پنجشنبه 6 مهر 1402 - 17:33

دست پُر وزیر فرهنگ برای مردم کهگیلویه و بویراحمد/مدیرکل جوان ارشاد استان از وزیر چه مطالبه ای داشت؟

بویرنیوز– وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که مجتمع فرهنگی هنری یاسوج یک مرکز زیبا و بی‌نظیر است گفت: بخش اول آن تا ۲۲ بهمن آماده خواهد شد و امیدواریم این کار بزرگ را در کمترین زمان تقدیم مردم فرهنگ دوست کهگیلویه وبویراحمد کنیم.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز پنجشنبه ششم مهر ماه ۱۴۰۲در بازدید از تالار فرهنگی و هنری یاسوج که ۱۵ سال نیمه تمام مانده است در جمع خبرنگاران گفت: ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار تالار بزرگ فرهنگی و هنری یاسوج تامین شده است و در اولویت اصلی وزارت هست.

با دست پر به این استان آمدم و همه طرح‌های نیمه تمام را به اتمام خواهیم رساند.

وی افزود: ۱۵ پروژه بزرگ فرهنگی و هنری نیمه کاره در سطح کشور داشتیم که در دولت سیزدهم بخش عمده این تعداد ازجمله ساری، ارومیه و کرمان افتتاح شدند.

اسماعیلی اظهار کرد: پیمانکار قول داده است که بخش اول تالار یاسوج آماده شود، امیدواریم در کمترین زمان تکمیل و تقدیم مردم استان کهگیلویه و بویراحمد کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: پروژه تالار فرهنگی و هنری یاسوج از سال ۸۷ شروع شده و هنوز به به بهره‌برداری نرسیده است.

اسماعیلی تصریح کرد: در سفر دوم رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای مجتمع‌های فرهنگی و هنری و کتابخانه‌های نیمه تمام این استان اختصاص داده شد که ۱۰۰ میلیارد تومان برای مجتمع‌های فرهنگی و هنری و ۵۰ میلیارد تومان برای کتابخانه‌ها اختصاص یافت.

وی تاکید کرد: با دست پُر به استان کهگیلویه و بویراحمد آمده‌ام و همه طرح‌های نیمه تمام را به اتمام خواهیم رساند.

وی افزود: دو سینما در آستانه افتتاح قرار دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در صورت تامین زمین از سوی استاندار همه اعتبار لازم برای ساخت یک سینمای دیگر در شهر یاسوج را اختصاص خواهم داد.

پیمانکار پروژه بزرگ تالار فرهنگی هنری شهری یاسوج با بیان اینکه در روز ۲۲ بهمن به مناسبت تولد خودم و همچنین روز پیروزی انقلاب اسلامی این نوید را به شما می‌دهم گفت در آن روز ۵۷ ساله می‌شوم که وزیر ارشاد هم قول داد برای افتتاح این فاز از پروژه و همچنین جشن تولد این پیمانکار در آن روز بتواند به یاسوج سفر کند.

اسماعیلی عنوان کرد: وقتی مسئولیت وزارت ارشاد را برعهده گرفتم ۴۰۰۰ نفر عضو صندوق هنر بوده‌اند که هم‌اکنون اعضاء این صندوق به ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است.

وی اظهار کرد: در زمینه تسهیلات مختلف از جمله خودرو و مسکن برای خبرنگاران ترسالی شده و همه تسهیلات مورد نیاز این قشر می‌آید و پرداخت می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق فرودگاه شیراز و از محور یاسوج به شیراز وارد شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد شد.

به گزارش بویرنیوز ، رسیدگی به وضعیت هنرمندان و اهالی رسانه کهگیلویه و بویراحمد ، ایجاد یک سینما در خور شأن مردم استان در یاسوج و تکمیل پروژه های نیمه تمام فرهنگی از خواسته های مهم درخشان از وزیر فرهنگ بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=357105
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما