چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391 - 9:36

یاسوج روی کمربند زلزله قراردارد

سایت خبری تحلیلی بویرنیوز:رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به قرار گرفتن شهر یاسوج بر روی کمربند زلزله، گفت: این مسئله لزوم توجه و نظارت بیشتر بر ساخت و سازها و تولید مصالح ساختمانی استاندارد را بیشتر می کند.

وی بیان کرد: در صورت وقوع زمین لرزه در این شهر مشکلات زیادی به خصوص در حاشیه و اطراف که ساخت و سازها بی رویه و فاقد نظارت است، خواهد شد.

دیودیده بیان داشت: وجود معابر تنگ و باریک و عدم رعایت استانداردهای ساختمان سازی و شهرسازی در این مناطق که خارج از طرح تفضیلی شهر و نظارت شهرداری هستند، در صورت بروز حادثه ای همچون زلزله آسیب پذیرترین نقاط شهر می باشند.

وی با بیان اینکه مناطقی همچون چشمه نباتی تا آبشار یاسوج بر روی گسل زلزله قرار دارند، افزود: تلاش شده در این مناطق ارتفاع سازی کاهش یابد و از احداث ساختمانهای بالاتر از دو طبقه جلوگیری شود.

دیودیده همچنین بر رعایت اصول ساختمان سازی مدرن در ساخت و سازها تاکید کرد و گفت: سبک سازی یکی از این اصول است که خطرات احتمالی ناشی از زلزله را کاهش می دهد.

دیو دیده همچنین در خصوص نظارت بر احداث واحدهای مسکن مهر در استان گفت: مسکن مهر تحت نظارت مهندسین راه و شهرسازی استان ساخته شده و نظام مهندسی ساختمان نظارتی بر آن نداشته است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=4315
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما