سه شنبه 10 اردیبهشت 1392 - 17:50

وعده یارانه نمی‌دهم

وعده یارانه نمی‌دهم

به گزارش بویر نیوز به نقل از افکار، ارسلان فتحی‌پور در نشست خبری امروز سه‌شنبه اظهار کرد: در حال حاضر در بودجه سال ۹۲ درآمد مالیاتی ۵۸ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده، این در حالی است که من معتقدم می‌توان درآمد مالیاتی به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان رساند که در این صورت تحول اقتصادی ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: من قادر خواهم بود در صورت پیروزی در انتخابات، ظرف دو سال بودجه کشور را بدون وابستگی به نفت به مجلس ارائه کنم و در غیراینصورت هم در مجلس شورای اسلامی نسبت به اصلاح قانون مالیات اقدام خواهیم کرد تا جلوی فرارهای مالیاتی نیز گرفته شود، متاسفانه در حال حاضر کسانی هستند که از طریق واسطه‌گری و دلالی به درآمدهای آنچنانی می‌رسند اما یک ریال هم مالیات نمی‌دهند در حالی که در این زمینه به بخش تولید سخت‌گیری می‌شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان با لایحه فعلی دولت در مورد اصلاح قانون مالیات موافق نیست، تصریح کرد: در این لایحه مالیات بر ارث و ثروت گنجانده شده که ما به آن اشکالات جدی داریم، اصلاح سیستم مالیاتی کشور هم اگرچه زمانبر است، اما می‌توان ظرف دو سال درآمدهای کشور را بدون اتکای به نفت پیش‌بینی کرد.

فتحی‌پور در بخش دیگری از این نشست خبری، توجه به وضع معیشتی مردم و کاهش فاصله طبقاتی را از اولویت‌های خود برشمرد و تصریح کرد: ما معتقدیم افزایش تورم سرمایه‌های موجود جامعه را به بخش واسطه‌گری و دلالی می‌کشاند و این امر موجب کاهش تولید و در نتیجه افزایش بیکاری می‌شود، همچنین سیاست‌هایی که منجر به کاهش تولید و عدم توجه به زیرساخت‌های صنعتی و اقتصادی می‌شوند، تورم و بیکاری را به دنبال خواهند داشت.

وی با بیان اینکه شرایط اقتصادی ایران به طور بالقوه آمادگی پذیرش تورم را دارد، یادآور شد: با توجه به ویژگی‌های ساختاری اقتصاد ایران، یعنی اقتصاد نفتی، کسری بودجه مداوم و شوک‌های ارزی حاصل از درآمد نفتی و سیاست انبساطی پولی نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهایی که تحت پوشش جو حاصل از این نوع اقتصاد هستند، رواج دارد، البته کنترل و مهار آن به شیوه علمی شدنی است.

نماینده مردم کلیبر در مجلس شورای اسلامی افزایش درآمدهای ارزی ناشی از افزایش قیمت نفت را منجر به افزایش غیرطبیعی تورم در سال‌های اخیر دانست و افزود: این امر در تمام بخش‌های اقتصادی تاثیر منفی داشته است.

فتحی‌پور در ادامه با اشاره به افزایش قیمت مسکن در سال‌های اخیر، تصریح کرد: افزایش قیمت در بازار مسکن به دلیل هجوم نقدینگی به سمت آن بوده است و این به تدابیر دولت برمی‌گردد، در واقع بازار مسکن هم قربانی افزایش نقدینگی و هم عامل افزایش نرخ تورم است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اقتصاد کشور دچار بیماری هلندی است، اضافه کرد: واردات بی‌رویه کالاهای مصرفی با اتکای به دلارهای نفتی و خالی کردن صندوق ذخیره ارزی، اقتصاد ایران را دچار بیماری هلندی کرده که یکی از عوامل آن افزایش قیمت کالا و خدمات است که درمانش دست کم چندین سال به طول می‌انجامد و نیازمند اصلاح سیاست‌های پولی و مالی و سیاست‌های درآمدی با دخالت مستقیم در بازار است.

وی لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۹۲ را انبساطی توصیف کرد و گفت: ما در مجلس سعی می‌کنیم بودجه ۹۲ را به صورت انقباضی مصوب کنیم زیرا در غیراینصورت تورم افزایش می‌یابد.

نماینده مردم کلیبر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت من سطح استاندارد زندگی مطلوب را برای تمامی شهروندان فارغ از شغل، جنس و محل زندگی آنها تعریف خواهد کرد و ما خود را مکلف به فراهم کردن بسترهای دستیابی به این سطح استاندارد برای همه شهروندان می‌دانیم.

وی با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری بیشتر در تولید آن را راه‌حل اصلی کاهش تورم و افزایش تولید دانست و خاطرنشان کرد: در این صورت قیمت کالا پایین می‌آید و اشتغال گسترش می‌یابد که همین امر باعث می‌شود درآمد و قدرت خرید مردم بالا برود.

فتحی‌پور همچنین بر لزوم به کار بردن سیاست‌های تضمینی در جهت کاهش تورم و بالا بردن قیمت خرید مردم، تاکید کرد.

این نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه به صورت مستقل وارد عرصه انتخابات شده، اظهار کرد: من خود را اصولگرا می‌دانم و تا لحظه آخر در عرصه انتخابات حضور خواهم داشت زیرا با کسی ائتلاف نکرده‌ام و بنا ندارم به نفع کسی کنار بروم، اما اگر بدانم رای می‌آورم ولی مصلحت کشور در این است که باید فرد دیگری تقویت شود، به او کمک خواهم کرد.

وی با تاکید بر توجه به شایسته‌سالاری در دولت آینده درباره برنامه خود برای تاسیس پارلمان اقتصاددانان گفت: انشاءالله در این پارلمان از تمامی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها بدون گرایش به ظرفیت‌های خاص استفاده خواهم کرد تا با اتکای به خردجمعی و عقلانیت در مورد مباحث اقتصادی به نتیجه واحدی برسیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تشکیل «سازمان توسعه ملی» به عنوان یکی از برنامه‌های خود در دولت آینده اظهار کرد: در این سازمان همه طرح‌های مربوط به صنایع پخته خواهد شد و تصمیم‌گیری‌ها در یک جا متمرکز می‌شود تا انشاءالله صنعت رشد کند و به پویایی برسد.

فتحی‌پور درباره بحث استقلال بانک مرکزی نیز تصریح کرد: مجلس معتقد بود نوع سیاست‌های اتخاذ شده از سوی دولت به بانک مرکزی فشار می‌آورد و این موجب افزایش تورم می‌شود، لذا چون مجلس نتوانست مانع سیاست‌های دولت شود، بحث استقلال بانک مرکزی را مطرح کرد وگرنه ما معتقدیم بانک مرکزی باید زیرنظر حاکمیت باشد و استقلال صرف در آن معنایی ندارد.

نماینده مردم کلیبر در مجلس در ادامه تاکید کرد که سیاست خارجی کشور باید از حالت امنیتی خارج شود و به سمت و سوی فرهنگی و اقتصادی برود.

وی در پاسخ به سوالی درباره رابطه دولت و مجلس گفت: من همواره آرزو داشتم کسی که رییس دولت می‌شود سابقه نمایندگی داشته باشد تا مشکلات نمایندگان در ارتباط با حوزه‌های انتخابیه‌شان و بحث‌های قانون‌گذاری را درک کرده باشد، انشاءالله روابط با مجلس در دولت ما با آرامش بدون تنش و به صورت کارشناسی شده تعریف خواهد شد، همچنین معتقدم وزرای تخصصی یک روز در هفته باید برای هم‌اندیشی در کمیسیون‌های مربوطه حضور یابند.

فتحی‌پور اصلاح قانون پولی و بانکی را نیز در اولویت برنامه‌های خود عنوان و خاطرنشان کرد که قوانین فعلی در این رابطه قوانین فرسوده‌ای هستند که باید با نظر کارشناسان و متخصصان اصلاح شوند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره طرح هدفمندی یارانه‌ها نیز گفت: من در مجلس هشتم از مدافعان اصلی این قانون بودم، اما معتقدم باید زندگی استاندارد حداقلی برای همه تعریف شود لذا وعده یارانه نمی‌دهم چراکه وقتی همه مردم زندگی استانداردی داشته باشند، یارانه معنایی ندارد.

وی در پایان با بیان اینکه با خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس موافق است، درباره برنامه‌های خود برای توسعه ورزش خاطرنشان کرد: توسعه ورزش باید از برنامه‌های مهم دولت آینده باشد چراکه ورزش آبروی نظام است و باید بیش از این روی آن سرمایه‌گذاری کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=37973
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما