سه شنبه 17 بهمن 1402 - 13:10

دستور فوری وزیر جهاد کشاورزی برای کشاورزان شهرستان بویراحمد

بویرنیوز– با حضور وزیر جهاد کشاورزی، چندین پروژه در شهر یاسوج وارد مدار افتتاح شد.

کارخانه خوراک آبزیان شهر یاسوج یکی از این پروژه ها بود که با ظرفیت سالانه ۱۳ هزار تن افتتاح شد.

این کارخانه با ۴۵٠ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال ۲۱ نفری عملیاتی شد.

محمدعلی نیکبخت همچنین در حاشیه بازدید از واحد تولید لبنیات اتابک یاسوج نسبت به مشکلات جمعی از اهالی و کشاورزان روستای مختار شهرستان بویراحمد گفت: طی دو سه روز آینده نماینده تام الاختیار خود را به استان کهگیلویه و بویراحمد جهت بررسی این مشکل و سایر مشکلات مردم اعزام خواهم کرد.

وی افزود: پس از بررسی های لازم هر تصمیمی از سوی این تیم گرفته شد، اجرا می شود.

نیکبخت بیان کرد: این زمین‌ها امانتی در دست ماست که مربوط به مردم است به همین خاطر نماینده ویژه خود را همراه با رئیس منابع طبیعی کشور ظرف شنبه یا یکشنبه آینده به یاسوج خواهم فرستاد تا در زمینه موضوع آب بها و همچنین مشکلات مربوط به منابع طبیعی که کشاورزان و مردم این منطقه نسبت به آن معترض هستند تصمیم گیری شود.

جمعی از کشاورزان روستای مختار شهرستان بویراحمد خطاب به وزیر جهادکشاورزی گفتند؛ به کشاورزان این منطقه ظلم می‌شود چرا که برای هر هکتار باید ۱۶.۵ میلیون تومان آب بها پرداخت کند به عبارتی برای هر هکتار، ۸۰۰ کیلوگرم گندم به پیمانکار بدهند.

این کشاورزان با اشاره به یکی دیگر از مشکلات کشاورزان این روستا تاکید کردند که بیش از ۱۰۰۰هکتار اراضی کشاورزی داریم که ۲۰۰هکتار از این میزان اراضی را که سیستم آبیاری هم دارند از سوی منابع طبیعی، منابع ملی اعلام شده که درخواست کمک در این رابطه داریم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=358927
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما