دوشنبه 7 اسفند 1402 - 8:04

آیا امکان تخلف در برخی صندوق های سیار و مناطق سخت گذر کهگیلویه و بویراحمد هست؟

بویرنیوز– اگرچه الکترونیکی شدن انتخابات می تواند به سلامت و صحت انتخابات کمک کند اما زمانی که بخشی از این فرایند الکترونیکی و بخشی فیزیکی و دستی انجام می شود همواره این نگرانی در میان جامعه وجود دارد که تا چه اندازه فرایند رای گیری قابل دستکاری و آرا قابل جایجایی است؟

به عنوان مثال بسیاری از مردم می پرسند در انتخاباتی که احراز هویت در آن بر مبنای کد ملی انجام می شود ، آن هم در شرایطی که عکس های کارتهای شناسایی در ایران در اکثر مواقع هیچ شباهتی به وضعیت حال افراد ندارد چطور می توان اصالت آن را رد یا تایبد کرد؟

اگر در زمان اخذ رای به هر دلیلی دستگاه های احراز هویت از کار بیفتد تکلیف رای گیری در حوزه ها و شعب چه خواهد شد؟ آیا اگر تخلف و یا اشتباهی در رای گیری آفلاین ایجاد شود بعدا قابل پیگیری خواهد بود و پس از آنلاین شدن دستگاه، آیا آرای اخذ شده پایش خواهند شد؟

به عنوان مثال اگر فردی در یک نقطه کور به لحاظ آنتن و نت ،در زمان آفلاین  بودن فرایند احراز هویت، چندین بار رای بدهد آیا پس از آنلاین شدن آرا تکراری وی حذف خواهد شد یا باید به تعداد آرای اشتباه وی، از آرا به صورت فیزیکی بیرون کشیده  می‌شود؟

سید جواد هاشمی گفت: در استان ۸۲ نقطه کور به لحاظ آنتن و اینترنت وجود دارد. که یک چهارم این نقاط خالی از سکنه، یک چهارم آن کمتر از چهار نفر در سن رای دهی هستند.بخشی نیز تعداد رای دهنده تا ۱۰ نفر هستند.

وی افزود: تعداد نقاط کور آنتن دهی و صندوق های سیار در مجموع صندوقهای انتخابات کم است و  چون جامعه هدف آنها مشخص است و جمعیت زیادی ندارند امکان تخلف در آنها وجود ندارد.

فصلی نو

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=359300
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ع.س گفت:

    شک نکنید بدون تخلف نخواهد بود. باید بر توزیع تعرفه ها دقیقا نظارت شود. چیدمان اعضای صندوق و ارسال آمارها از مناطق و….

دیدگاه شما