سه شنبه 24 اردیبهشت 1392 - 12:49

دستور استاندار براي جابجايي يك روستا

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: پس از انتخاب زمین مناسب با مسئولیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، روستای “پی زرد بهرام بیگی” در شهرستان بویراحمد به دشت سقاوه منتقل می‌شود.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد، سید حسین صابری با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی و مسئولان آن، ‌خادمان مردم هستند و همه مسئولان ‌باید پاسخگوی علت عدم جابجایی این روستا با توجه به مشکلات بحرانی آن طی 21 سال اخیر باشند،‌ افزود: به هر علت از زمان رانش و ریزش کوه مجاور این روستا، در سال 71 تا کنون و از زمان انتخاب بخشی از 700 هکتار زمین‌های مرکز تحقیقات کشاورزی در سال 82 تاکنون،‌ توجه جدی جهت حل مشکل مردم این روستا، صورت نگرفته است.

وی در نشستی که به منظور حل مشکل جابجایی مردم روستای “پی زرد بهرام بیگی” به دشت سقاوه تشکیل شد،‌ اظهار کرد: جابجایی خانوارهای این روستا باید با دید جدی و با در نظر گرفتن نزدیکترین مکان به محل معیشت مردم منطقه که عمدتا دامداری است و همچنین احداث روستا در مکانی که نیاز به صرف هزینه‌های زیرساخت نباشد،‌ پیگیری شود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد ضمن اشاره به این مطلب که وضعیت ایده‌آل، انتقال مردم روستا به روستاهای همجوار و تجمیع روستاهاست،‌ این امکان را به دلیل نبودن مکان مناسب و حساسیت‌های قومی و قبیله‌ای،‌ غیرعملی دانست و افزود: با در نظر گرفتن همه احتمالات، روستا به دشتی خالی در نزدیکی روستا و محل معیشت مردم این روستا و جاده منتقل می‌شود.

صابری تأکید کرد: بنیاد مسکن باید در انتخاب زمین‌، حریم‌های راه،‌ حریم خط برق،‌ پست برق و خط فشار قوی برق،‌ حریم فیبر نوری،‌ حریم مسیل‌های موجود،‌ حریم خط لوله گاز و فاصله مطلوب از حریم کارخانه سیمان را رعایت کند و طی 48 ساعت استعلام‌های لازم را از ادارات مرتبط جهت ساخت مسکن،‌ اخذ کند.

وی با بیان این مطلب که مردم روستا تا مهر ماه باید جابجا شوند، خاطرنشان کرد: در هر نقطه‌ای از زمین‌های دشت سقاوه که مورد تأیید و انتخاب بنیاد مسکن قرار گرفت، به طور متوسط 500 متر مربع زمین برای هر خانوار روستایی و همچنین برای دو برابر جمعیت فعلی در نظر گرفته شود.

دکتر صابری عنوان کرد: هدف تأمین مکان ساخت مسکن است و تعیین مکان مرتع و معیشت به عهده روستاییان است.

وی با بیان این مطلب که تکنولوژی ساخت به عهده خود مردم روستاست بر تعیین محل اعتباری برای تخصیص وام ساخت مسکن برای مردم روستا با حداقل 48 متر زیربنا تأکید کرد و گفت:‌ تهیه نقشه، ‌نظارت و پروانه ساخت به صورت رایگان بر عهده بنیاد مسکن است.

مسئول ارشد اجرایی استان همچنین با تأکید بر تأمین حداقل‌ها برای مردم به پیش بینی تأمین آب، ‌برق اشاره و اضافه کرد: در صورت دارا بودن شاخص های آموزش و پرورش،پیش بینی ساخت مدرسه ‌برای دانش آموزان روستا صورت گیرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=42634
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما