چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 - 22:53

درگیری شدید بین طرفداران خاتمی و احمدی نژاد / برخورد حراست با خبرنگاران

محمدرضا عارف كانديداي احتمالي یازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در سفري يك روزه به كردستان و با حضور در جمع دانشجويان دانشگاه كردستان در فضاي آزاد به سوالات آنها پاسخ داد.

به گزارش بویرنیوز به نقل از  مهر، بعدازظهر چهارشنبه در دانشگاه کردستان دانشجویان بعد از سخنرانی عارف و آغاز زمان پرسش و پاسخ هم به صورت تربیون آزاد و هم کتبی سوالات خود را از اين كانديداي احتمالي رياست جمهور يازدهم پرسیدند و عمده سوالات آنها در راستای تفهیم شدن برای دادن رای بعد از گذشت 34 سال از انقلاب بود.

عارف در جواب به این پرسشیدر زمینه گزینش مدیران شایسته سالاری را تنها مبنای انتخاب مدیران بعد از انتخاب شدن خود به عنوان رئيس جمهور دانست و گفت: مدیران بومی با تعصبی که دارند فعالیت های موثرتری را ارائه می کنند که باید با انتخاب آنها در رده های مختلف مدیریتی کدورت های که از گذشته تاکنون ایجاد شده است برطرف کرد.

اعلام اين نظر از سوي عارف با استقبال دانشجويان مواجه شد و فضا را برای ایراد سوالات مختلف دیگر از سوي دانشجويان باز کرد همچنین وی در خلال پاسخ گویی های خود بر آزادی بیان و عدم محدودیت در متفاوت بودن دیدگاه ها تاکید کرد.

یکی دیگر از حاضران در پرسش خود از کاندیدای احتمالی دور یازدهم ریاست جمهوری خواستار بیان راهکارهای رفع مشکلات اقتصادی و راهکار مبارزه با فساد اقتصادی سوال پرسید.

عارف مشکلات امروز اشتغال را نرخ بیکاری بالا دانست و بیان کرد: فارغ التحصیلان دانشگاهی که بیکاری در بین آنها دو برابر است نیاز به ساماندهی و ایجاد اشتغال دارند و در استان کردستان اولویت ایجاد اشتغال با پرداخت بودجه و ساماندهی و مدیریت بودجه با گردشگری و کارآفرینی صنعتی است و باید نرخ بیکاری یک رقمی شود و سالانه حداقل یک میلیون شغل در سراسر کشور ایجاد شود.

وی وضعیت فساد اقتصادی در کشور را نگران کننده دانست و افزود: باید با استناد به ظرفیت های قانون برای مبارزه با فساد راس فساد و پرونده های سه میلیاردی دنبال شوند تا امنیت و اطمینان به همراه سلامت اجتماعی واقعی به درستی معنی شود.

یکی از دانشجویان مخالفین جریان اصلاح طلب با تاکید بر بسیجی بودن خود و اینکه افتخار می کند حافظ امنیت و آسایش است از برخوردهای نامناسب با بسیجیان و چگونگی ادامه روابط با آمریکا و عدم به رسمیت شناختن اسرائیل سوال پرسید.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با استناد به اینکه قانون اساسی وظیفه تامین آسایش را تنها وظیفه نیروی انتظامی دانست و عنوان کرد: البته بسیج سهم زیادی در دفاع مقدس و پیروزی ایران در جنگ تحمیلی داشته است و مردم شریف فلسطین تنها صاحبان اصلی سرزمین مقدس هستند که جمهوری اسلامی آنها را به رسمیت می شناسد و تعامل حسنه و مثبت با دنیا به وسیله دیپلماسی قوی و ارزشمند مسیر اصلی سیاست خارجی کشور است.

دست آخر محمدرضا عارف کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با تاكيد بر لزوم فراهم شدن شرایط حضور در انتخابات برای تمامی جریان ها و افراد گفت: انتظار مي رود كه در اين دوره شاهد حضور قابل توجه اصلاح طلبان در عرصه انتخابات باشيم.

وی انرژی هسته ای را تنها یک بهانه برای جلوگیری از رسیدن به آرمان های انقلاب اسلامی توسط استکبار دانست و اعلام كرد: سياست قوي در حوزه خارجي بخش زيادي از مشكلات فعلي در كشور را رفع مي كند.

نکته مهم در این مراسم حضور بیش از اندازه پسرها و کم اهمیت بودن موضوع انتخابات یا حضور عارف برای بانوان بود چرا که تنها تعداد انگشت شماری از دانشجويان دختر در این مراسم حضور یافته بودند که اکثریت آنها نیز خبرنگاران رسانه های جمعی بودند.

بعد از خروج عارف از سالن بین دو تن از دانشجویان مخالف و موافق اصول گرایان درگیری لفظی مبنی بر اقدامات دوره ریاست جمهوری خاتمی و احمدی نژاد در کردستان شکل گرفت که دانشجوی موافق اصولگرایان بیان کرد در دوره هشت ساله ریاست جمهوری محمد خاتمی کردستان فقط کوه گردشگری آبیدر را داشته و این تفرجگاه دردی از جوانان دوا نمی کند در حالی که در دو دور ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد راه های کردستان تقویت و بسیاری از حوزه های دیگر تقویت و ارتقاء یافتند وعارف نیز بی توجه به مناظره این دو دانشجو دیگر هیچ سوالی را پاسخ نگفت.

بدون شك جداي از برگزاري اين مراسم در دانشگاه كردستان نحوه رفتار و برخورد نيروهاي حراست دانشگاه كردستان با خبرنگاران رسانه هاي جمعي در شان اين مركز آموزش عالي نبود .

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=40955
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما