پنجشنبه 4 آبان 1402 - 17:11

شکارچی بی رحم دنا زندانی شد

بویرنیوز– مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری شکارچی بی رحم دنا خبر داد و گفت: این شکارچی ۹ راس کل وحشی را با اسلحه بی صدا شکار کرده بود.

منطقه حفاظت شده دنا یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های حیات وحش در ایران است. این منطقه با داشتن گونه‌های متنوع جانوری و گیاهی، از اهمیت زیست محیطی بالایی برخوردار است.

شکار غیرمجاز یکی از مهم‌ترین تهدیدات علیه حیات وحش در این منطقه است. در سال‌های اخیر، اقدامات زیادی برای مقابله با این پدیده انجام شده است، اما همچنان شکار غیرمجاز در این منطقه ادامه دارد.

به گفته اسلام جاودان خرد، مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، این شکارچی از یک ماه پیش تحت نظر محیط بانان قرار داشت. او پس از رفتن به کوه در یک نقطه کور اسلحه خود را پنهان می‌کرد و به خانه خود برمی گشت.

وی اظهار داشت: با اطلاعات دریافتی از مردم طبیعت دوست دنا، مامورین در جریان تمام اطلاعات و اقدامات شکاری این فرد قرار گرفته بودند. این افراد با مشاهده شکارچی در حال شکار کل ها، بلافاصله با شماره تلفن ۱۵۴۰ تماس گرفته و موضوع را به محیط بانان اطلاع دادند.

به گفته جاودان خرد «شکارچی بی رحم دنا که با استفاده از اسلحه بی صدا که صدای شلیک آن کمتر از ۱۰۰ متر شنیده می‌شود، با بی رحمی تمام، کل‌ها را از فاصله نزدیک شلیک می‌کرد و به قتل می‌رساند.

وی اظهار داشت: پس از ضبط اسلحه پنهان شده و دستگیری وی، شاهد تصاویری دلخراش از شکار کل‌های دنا با همان اسلحه هرنت بودیم. در این تصاویر، شکارچی با بی رحمی تمام، کل‌ها را از فاصله نزدیک شلیک کرده و به قتل می‌رساند.

شکارچی غیرمجاز دستگیر شده، با استفاده از اسلحه هرنت اقدام به شکار کل وحشی در منطقه حفاظت شده دنا می‌کرد. این اسلحه به دلیل صدای کم، برای شکار در مناطق حفاظت شده بسیار مناسب است.

در بازرسی از منزل این متخلف، اسلحه هرنت و تصاویری از شکار غیرمجاز کشف شد. با توجه به تصاویر کشف شده، مشخص شد که این متخلف تعداد ۹ راس کل وحشی را در منطقه حفاظت شده دنا شکار کرده است.

به گفته جاودان خرد، مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، شکارچی با دستور مراجع قضایی روانه زندان شد ضمن آنکه اسلحه کشف شده تا صدور رای نهایی بصورت امانی در انبار دادسرا نگهداری می‌شود.

جریمه حقوقی شکار هر راس کل وحشی شکار شده ۲۵ میلیون تومان است که این جدای از جریمه کیفری جرم می‌باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=357513
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. yas گفت:

    منظورتون هورنت هست؟

دیدگاه شما