دوشنبه 18 اردیبهشت 1391 - 12:07

تجلیل از 58 دانشجوی برتر دانشکده علوم پایه دانشگاه یاسوج

طی مراسمی با حضور دانشجویان، اعضای هیئت علمی و برخی مسئولان دانشگاه یاسوج از 58 دانشجوی برتر دانشکده علوم پایه این دانشگاه تجلیل شد.

خبرگزاری فارس: تجلیل از 58 دانشجوی برتر دانشکده علوم پایه دانشگاه یاسوج

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج علی کشکولی شامگاه یکشنبه در آیین تجلیل از دانشجویان ممتاز دانشکده علوم پایه دانشگاه یاسوج با اشاره به پیشرفت‌های علمی جهان اظهار داشت: کشور ایران و به تبع آن دانشگاه یاسوج به‌ویژه دانشکده علوم پایه در سال‌های اخیر پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.

رئیس دانشکده علوم پایه در دانشگاه یاسوج افزود: این دانشکده یک‌هزار و 600 دانشجو در مقاطع مختلف دارد که امروز چهار دانشجو در مقطع دکتری، 15 نفر در مقطع ارشد و 39 نفر در مقطع کارشناسی به عنوان دانشجوی برتر شناخته شده‌اند.

وی ادامه داد:‌ در دانشگاه یاسوج این تنها دانشکده‌ای است که دانشجوی دکتری دارد.

کشکولی با بیان اینکه همه تلاش خود را به کار می‌بندیم تا از همه توان و ظرفیت علمی دانشجویان و اعضای هیئت علمی بهره ببریم، ابراز داشت: انتخاب دو تن از دانشیاران این دانشکده به‌ عنوان دانشمند جهانی یکی از افتخارات کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد و دانشگاه یاسوج است.

عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج گفت: بالاترین معدل دانشجویان در ترم جاری در مقطع کارشناسی 19.09، مقطع کارشناسی ارشد 19.19 و  دکتری 19.54 بوده که این مهم نشان از سطح علمی بالای دانشکده علوم و پایه دارد.

کشکولی ملاک انتخاب دانشجویان ممتاز را معدل آنها در دو ترم گذشته اعلام کرد.

* فعالیت بنیاد نخبگان موجب برگشت نخبگان به کشور شده است

رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم با تبریک به دانشجویان ممتاز دانشگاه یاسوج گفت: این بنیاد به طور کامل از دانشجویان، اساتید و اعضای خود حمایت مادی و معنوی می‌کند تا زمینه بروز استعدادها و تقویت تولیدات علمی فراهم شود.

علی مرادی ادامه داد: در مقطعی ما فرار مغزها را در کشور داشتیم که با فعالیت‌های بنیاد نخبگان این روند برعکس شده و بسیاری از دانشمندان و نخبگان به کشور برگشتند.

وی داشتن معدل بالای 17 و یک مقاله پژوهشی علمی را از شرایط عضویت دانشجویان کارشناسی در این بنیاد خواند و بیان کرد: دانشجویان کارشناسی ارشد دو مقاله و دانشجویان دکتری باید سه مقاله معتبر علمی و پژوهشی را داشته باشند.

مرادی با اشاره به برخی مزایای عضویت در بنیاد نخبگان، معافیت از دوره اجباری با کار کردن روی طرح‌های پژوهشی، تسهیلات ازدواج و مسکن، ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر بدون آزمون و پرداخت هزینه‌های تحصیل دوره دکتری را از جمله خدمات بنیاد نخبگان به اعضای خود برشمرد.

به گزارش فارس در پایان این مراسم، 58 دانشجوی برتر دانشکده علوم پایه در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری با اهدای جوایزی تجلیل شدند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=4217
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما