چهارشنبه 26 مهر 1402 - 11:49

خشم و انزجار جهانی از جنایت بمباران بیمارستان در غزه (+عکس)

بویرنیوز– مردم خشمگین از بمباران بیمارستان المعمدانی در غزه، ساعات پایانی دیشب در بسیاری از شهرهای منطقه به خیابان آمدند و با شعارهای ضد آمریکایی و ضد اسراییلی در مقابل سفارت خانه های آمریکا و اسراییل تجمع کردند.

بمباران بیمارستان المعمدانی غزه که منجر به قربانی شدن حدود هزار غیرنظامی فلسطینی شد، موجب خشم و انزجار جهانی در کشورهای مختلف شده است و معترضان با تظاهرات و تجمع در مقابل سفارت خانه ها و کنسولگریهای اسراییل و آمریکا در برخی کشورهای منطقه و کشورهای غربی خواستار توقف بمباران غزه شدند.

از نخستین ساعات اعلام خبر شوکه کننده بمباران یک بیمارستان در غزه که منجر به شهادت حدود هزار تن از زنان و کودکان و شهروندان غیرنظامی فلسطینی شد، مقامات برخی کشورهای غربی مجبور شدند بدون نام بردن از اسراییل، از بمباران غیرنظامیان در غزه انتقاد کرده و برخی از آنها خواهان آتش بس فوری و گشودن مسیر کمک های انسان دوستانه به غزه شوند. امانوئل ماکرون رییس جمهوری فرانسه از جمله این مقامات غربی بود.

مقامات رژیم اسراییل ساعاتی پس از اعلام خبر بمباران بیمارستان المعمدانی و پس از اینکه واکنش های جهانی نسبت به این جنایت جنگی گسترده شد، مدعی شدند این بیمارستان به اشتباه با موشک های حماس مورد اصابت قرار  گرفته است!

این در حالی است که شدت انفجار به حدی قوی بوده که بسیاری از ناظران می گویند موشک های ابتدایی حماس فاقد چنین قدرت انفجاری هستند و ادعای اسراییل برای فرار از پذیرش مسئولیت چنین جنایتی است.

از سوی دیگر ارتش اسراییل این بیمارستان را جزو مکان هایی اعلام کرده بود که در لیست بمباران قرار دارند. اسراییل چند روز پیش نیز به بیمارستانی دیگر در غزه حمله کرده بود.

مقامات اسراییلی در ماجرای هدف قرار دادن “شیرین ابوعاقله” خبرنگار فلسطینی – آمریکایی در کرانه باختری نیز ابتدا به دروغ مسئولیت آن را گردن نگرفتند اما تحقیقات بعدی اثبات کرد که این خبرنگار با شلیک مستقیم نیروهای اسراییلی به سر به شهادت رسیده است.

در بسیاری از کشورهای منطقه مردم خشمگین دیشب در خیابان ها تظاهرات کردند و در برخی از آنها که با اسراییل رابطه دیپلماتیک دارند، در مقابل سفارت خانه ها و کنسولگری های اسراییل تجمع اعتراضی برپا شد.

در ترکیه و لبنان و اردن مردم خشمگین در مقابل سفارت خانه ها و کنسولگری های اسراییل و آمریکا تجمع کردند. در شهر بیروت معترضان خشمگین بخش هایی از محوطه ورودی سفارت آمریکا را به آتش کشیدند و با بالا رفتن از حصارهای آن پرچم فلسطین و حماس را بر سردر سفارت آویختند.

در شهرهای مختلف کرانه باختری از جمله رام الله (مقر تشکیلات خودگردان فلسطینی) نیز معترضان خشمگین با تظاهرات خواستار استعفای محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی به خاطر مماشات او با جنایت کاران جنگی اسراییلی شدند.

محمود عباس ساعاتی پس از فاجعه بیمارستان غزه اعلام کرد دیدار خود با جو بایدن را در اردن لغو کرده است و پس از این اقدام، دولت اردن نیز اعلام کرد نشست چهارجانبه امروز (چهارشنبه) در امان را که قرار بود با حضور بایدن و عباس برگزار شود، لغو می کند و بدین سان سفر بایدن به اردن برای حضور در این نشست نیز لغو شد.

معترضان همچنین در بسیاری از شهرهای اروپایی و آمریکا با تجمع خواستار قطع حمایت دولت هایشان از جنایت های رژیم اسراییل و پایان بمباران مردم غیرنظامی غزه شدند.

در واشنگتن و در مقابل کاخ سفید نیز جایی که جو بایدن سکاندار هدایت آن ساعاتی دیگر برای دیدار و اعلام حمایت از اسراییل و حضور در جلسه کابینه جنگی نتانیاهو راهی تل آویو شده است، مردم معترض به ارتکاب جنایات جنگی اسراییل با تجمع خواستار قطع کمک های نظامی و مالی آمریکا به رژیم تل آویو برای کشتار غیرنظامیان فلسطینی شدند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=357415
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما