یکشنبه 22 اردیبهشت 1392 - 12:42

شگفت‌آفرینی کاندیداهای جدید در روز آخر ثبت نام

در کنار اعلام آمادگی کاندیداهایی که از چندی قبل خبر حضورشان در رسانه ها پیچید و به دنبال تعدد آنان، مراجع تقلید و ائمه جمعه و بزرگان سیاسی به این موضوع واکنش نشان دادند، در آخرین روز تعیین شده برای ثبت نام از کاندیداها ریاست جمهوری، چهره هایی به وزارت کشور مراجعه کردند که موجب شگفتی جدیدی در این عرصه شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، از روز سه شنبه و همزمان با اعلام آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، تعداد زیادی از چهره های سیاسی کشور به ساختمان وزارت کشور رفتند و نام خود را برای کاندیداتوری یازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری به ثبت رساندند.

حضور این تعداد چهره سیاسی از اتفاقات بی نظیر در تجربه های انتخاباتی کشور است که حتی خود سیاسیون را هم شگفت زده کرده است.

طی امروز و چند روز گذشته چهره هایی به وزارت کشور رفتند و عزم راسخ خود برای حضور در انتخابات را در اخبار و تصاویر به ثبت رساندند که نه مردم و نه حتی سیاسیون، اصحاب رسانه و چهره های حکومتی نیز از قصد و تصمیم آنان بی خبر بوده اند.

از جمله این افراد محمد غرضی، داود احمدی نژاد، ابراهیم اصغر زاده، جواد اطاعت، پرویز کاظمی، علی اکبر جوانفکر، رامین مهمانپرست ، علیرضا علی احمدی، ابوالحسن نواب، طهماسب مظاهری هستند که حتی قبل از ورود به وزارت کشور هم تقریبا هیچ خبری از تصمیم آنان برای کاندیداتوری نبود.

البته از این میان محمد علی علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک و معاون سابق تربیت بدنی دولت نهم نیز پا به میدان گذاشت اما به دلیل نامعلومی بدون اینکه ثبت نام کرده باشد محل وزارت کشور را ترک کرد و در پاسخ به خبرنگار مهر که چرا ثبت نام نکرده و خارج می شود، از پشیمانی آنی خود و احتمال بازگشت در ساعات پایانی ثبت نام در روز شنبه خبر داده است.

به گزارش مهر اسامی شخصیت های شناخته شده که از روز اول آغاز ثبت نام، کار ثبت نام خود را نهایی کرده اند به این شرح است: صادق واعظ زاده – کامران باقری لنکرانی- محمد سعیدی‌کیا – حجت الاسلام حسن روحانی – مصطفی کواکبیان – حسین نصیرزاده – حسن سبحانی – محمد غرضی – حجت الاسلام محمد باقر خرازی – حجت الاسلام علی فلاحیان – روح‌الله احمدزاده کرمانی – محمدرضا عارف – حداد عادل – اکبر اعلمی – علیرضا زاکانی – علی احمدی – محسن رضایی – محمد باقر قالیباف – داوود احمدی‌ نژاد – جواد اطاعت – محمدباقر قالیباف – پرویز کاظمی – محمدحسن ابوترابی‌فرد – علی‌اکبر جوانفکر – ابراهیم اصغرزاده – حجت الاسلام ابوالحسن نواب – مسعود پزشکیان – سید احمد کاشانی – رامین مهمانپرست- سعید جلیلی – علی اکبر ولایتی – صادق خلیلیانمنوچهر متکی – محمد رضا رحیمی – اسفندیار رحیم مشایی و هاشمی رفسنجانی

جملاتی از اظهارات چهره هایی که منتظرانی برای حضور در عرصه انتخابات نداشتند را در زیر می خوانید:

محمد غرضی: ما نسلی هستیم که انقلاب کردیم، جنگیدیم و سازندگی کردیم و آراء 98.2 درصدی مردم به انقلاب را دریافت کردیم، اما بعد از آن دولت هایی که آمدند و خدمتگزاری کردند با گرفتاری هایی مواجه شدیم که به تدریج از میزان مشارکت مردم کم شد.مردم نباید اجازه دهند دولتی بیش از درآمدش هزینه کند و این باید یک نیاز عمومی در جامعه باشد تا دولتی ضد تورم تشکیل شود.

داود احمدی نژاد: من مستقل آمده‌ام و برای خدمت به نظام در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام می‌کنم.

ابراهیم اصغرزاده: نتیجه حذف اصلاح طلبان دولت فعلی است مشکلات کشور ناشی از تصمیمات یک بچه لوس حاجی بازاری است که اعتقادی به کار کارشناسی ندارد.با وجود آنکه معتقدم صلاحیت دارم، اما به نظر شورای نگهبان احترام می گذارم. من می توانم گفتمان خط امام(ره) یا چپ عدالتخواه را به جامعه بازگردانم.

جواد اطاعت: برای همه ایرانیان آمده ام و با دانشی که طی ربع قرن در کشور داری آموخته ام آماده ام تا صنعت، تولید و اشتغال را نجات داده و شرایط کشور را رو به بهبود ببریم. در نظر دارم توسعه پایدار و متوازن را در کشور برقرار کنم و همه اقوام ایرانی را در قدرت و ثروت ملی به طور مساوی سهیم نمایم .

پرویز کاظمی: آرامش و آسایش در زمینه‌های مختلف باید به کشور بازگردد،. بازگشت ادبیات و رفتار فاخر در مجموعه تصمیم‌گیری‌های قوه مجریه باید دیده شود.اگر ما پایبند به وعده‌هایمان نباشیم و صادقانه با مردم و مسئولان مواجه نشویم، این موضوع موجب می‌شود که هم مردم از ما و هم ما از مردم فاصله بگیریم.

علی اکبر جوانفکر: بنده به امید کسب آراء مردم آمده ام و فکر می کنم دارای پایگاه اجتماعی هستم . روزی که عده ای به روزنامه ایران حمله کردند، هیچ حکم قضایی برای بازداشت بنده نداشته‌اند و این موضوع هم ربطی به حمایت رئیس جمهور ندارد. این اقدام کار خلافی بود که آن افراد خودشان فهمیدند و رفتند. این کرسی را فرصتی برای ارائه خدمات به کشور می دانم. مستقل آمده ام و دیدگاه فکری ام نزدیک به دولت است اگر انتخاب بشوم راه من ادامه دولت احمدی نژاد خواهد بود.

سید احمد کاشانی: در دوره گذشته نیز کاندیدا شده ام اما از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده ام ، من به این موضوع اعتراض دارم چرا که هیچ یک از کاندیداهایی که شورای نگهبان در دور گذشته آنها را تایید صلاحیت کرد واجد شرایط نبودند. بهترین کاندیدا خودم هستم و در عمل نیز این را ثابت کرده ام و به خاطر انقلاب نیز زندان هم رفته ام.

وی با تاکید بر اینکه باید از حکومت قانون دفاع کنیم، گفت: من در صورت کاندیداتوری به قانون پایبندم و هیچ یک از بندهای آن را زیر پا نخواهم گذاشت.

علیرضا علی احمدی: همانطور كه رهبري فرمودند ويژگي هاي مثبت دولت را استمرار مي بخشم و حاشيه هاي آنرا حذف خواهم كرد. وي همچنين رنگ انتخاباتي خود را “رنگ همدلي و اعتماد زير پرچم سه رنگ جمهوري اسلامي” دانست و گفت : بطور مستقل وارد انتخابات شده ام.

صادق خلیلیان: به طور مستقل کاندیدا می شوم و وقت این را نداشتم که با آقای احمدی نژاد مشورت کنم ،  با عده ایی مشورت کردم و بعد تصمیم گرفتم ، آمده ام تا روحیه جهادی را محقق کنم.

رامین مهمانپرست: از طرف مردم آمده ام. با خدا مشورت کرده ام. بالاخره می توانیم مشارکتی داشته باشیم تا خواست مردم محقق شود.

ابوالحسن نواب: هیچ‌گونه دیدار انتخاباتی نداشتم. قصد ندارم به نفع کسی کناره‌گیری کند.

طهماسب مظاهری: من در این دولت فقط یکسال رئیس کل بانک مرکزی بودم و این بحث را داشتم که انتشار پول بیش از حد رشد اقتصادی باعث تورم می شود‬؛ ‫این حرف مقبول دولت واقع نشد و بعد از یکسال نتوانستم حرفم را کامل جا بیاندازم، دولت را ترک کردم و البته انتشار پول بیش از حد رشد اقتصادی ادامه پیدا کرد و وضعیت امروز نتیجه همان کار است. اقتصاد کشور را باید از آثار منفی سیاست نجات دهیم.

محمد علی علی آبادی: اگر کاندیدا شوم به طور مستقل در انتخابات حضور پیدا می کنم.شاید من آمده ام تا مردم از من حمایت کنند. معتقدم قبل از انتخابات باید یک پیش انتخابات برگزار کنیم تا صلاحیت افراد و ویژگی های آنها بررسی شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=41877
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما