پنجشنبه 12 اردیبهشت 1392 - 15:22

قانون گریزی و بداخلاقی از خصوصیت دولت است

قانون گریزی و بداخلاقی از خصوصیت دولت است

به گزارش بویرنیوز به نقل از افکار، مصطفی کواکبیان شامگاه چهارشنبه در جمع مردم ساری در مسجد فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: مقام بالای حضرت زهرا(س) در جایگاه ولایت است، و ما معتقد هستیم امامت بالاتر از نبوت است.

وی افزود: مقام ولایت، عرفان و خدایی است و قطعا از مقام امامت هم بالاتر است و حضرت زهرا(س) از عصمت خداوند متعال برخوردار بوده است.

نامزد احتمالی اصلاح طلبان یادآور شد: حضرت زهرا(س) الگوی بشریت و همه مردان عالم بوده و در این روز بزرگ باید به ارزش های حضرت پرداخته شود.

جایگاه زن در جامعه ما برجسته نیست

کواکبیان افزود: متاسفانه در نظام جمهوری اسلامی جایگاه زنان ارتقای کافی پیدا نکرده است. وی با تاکید بر اینکه دو تا سه زن باید در پست وزیر در دولت قرار گیرند، افزود: شخصیت کاری بانوان کمتر از آقایان نبوده بلکه شاید در برخی موارد بهتر از مردان باشند.

نماینده سابق مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در کشور عراق حدود ۸۰ درصد نمایندگان را زنان تشکیل می دهند، یادآور شد: در کشورما تنها هشت نفر از بانوان عضو مجلس شورای اسلامی هستند.

رابطه بین ایران و آمریکا باید علاج شود

وی با بیان اینکه رابطه بین ایران و آمریکا باید علاج شود، اظهار داشت: نباید تصور کرد با برقراری رابطه، یک روزه کشور، گل و بلبل می شود.

کواکبیان با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و همزمانی با انتخابات شوراها، ادامه داد: بنده به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره نهم موافق برگزاری همزمان این ۲ انتخابات بودم اما با اضافه شدن ۲سال به شورای سوم مخالف بودم و آن زمان چون در اقلیت بودیم، حرف ما رای نیاورد.

وی افزود: مردم به شورای اسلامی برای چهار سال رای دادند، چرا باید دو سال دیگر اضافه باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تا دلتان بخواهد ما در این کشور مشکل داریم گفت: البته به این معنای نیست که مردم در پای صندوق های اخذ رای حضور پیدا نکنند، اگر حضور پیدا نکنند وضعیت مملکت بدتر از این خواهد شد.

کواکبیان با اعلام اینکه باید رویکرد دولت و روند اجرای کشور را تغییر داد، افزود: مردم باید در انتخاب خود هوشیار باشند.

قانون گریزی از خصوصیات دولت فعلی بود

وی، قانون گریزی را خصوصیات دولت اصولگرایان اعلام کرد و با بیان اینکه ما دولت خودمان را بر محور اخلاق می دانیم، گفت: بد اخلاقی که در دولت اصولگرایان بوده در هیچ دولت دیگری مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه سفرهای پایانی هیئت دولت به استانها کار تبلیغات انتخاباتی است، گفت: من بارها در مجلس شورای اسلامی به احمدی نژاد تذکر دادم که به دنبال گرانی و مشکلات مردم باشد.

نامزد احتمالی اصلاح طلبان افزود: چرا دولت به مردم وعده می دهد که یارانه پنج برابر خواهد شد، از کجا می خواهید این پول را تامین کنید، پنج برابر شدن یارانه یعنی بنزین چهار هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شود.

کواکبیان افزود: در سال ۸۴ نقدینگی دولت ۷۰ هزار میلیارد تومان، در سال ۹۲ این نقدینگی به ۴۷۰ هزار میلیارد تومان رسیده که افزایش شش برابری نقدینگی و تورم را نشان می دهد.

انقلاب اسلامی یک نظام تمدن ساز است

وی در ادامه اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک نظام تمدن ساز و فرهنگ ساز و اخلاق محور بوده و ملت های اسلامی از ما الگو می گیرند.

وی افزود: ذات انقلاب اسلامی بر محور اخلاق است، چطور شعار اخلاق می دهند ولی در عمل سران سه قوا با یکدیگر مشکل دارند.

نامزد احتمالی یازدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه شعار ما زنده باد اصلاحات است، گفت: برخی افراد تصور می کنند، که اصلاحات طاعون و شیطان است، درصورتی که اصلاحات امر به معروف و نهی از منکر است و مانند نماز صبح اصلاحات واجب است.

کواکبیان با بیان اینکه اصلاح طلبان از بنیان گذاران این نظام هستند و کسانی که بر این باورند که خاتمی قصد براندازی نظام دارد تفکر آنان نادرست است، افزود: چطور شخصی هشت سال رئیس جمهور این مملکت بوده و می خواهد این نظام را به خطر بیاندازد و قصد براندازی آن را داشته باشد.

نماینده سابق مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمی توان ساده زیستی، پشتکار و سفرهای استانی دولت نهم و دهم را نادیده گرفت، گفت: روح این سفرهای استانی خدمت به مردم باشد نه تبلیغات انتخاباتی برای نامزد اصولگریان باشد.

کواکبیان به سفر رئیس جمهور به همراه ۱۲۰ هئیت همراه به نیویرک اشاره کرد و گفت: همانطور که سایت ها گزارش داده اند، این سفر خانوادگی و فامیلی بوده است، آیا این تحقق شعار ساده زیستی است.

وی با اشاره به اینکه در مقوله اخلاق و اقتصاد، کشور دارای چالش های بزرگی است گفت: بنده برای اقتصاد ۱۲ برنامه، ۱۰ برنامه سیاسی، اجتماعی پنج برنامه و پنج برنامه بین المللی و پنج برنامه زیربنایی دارم.

کواکبیان اظهار داشت: بر اساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ و اصل قانون اساسی و برنامه پنج توسعه کشور، ۵۰ برنامه دارم که از این بین ۵۰ گل شکفته خواهد شد.

وی به فساد اداری در دولت نهم و دهم اشاره کرد و گفت: در تاریخ بشریت تاکنون اختلاس سه هزار میلبیاردی رقم نخورده است.

کواکبیان افزود: ما اصلاح طلبان به دنبال اجماع هستیم، اگر اصولگریان راست می گویند چرا ۴۰ نفر نامزد معرفی می کنند، نامزد خود را مشخص کنید تا ما بدانیم چه کسی را باید شکست دهیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=38532
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما