چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391 - 1:19

جدیدترین جک ها و پیامک های لری ! ! !

سایت خبری تحلیلی بویرنیوز – جمشید ارجمند : یه روزی یه کسی اصل و نسب خویش را گم کرد و مضحکه خاص و عام شد و . . .

حکایت غریبیست زندگی ما انسانها !!! بر طبل روشن فکری می زنیم و به هر دری می زنیم که خود را بزرگ جلوه دهیم و همیشه به خانواده و فامیل و تبار خود افتخار می کنیم اما همین که  یک پیامک در مورد اصل و نسبمان و خانواده بزرگتر خودمان یعنی قوم لر ( یا هر قوم دیگر ایرانی) برایمان می رسد چنان غرق خنده و سرور می شویم که برای همه دوستان خود ارسال می کنیم تا آنها  را نیز در این چاله عمیق فرهنگی که ناشی از عدم آگاهی است مهمان کنیم!

وقتی که گوشی های تلفن همراه خود و اطرافیانمان را بررسی می کنیم بوضوح به این حقیقت پی می بریم که بیش از 80 درصد از پیامک های هر فرد مربوط به طنز است که نشان از روحیه ما ایرانیان و رغبت عمومی برای پذیرش این موضوع است.

اما در این میان تاکنون هیچ نهاد رسمی که به این موضوع بپردازد تشکیل نشده است و به همین دلیل افرادی سودجو و مریض بر اساس غرض شخصی و اندیشه های پلید اقوام ایرانی از جمله لرهای ساده، شجاع و با صداقت را جایگزین مناسبی برای شخصیت های جک و پیامک های خود می یابند و سایرین بطور ناخواسته خود این افراد را برای نیل به اهدافشان حمایت می کنند.

حقیقتی است انکار ناپذیر که کم کم تعصب ها و غیرت ها هم کمرنگ شد و همدلی که باید، رفته رفته از بین رفت. یادمان رفت لرها نسل آریوبرزنی هستند که تنها کسی بود که توانست اسکندر مقدونی را مغلوب سازد و لشکرش را تار و مار سازد.

آری یادمان رفت نترسی ها و شجاعتمان، یادمان رفت که در طول هشت سال دفاع مقدس بیشترین شهیدان را تقدیم امام و انقلاب کردیم و یادمان رفت که از نسل حماسه سازان پد خندق ایم.

” هر کسی کو دور ماند از اصل خویش بازجوید روزگار وصل خویش”

شاید هم همه اینها یادمان نرفته باشد و اینها را دلایلی کافی برای بزرگی و عظمت قوم شجاع لر نمی دانیم و هنوز خود را کوچک می پنداریم که اجازه می دهیم دیگران براحتی به ما و اصالت و خانوادهایمان توهین وارد کنند و ما در عین حقارت به خود و گذشتگان خود بارها خندیده ایم و در حق آیندگانمان نیز جفا کرده ایم چرا که آنها نیز این حقارت را باید بخاطر کوتاهی ما تجربه کنند و احساس کنند اطرافیان از آنها خیلی برترند.

آیا زیبا نیست به داشته هایمان ببالیم و برای نداشته هایمان تلاش کنیم!

حال اگر واقعا اساس این مقال را پذیرفته ایم بیایم همه با همه جک ها ( توهین هایی ) که به لرها و ترک ها و سایر اقوام این مرز وبوم روا داشته اند را پاک کنیم و برای لطیفه های خود شخصیت های دیگری برگزنیم و زین پس چنین پیامک هایی را بایکوت کنیم و به افراد فعال نیز تذکر بدهیم.

به نظر نگارنده اگر از لحاظ فرهنگی نتوانیم پیشرفتی کنیم در سایر ابعاد زندگی توفیقی حاصل نخواهد شد چرا که فرهنگ بستر همه فعالیت های انسانیست.

و اما این هم جدترین پیامک لری که زیباست آن را برای دوستان خود بفرستیم

” من از نسل آریوبرزنم.

من شجاعم و با صداقت و به لر بودن خود مفتخرم.لطفا جک لری نفرست

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=4270
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. M:H گفت:

    اگه لر نبود حالا حالا باید از عراقیها دستور میگرفتی خوش بحالت ای طایفه لر

  2. زری گفت:

    ای با با چرا بیخودی شلوغش کردین

  3. احمد گفت:

    همه کامنتها جکه

  4. ناشناس گفت:

    damet garmmmmmmmmmmmmmmmmmm

  5. مهسا گفت:

    بانظرامیرحسین موافقم

  6. فرزند لر گفت:

    دوست عزیر غیرت و شجاعت لر با برنو شکل نگرفت که با دفن شدنش دفن بشه این خصوصیات پسندیده در ذات و درون این قوم با اصالت نهفته است و به همه عزیزان میگویم خواهشا به ترویج این پیامهای پر از توهین کمک نکنیم هر چند قوم لر اینقد بزرگ و با شخصیت که چیزی ازش کم نمیشه

دیدگاه شما