوده ساخته می‌شد که نشد

تاجگردون با اشاره به اینکه باید طبق قانون 50 درصد از مسکن مهر این شهر در بافت‌های فرسوده ساخته می‌شد که متاسفانه این کار نیز انجام نشد، تصریح کرد: اکنون پروژه بزرگ و جالب توجه دو هزار و 500 واحدی مسکن مهر این شهر قابلیت بالایی برای جایگزینی و جابه‌جایی بافت فرسوده شهری دوگنبدان را دارد.

وی با قدردانی از تلاش استاندار و همراهی مسئولان شهرسازی استان در این زمینه خاطرنشان کرد: اکنون باید با تمهیدات شهرداری و مسئولان شهرسازی چنین موضوعی به جد پیگیری شود و ما نیز با همه توان خود و با رایزنی‌های مستمر در تسهیل امور گام برمی‌داریم.

*هنگامی صحبت از کار در میان نباشد اختلافات دو چندان می‌شود

تاجگردون در پاسخ به این سئوال فارس که صدای برخی اختلافات در مجموعه امور شهری گچساران بیش از سایر شهرهای استان به گوش می‌رسد و شما در این میان برای تسهیل در امور خدمت به شهروندان و رفع این معضل چه نقشی بر عهده خواهید داشت، تاکید کرد: متاسفانه هنگامی که صحبت از کار در میان نباشد چنین موضوعاتی مطرح شده و متولیان امر وظایف اصلی خود را فراموش می‌کنند.

وی سیاسی‌کاری و دعواهای بی‌جهت و دنباله‌دار را یکی از دیگر دلایل کم‌کاری و زشت ماندن چهره شهر دوگنبدان دانست و افزود: وقتی بحث بر سر این باشد که کی برود و کی بیاید و موضوع اصلی به کار گرفتن و یا نگرفتن افراد باشد همین مشکلات وجود خواهد داشت

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=4460
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما