شنبه 18 آذر 1402 - 15:04

آغاز اتفاقات خوب آبی برای ایران

محمود سپهر – پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

در روزهای اخیر شاهد افتتاح یک پروژه مهم آبی در استان البرز بودیم، استانی که همواره به واسطه افزایش جمعیت و کاهش نزولات آسمانی و اُفت سطح آب چاه ها، تنش های آبی زیادی را تجربه کرده بود.

این طرح با اجرای حدود 3 کیلومتر خط انتقال با اعتبار 500 میلیارد ریال و برای پایداری آب 35 هزار نفر عملیاتی شد تا گامی مؤثر برای پاسخگویی به نیاز آبی مردم این استان باشد.

خبرهای خوب آب شرب به این مورد خلاصه نمی شود، یک اتفاق مهم در دستور کار قرار گرفتن ۹۵ طرح اولویت دار، ویژه و اضطراری در حوزه آب و فاصلاب کشور در دولت سیزدهم است، روندی که میتواند خیالمان را از عبور کم دردسر تر از تابستان آینده را تا حدود قابل توجهی راحت کند.

تسریع پروژه های آب به ویژه در روستاها از یک سو و تدابیر تازه برای خروج شهرها از تنش آّی با ارتقاء ایستگاه های پمپاژ، استفاده بهتر از منابع آب جاری و البته نظام مند شدن استفاده از پساب برای حراست از آب شرب ارزشمند بخشی از اقدامات جاری در شرکت های آب و فاضلاب در سطح کشور است.

یکی از روزنه های امید نیز به بازدیدهای متفاوت امینی در استان ها برمی گردد، در سفرهای اخیر مهندس امینی به نقاطی از کشور، جدیت و اخذ راهکار عملی و علمی برای نتیجه دار شدن طرح های حیاتی و ناتمام مانده خودنمایی می کند و اگر این طرح های اولویت دار بر زمین مانده به سرانجام برسد بدون شک تنش ها و نگرانی ها در خصوص تأمین آب پایدار در اقصی نقاط ایران تا حد قابل توجهی فروکش خواهد کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=358087
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. منصور گفت:

    درود بر بویر نیوز پرچمدار تبیین و دولت انقلابی.

دیدگاه شما