یکشنبه 30 مهر 1402 - 12:19

خبر هولناکی که یاسوج را تکان داد/اختلافات خانوادگی و آتشی که به جان برخی خانواده ها انداخته

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

پاراگرافی که در ادامه آمده خبر یک حادثه در یاسوج است، خبری که مردم استان را در بُهت فرو برده:

شامگاه جمعه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۲ فردی در پی دعوای خانوادگی، به درب منازل مسکونی دو برادر خود در روستای چشمه پهن شهرستان بویراحمد مراجعه و با اسلحه کمری دو برادر، زن برادر و دو دختر برادر خود را به قتل می‌رساند.

این اتفاق در استانی که روابط آن قومی و قبیله ای و بر اساس عاطفه بنا شده بسیار عجیب بود، شاید اگر در استانی دیگر این خبر را میشنیدیم به پای یک حادثه خانوادگی می گذاشتیم و تمام، اما در کهگیلویه و بویراحمد کمی پیچیده تر است!

این را نیز بگویم این نخستین باری نیست که در استان اختلافات ملکی و خانوادگی باعث شده فردی دست به اسلحه شود و قتل پایان عصبانیت لحظه ای آن شده باشد.

واقعیت این است تازگی ها اخبار متعددی از درگیری به ویژه بر اثر اختلافات ملکی در استان به گوش میرسد و با عرض تاسف در بسیاری از آنها با قتل یکی از طرفین معادلات نگران کننده ای رقم می خورد.

پرداختن به این موضوع و حل آن از عهده یک مطلب و یا تنها با حل یک مساله خارج است اما نکاتی را اجمالاً به عرض میرسانم:

آستانه تحمل ها در کهگیلویه و بویراحمد پایین آمده و این یک زنگ خطر است، بسیاری از اتفاقات نیز به وایطه همین عصبانیت لحظه ای حادث شده و البته پشیمانی بعدش که دیگر سودی ندارد.

اختلافات خانوادگی باید درمان شود و این فقط با آگاهی ممکن است، می توان خانواده ها را در همه حوزه ها به ویژه ملک و میراث توجیه کرد و با مشخص شدن حق و حقوق فرزندان حداقل تنش ها را کاهش داد.

برای حل اختلافات بهترین مرجع قانون است و البته انتظار از قانون نیز سرعت دادن به بررسی دعاوی میان مردم است.

در این میان باید با نظر نخبگان و روانشناسان اتفاقات از این دست و به ویژه قتل های خانوادگی را بررسی و راه حل درمان آن را به نظرخواهی عمومی گذاشت، رخ دادن این اتفاقات تلخ نباید عادی شود باید همه همدلانه برای حل این آسیب ها به میدان بیایند تا شاهد غمی دیگر برای هیچ کس نباشیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=357452
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. اشکان گفت:

    اتفاقا اگر در استانی دیگری غیر کهکیلویه و بویراحمد این اتفاق میفتاد جای تعجب داشت این چیزا که در ک ب عادی هست جناب بویر نیوز

دیدگاه شما