پنجشنبه 6 مهر 1402 - 13:36

دست به دست شدن فیلمی تأسف بار از یک درگیری خشن در بیمارستان شهید جلیل یاسوج

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

این روزها شاهد انتشار گسترده فیلمی از یک درگیری خشن با قمه و چاقو در بیمارستان شهید جلیل یاسوج هستیم.

این فیلم اگرچه مربوط به چند هفته قبل است اما انتشار آن در روزهای اخیر شدت گرفته و موجب ایجاد نگاهی بد نسبت به یاسوج شده است.

اگرچه با چرخش آزاد اطلاعات و توسعه دسترسی آسان به فضای مجازی نمیتوان انتظار داشت فیلم ها و اتفاقات مسکوت بماند و شاید این انتظار هم نابجا است چرا که گاهاً همین نشر اتفاقات باعث تلنگر و برخورد با بی قانونی ها در مدت زمان منطقی تر، میشود.

⇐اما اجمالاً چند نکته را باید بگوییم:

ابتدا باید یکی از ضعف های مراکز درمانی یاسوج را اشاره کنیم، اگر سری به بیمارستان های استان زده باشید به ویژه اورژانس ، انبوه جمعیت همراه را می‌بینید، این شرایط حتی کار را برای پزشکان هم سخت کرده است.

دلیل این امر بخشی از آن به خود مردم برمیگردد که برایشان جا نیفتاده مراکز درمانی باید در شرایطی آرام و خلوت به کارشان برسند، همه فکر میکنند اگر به عیادت بیمار نروند زشت است و از لحاظ اجتماعی خوبیت ندارد.

در آن طرف ماجرا آشنا بودن برخی مراجعان با نگهبانان باعث شده افرادی بتوانند بدون دغدغه به عیادت بروند و بقیه هم طبیعتاً حق خودشان می‌دانند که به صورت گروهی به ملاقات بیمارانشان بروند و این آغاز یک بی نظمی جدی میشود.

این نکته را باید دانست که درگیری و تنش در مراکز درمانی، تنها مختص کهگیلویه و بویراحمد نیست در همه جا هست و مسأله ای اگرچه بد و هنجار شکنانه است اما اتفاق نادر و غیر عادی نیست.

ارتباط دادن این درگیری به همه مردم استان هم ناجوانمردانه است، به هر حال همین مردم خودشان شاکیان و منتقدان صف اول این دست اتفاقات بد هستند و انتظار برخورد قاطع دارند و شاید دلیل انتشار آن هم تاکید بر این مسأله است که در برخورد با این افراد قانون شکن تعجیل شود.

پلیس در مراکز درمانی به ویژه اورژانس باید مستمراً سرکشی کند، وقتی مورد جرحی ناشی از درگیری به مراکز درمانی مراجعه می‌کند قطعاً باید احتمال درگیری های بعدی را داد و با دعوت از نیروهای انتظامی از بروز چنین صحنه های زشتی پیشگیری کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=357100
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. الماس درخشان گفت:

    با سلام. واقعا بیمارستان شهید جلیل یکی از اون بیمارستانهایی است که ضعف مدیریت در آن بیداد میکند. پرسنل کاملا بیخیال هستند. رسیدگی بسیار بسیار ضعیف هستش و انگار بیمارستان فیلم در حاشیه(مهران مدیری) هستش. همین بی نظمی و عدم رسیدگی به بیماران (به دلیل کمبود نیرو یا هر دلیل دیگر) باعث نارضایتی و درگیری مردم با پرسنل بیمارستان میشود. واقعا که رسیدگی در این بیمارستان افتضاح به تمام معناست.

  2. کریم گفت:

    یکی از دوستان در بیمارستان کار میکردن
    با بیماران مدتی قبل درگیر شده بودن

    میگفتن دیدیم نگهبانا اومدن تماشا و میپرسیدن چتونه
    مثل رهگذران داخل خیابان
    اصلا با وظیفه شغلشون اشنا نیستن و نمیدونن قانون هم در این موارد چیه
    احتمالا با پارتی و اشنا بازی استخدام شدن
    بود و نبودشون هم بی اثره و فقط پارتی بازی برای بقیه میکنن

  3. آتش گفت:

    بابا در یاسوج همه چیز قوم و طایفه و باند بازی هست. هیچ شهری در دنیا به مانند یاسوج روی موج بی صاحبی و بی قانونی نمیچرخد. شما همین‌که به پارک خودرو ها نگاه کنید متوجه همه چیز میشوید.

  4. شهلا گفت:

    فرهنگ ناب

دیدگاه شما