چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391 - 10:17

والیبال کهگیلویه و بویراحمد نابود شده است

بویرنیوز: داور بین‌المللی و مدرس فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران گفت: والیبال کهگیلویه و بویراحمد به دلیل استفاده از افراد غیر ورزشی و افرادی که هیچ گونه تخصصی در این رشته ندارند، نابود شده است.

خبرگزاری فارس: والیبال کهگیلویه و بویراحمد نابود شده است

امید فولادی‌وندا صبح امروز در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: در حال حاضر والیبال سرآمد همه رشته‌های ورزشی تیمی و گروهی در ایران است.

* وضعیت والیبال کهگیلویه و بویراحمد ناامید کننده است

داور بین‌المللی و مدرس فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران با تشریح فعالیت‌ها و سوابق ورزشی خود ابراز داشت: مدرک خود را در سال 88 از بخارست رومانی گرفته و داوری مسابقات مختلف از جمله قهرمانی جوانان جهان، قهرمانی باشگاه‌های آسیا را بر عهده داشتم.

فولادی‌وندا افزود: در چهار دوره مسابقات قهرمانی والیبال ساحلی آسیا و اقیانوسیه داور بودم و اولین داور ایرانی هستم که از یونان مدرک خود را گرفته‌ام.

جوانترین داور بین‌المللی والیبال ایران در پاسخ سئوال خبرنگار فارس مبنی بر عوامل پیشرفت و گسترش ورزش والیبال ایران در چند سال اخیر چیست، تصریح کرد: پیشرفت و رشد ورزش والیبال ایران نتیجه سیاست‌های فدراسیون والیبال از جمله جوان‌گرایی در تیم‌های ملی و به کار‌گیری و استفاده از دانش روز مربیان سطح اول جهان است.

فولادی‌وندا با انتقاد از وضعیت ناامید کننده ورزش والیبال کهگیلویه و بویراحمد عنوان داشت: به دلیل انتخاب و استفاده از افراد غیر تخصصی و غیر ورزشی در رأس امور بر اساس رابطه‌های موجود در سطح استان، ورزش والیبال کهگیلویه و بویراحمد نابود شده است.

وی یادآور شد: افراد غیر تخصصی و غیر ورزشی در رأس امور سبب عقب‌گرد ورزش کهگیلویه و بویراحمد به ویژه والیبال شده‌اند.

* نیروهای غیرتخصصی مرکز استان دلسوزانه کار نمی‌کنند

مدرس بین‌المللی والیبال جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: در حال حاضر والیبال کهگیلویه و بویراحمد در رده آخر استان‌های کشور قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در مقطعی والیبال کهگیلویه و بویراحمد توسط شهرداری یاسوج صاحب تیمی در لیگ یک کشور شد که در این تیم از بازیکنان و مربیان غیربومی استفاده شد.

فولادی‌وندا ابراز داشت: این تیم به جز ایجاد هزینه هیچ‌گونه بازده و خروجی مناسبی برای ورزش والیبال استان نداشت.

جوانترین داور بین المللی ایران در ادامه بیان داشت: در این تیم هیچ‌گونه جوانگرایی و پشتوانه‌سازی صورت نگرفت که این موضوع سبب عدم حضور تیم‌های والیبال در رده‌های مختلف سنی در مسابقات کشوری بود.

فولادی‌وندا در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر راهکارهای لازم برای برون رفت و خروج از وضعیت فعلی والیبال کهگیلویه و بویراحمد چیست، گفت: استفاده از افراد تخصصی، مرتبط و دلسوز با رشته‌های مختلف ورزشی به ویژه والیبال می‌تواند راهگشای حل مشکلات ورزش والیبال این استان باشد.

وی با تشکر از اداره ورزش و جوانان گچساران، امور ورزش شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران و رئیس هیئت والیبال گچساران ابراز داشت: در زمینه امکانات ورزشی در گچساران هیچ‌گونه کمبودی وجود ندارد.

مدرس بین‌المللی والیبال جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: مشکل والیبال گچساران توپ، تور و مسائل مالی نیست، بلکه بکارگیری نیروهای غیر تخصصی مرکز استان بوده که دلسوزانه کار نمی‌کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=4327
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما