یکشنبه 10 دی 1402 - 9:08

محمد بهرامی : اولویت من اشتغال کسانی است که دستشان جایی بند نیست/از همه نخبگان استفاده می کنم

بویرنیوز– محمد بهرامی در جمع پرشور مردم دهستان کریک گفت: این روزها از طرف نمایندگان مجلس، کاندیداهای انتخابات و برخی وزرا قول هایی به مردم داده می شود که مایه دلسردی و نا امیدی مردم می شود.مردم را امیدوار می‌کنند اما هیچ خبری از عملی شدن این قول‌ها نیست.

بسیاری از قول‌ها قابلیت اجرایی ندارند

وی گفت: در این زمینه موضوعی به نام دانایی ملی وجود دارد که بخش زیادی از آن دست مردم است. مردم باید در انتخاب‌های خود دقت کنند و آگاهی داشته باشند که آیا این قول‌هایی که کاندیداها می‌دهند قابلیت اجرایی را دارد یا خیر. بسیاری از قول‌ها با توجه به درآمد سرانه‌ای که ما داریم و در حوزه‌های مختلف توزیع می‌شوند قابلیت اجرایی ندارند.

از آن طرف اجرای برخی از پروژه‌ها قابلیت اجرایی هم دارند چه تاثیری می‌تواند روی اقتصاد و ساختارهای ما می‌توانند داشته باشند.

امروز از بحث آزادراه صحبت شد. مطالعه بعضی از پروژه‌ها از سال‌ها اجرا مشخص می‌شود که چه مضراتی برای مردم برخی از مناطق داشته و خواهد داشت و نیز شماری از آن ها چه مزایایی برای مردم برخی از دیگر مناطق خواهد داشت.

اتصال سی سخت و کریک به آزادراه شیراز_اصفهان طرحی است که باید حتما اجرا شود تا منطقه را از بن بست خارج کنیم. با اجرای این پروژه عقب ماندگی‌هایی که در اقتصاد اشتغال و روند توسعه داشتیم جبران خواهند شد.

دانش و توانایی ملی ما

نخبگان ما باید برای مردم نقش آگاهی بخشی را ایفا کنند.چون خیلی از مسائل همچون انتخاب دست مردم است. خیلی از این نمایندگان کنونی مجلس قدرت تفسیر بسیاری از این طرح‌ها را ندارند. وقتی این افراد در مجلس جمع بشوند دانش ملی ما زیر سوال می رود.

چرا هزار ساعت کار یک ایرانی باید با یک ساعت کار یک ژاپنی مقایسه شود؟ ما این همه زحمت بکشیم منابع زیادی را نیز صرف کنیم اما با فقط یک ساعت کار آنها برابری کند. علت در همین ناکارآمدی‌ ها است که هر کسی سر جای خودش قرار ندارد.

در بحث برنامه‌ریزی چه در سطح کلان و چه در سطح خرد در میزهای آموزشی، تخت‌های بیمارستانی، نسبت تعداد استاد دانشگاه به دانشجو، تعداد معلمین به دانش آموزان، در حوزه زیرساخت‌ها،کارآمدی،اشتغال و بحث‌های رفاهی اصولی هست که باید رعایت شوند.

آیا بعضی از افراد حاضر توانایی این را دارند که تصمیم درست برای ملت بگیرند؟ اینجاست که مردم باید خودشان دست به کار شوند و افراد با شرایط مناسب را انتخاب کنند.

پتانسیل‌هایی که در حوزه دنای مرکزی است همانند بسیاری از نقاط دیگر این استان زیاد هستند. از طریق اجرای پروژه‌هایی مثل وصل کردن این منطقه به کریدور شمال به جنوب هم مشکلات این منطقه حل می‌شوند و هم بقیه مناطق بهره‌مند خواهند شد.

امروز یاسوج به عنوان مرکز استان بار بسیاری از مردم را دارد تحمل می‌کند. و در آینده با رسیدگی به این منطقه می‌توانیم هم مشکلات این مردم و هم معضلات مناطق دیگر استان را نیز حل کنیم.

