سه شنبه 30 آبان 1402 - 12:26

حکایت دانش آموزان کهگیلویه ای که چوپان می شوند؟!

بویرنیوز– پس از انشار فیلم و بازتاب آن در فضای مجازی در یکی از روستاهای بخش چاروسا شهرستان کهگیلویه مبنی بر ترک تحصیل دانش آموزان بعد از مقطع ابتدایی و چوپان شدن آنها، (فیلم را از اینجا ببینید) مسئولان آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کردند که این موضوع صحت ندارد.

بعد از انتشار فیلی در فضای مجازی مبنی بر ادعای یکی از اهالی روستاهای بخش چاروسا از توابع شهرستان کهگیلویه و ماجرای ترک تحصیل دانش آموزان مقطع راهنمایی به دلیل نبود مدرسه و چوپان شدن آنها بعد از کلاس ششم، خبرنگار ایرنا در گفت و گو با مسئولان امر صحت این موضوع را جویا شد.

در این فیلم فرد میانسال با اشاره به وجود چهار مدرسه ابتدایی در روستاهای آینه بازار، تنگ مهلو، آب زهلو تا روستای سادات گفت: در صورت احداث یک مدرسه راهنمایی در یکی از این روستاها دانش اموزان مجبور به ترک تحصیل نیستند.

وی بیان کرد: دانش آموزان این روستاها بعد طی کردن مقطع ابتدایی به دلیل نبود مدرسه راهنمایی مجبور هستیم برای چرای گوسفندان از آنها استفاده کنیم.

این فرد میانسال می گوید: به دلیل محرومیت و فقر قادر به مهاجرات به شهر یا روستای دیگری نیستم.

وی ادامه داد: تنها خواسته ما از مسئولان آموزش و پرورش احداث یک باب مدرسه راهنمایی برای ادامه تحصیل دانش آموزان روستایی است.

خبرنگار ایرنا بر اساس وظیفه ذاتی خود با برقرای تماس با رئیس آموزش و پرورش بخش چاروسا از توابع شهرستان کهگیلویه این موضوع را پیگیری کرد.

علی الهای در پاسخ به خبرنگار ایرنا در مورد ترک تحصیل دانش آموزان بعد از طی کردن مقطع ابتدایی و چوپانی انها این موضوع را رد کرد و گفت: در این منطقه هیچ دانش آموزی به دلیل نبود مدرسه ترک تحصیل نکرد.

وی با اشاره به بازدید یک روزه از این منطقه بیان کرد: تنها ۱۲ دانش آموز در مقاطع مختلف ابتدایی در این چهار روستا مشغول تحصیل هستند.

الهامی اضافه کرد: برای استقرا و احداث یک مدرسه متوسطه اول بر اساس قانون باید جمعیت دانش آموزشی به حد استاندار برسد.

وی گفت: از این تعداد دانش آموز تنها سه دانش آموز سال آینده شرایط حضور در متوسطه اول را دارند.

الهامی افزود: با همکاری نهادهایی از جمله کمیته امداد و بهزیستی این دانش اموزان در خوابگاه های دولتی در دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه به تحصیل ادامه خواهند داد.

وی ادامه داد: با توجه به نبود امکانات و تعداد کم دانش آموزان در آینده امکان تعطیلی مدارس ابتدایی نیز وجود دارد.

وی تاکید: نیاز است جامعه رسانه ای استان موضوعات حساس و مهم را بعد از صحت سنجی با مسئولان ذی ربط برای تنویر افکار عمومی در رسانه خود انتشار دهند.

بیش از سه هزار و ۲۰۰ دانش آموز در ۲۳۰ کلاس درس در مقاطع تحصیلی مختلف در بخش چاروسا مشغول تحصیل هستند.

بخش چاروسا با ۲۳ هزار نفر جمعیت یکی از بخش های چهارگانه شهرستان ۱۳۲هزار نفری کهگیلویه است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=357831
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما