یکشنبه 9 مهر 1402 - 8:00

تمسخر مردم یاسوج به سبک اوقاف کهگیلویه و بویراحمد/وعده تازه برای پروژه ای دردسر ساز در قلب شهر

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه خلیج‌فارس در میدان هفتم تیر یاسوج در زمینی به مساحت سه هزار و ۴۰۰ متر و زیربنای هجده‌هزار و ۵۰۰ متر در دست اقدام است.

وی افزود: این مجتمع دارای سه طبقه پارکینگ با ظرفیت پارک ۳۵۰ خودرو بوده و در حال حاضر سفت‌کاری پروژه به پایان رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در حال حاضر پارکینگ مجتمع تجاری خلیج‌فارس قابل استفاده است، اما به دلیل فعالیت عمرانی در طبقات فوقانی از لحاظ ایمنی اجازه بهره‌برداری نداریم.

وی با اشاره به اینکه پروژه تجاری خلیج‌فارس یاسوج تا دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: با بهره‌برداری از این مجتمع علاوه بر کمک به توسعه اقتصادی و اشتغال شهر یاسوج به حل مشکل ترافیک استان نیز کمک خواهد شد.

و اما تاریخچه ای از وعده های داده شده و عمل نشده:

24 مردادماه 96 با حضور سید موسی خادمی استاندار وقت کهگیلویه و بویراحمد،  قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و برخی دیگر از مسئولان کشوری و استانی احداث مجتمع تجاری – تفریحی خلیج فارس واقع در میدان هفتم تیر یاسوج کلنگ زنی شد.

از آن زمان هم همین وعده های دو ساله و تععیین تکلیف پروژه در سالهای 99 و 1400 توسط مسئولان اوقاف استان به مردم مخابره شد اما هیچگاه این وعده ها رنگ واقعیت به خود نگرفت.

اکنون نیز در ادعایی تازه گفته شده پارکینگ آماده است اما برای تکمیل پروژه و ایمن سازی افتتاح نمیکنیم!

جدای از اینکه نمیدانیم چرا اوقاف هم باید به امور تجاری ورود کند، با این روند اجرای پروژه قطعاً باید همچنان دردسر این سازه در قلب شهر یاسوج را شاهد باشیم.

وقتی از عیب در سیستم میگوییم یعنی همین، اگر این زمین با این موقعیت مکانی در اختیار یک بخش خصوصی قوی بود قطعاً مدت ها پیش مردم از مواهب آن بهره مند بودند نه مانند اکنون فقط رنج و دردسر این پروژه اوقاف به مردم تحمیل شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=357133
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    وای به روزی ک بگندد نمک

  2. احمد گفت:

    متاسفانه اوقاف کهگیلویه و بویراحمد یکی ازمراکزی هست که درتورم اجاره مغازه دریاسوج دخیل است اوج بی انصافیه که اداره ای که اموالش راازسرمایه های ملت کسب کرده امروز نقش منفی در بازار داره ،دلیل این ادعا مغازه های هفت تیر می باشد که اوقاف داره به مردم دردادن اجاره ظلم می کنه

  3. علی رضا گفت:

    یاسوج=بی صحاب

  4. ناشناس گفت:

    از کی تا کی دروغ و وعدهای پراز هیچ

  5. میثم گفت:

    متاسفانه ما شاهد حضور شبه دولتی ها، بنیادها و سازمان هایی مثل اوقاف در اقتصاد و بازار هستیم و این دخالت باعث ضرر وزیان های بسیاری شده است چراباید اوقاف یا نهادهای مشابه به ساختمان سازی و بنگاه داری ورود کنند؟!

دیدگاه شما