فونداسیون پیشرفت برای استان یعنی برند پایتخت طبیعت ایران انتخاب شده است. آن روزی هم که انتخاب شد مشتری و موانع زیاد داشت ولی در هر صورت با هر تدبیری که لازم بود تصویب شد و امروزه تمام کشور مرکز استانمان را با لقب پایتخت طبیعت ایران می‌شناسند.

اکنون نیز نیاز است بناهای مهم و تاثیرگذار روی این فونداسیون ساخته شوند. ما نیاز به نخبگانی داریم که بتوانند این بناها را بسازند در حوزه‌های مختلف اثرگذاری خود را نشان دهند و مردم استان ما را نجات دهند.

هر نخبه‌ای از هر نقطه جغرافیایی و هر قومیتی و هر نگاه سیاسی قطعاً حمایت خواهد شد. کسانی که به نخبگان بها دادند توانستند کشور یا منطقه و مردم خود را نجات دهند.

در همین منطقه صنعت گردشگری و بوم گردی شروع شده که کار بسیار ارزشمندی است ولی به شرطی که دولت پای کار بیاید و زیرساخت‌ها را آماده کند. جاده، آب، برق، گاز، اینترنت پرسرعت و پایدار و سهل کردن دریافت مجوزها که امروز خود این امر کاری بسیار سخت و طاقت فرسا و یکی از موانع سر راه پیشرفت مردم در این منطقه است.

این مردم خودساخته هستند و هرچه دارند از خود و تلاش خود دارند. اهل منطق، کار و کارآمدی هستند. ولی چرا دولت مدیران و مسئولین به فکر آن ها نیستند.

اگر مدیران و مسئولین با توجه به هدف و برنامه‌هایی که برای این منطقه طراحی شده کمک کنند بسیاری از مصیبت‌های مردم و مشکلاتشان حل خواهد شد.

امروزه بسیاری از جوانان ما گرفتار آسیب‌های اجتماعی مختلف هستند. و حتی اگر در یک کار ساده قرار شد از آنها استفاده شود جواب استعلام آنها منفی است. چه کسانی باید جواب مشکلات و گرفتاری‌های مردم را بدهند.

شاید بعضی‌ها به فکر جایگاه‌ها و صندلی‌های خود باشند ولی مردم نباید اجازه دهند و خود باید کمک کنند. در تاثیرگذاری‌های خود و در جایی که می‌تواند برای همه خدمت ارائه شود احساس مسئولیت کنند.

مردم و به خصوص مردم استان ما در عرصه‌های مختلف حضور بسیار خوب، صمیمی و تاثیرگذار دارند. اما اکنون نوبت مسئولین است که در کنار مردم و برای این مردم درست اقدام کنند و تصمیم بگیرند و تدبیر به کار برند.

آن چیزی که امروزه همه ما را نگران کرده است سوء مدیریت‌ ها، عدم کارآمدی و کارایی‌ها در برخی مدیران است. مطمئن باشید هیچ وقت اجازه انتصاب مدیران ضعیف را نخواهیم داد.

اولویت من در اشتغالزایی همچون گذشته افرادی هستند که دستشان به جایی بند نیست
آن چیزی که دغدغه اکثریت مردم هست بحث اشتغال و معیشت بوده که سرلوحه کار ما خواهد بود. در همین بخش مردم مناطق مختلف گلایه دارند و می‌گویند ماهایی که کسی را نداریم و دستمان به جایی بند نیست بچه‌هایمان بیکار هستند. مطمئن باشید همچون گذشته اولویت ما برای اشتغال زایی آنهایی هستند که کسی را ندارند و دستشان به جایی بند نیست.

مطمئن باشید در توزیع اعتبارات و امتیازات علاوه بر اینکه ظرفیت بیشتر و چند برابری ایجاد خواهد شد این عدالت در توزیع آنها رعایت خواهد شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=358404
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. فربد گفت:

    جون خوت اول ی کاری سیت خوت بجور؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!

دیدگاه شما