چهارشنبه 29 شهریور 1402 - 11:09

اگر رونالدو به کهگیلویه و بویراحمد می آمد کجا می رفت؟!

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

اگر رونالدو به کهگیلویه و بویراحمد سفر میکرد کجاها میرفت و در کجا اسکانش میدادیم؟

خب این اتفاق نیفتاد و با توحه به روند مقرراتی و مشخص حضور بازیکنان و چهره های مطرح بین المللی در ایران عملاً رخ نمیداد اما پاسخ به این سوال از چند جنبه مهم است.

اول اینکه ما تا چه زیرساخت های کهگیلویه و بویراحمد را حتی برای مردم استان و توریست هایش استاندار سازی کرده ایم؟

آیا واقعاً جاده ها و خیابان های ما با این وضعیت، دست اندازها و سرعت گیر و سرعتکاه های نامناسب زیبنده است؟

پروازهای اندک و نبود خط ریلی برای مسافران و توریست ها دردسر ساز نیست؟ عدم ایجاد فضای مناسب حتی برای یک دور هم نشینی ساده و از آن بدتر عدم آموزش و نظارت درست بر اعطای مجوز کسب وکار در دل فضاهای تفریحی ایرادات جدی است.

در زمینه مواهب طبیعی ما استانی بی نظیر داریم، کوه دنا، سی سخت، چشمه میشی، چشمه بلقیس، آبشار یاسوج، آبشار کیوان، شهر باستانی بلاد شاپور،تنگ گنجه ای، آبشار تنگ تامرادی، آبشار طسوج و… تنها گوشه ای از زیبایی های طبیعی این استان زرخیز است که همه آنها دیدنی و زیبا هستند.

اما این زیبایی ها را چه بهره برداری کرده ایم؟ آیا صرفاً ایجاد چند آلاچیق بی روح و سرویس های بهداشتی و آبخوری هایی که نبودشان بهتر از بودنشان است برای جذب مسافر و توریست کفایت می کند؟

رونالدو را کجا اقامت میدادیم؟

در کهگیلویه و بویراحمد تنها و تنها یک هتل همه چیز تمام برای استقبال از رونالدو و رونالدوها داریم آنهم هتل المپیک باقری یاسوج است.

این هتل هم واحدهای لوکس اقامتی دارد و هم رستوران گردان، سالن اجتماعات، استخر، ماساژ، بدنسازی، بیلیارد و بولینگ و خلاصه هر آنچه برای یک تفریح تمام عیار لازم هست در یکجا فراهم است و قطعاً برای افرادی که زمان کمی دارند و یا برایشان جابجایی مدام برای دسترسی به این خدمات عملاً ممکن نیست جذابیت ویژه ای به نظر می رسد.

خب ما که ادعای توریستی بودن داریم ضعف است که چند هتل با کیفیت هم برای اقامت و هم غذا نداشته باشیم.

باید ممنون بخش خصوصی بود و برای سرمایه گذاری بخش خصوصی تسهیلات ویژه تری داد، هر طور که شده با تخفیف های مالیاتی، تأمین اجتماعی، بهبود حمل و نقل به ویژه پرواز و خلاصه هر رقم که شده جذابیت برای فعالان اقتصادی ایجاد کنیم.

زیرساخت ها را توسعه دهیم، از سرویس بهداشتی مناسب گرفته تا تأمین اینترنت آزاد و استفاده از مترجم های کاربلد در واحدهای اقامتی به همراه معرفی مناسب و زیبای جاذبه ها یک ضرورت است.

کهگیلویه و بویراحمد با ظرفیت هایی که دارد میتواند میزبان چهره های خاص تر از رونالدو هم باشد اما صد حیف که هنوز در ایجاد یک خیابان مناسب و بدون دست انداز و استاندارد هم مانده ایم!

به امید روزی که این استان به منابع عظیم آب، نفت و گاز، باغ، کشاورزی و … به جایگاهی که شایسته مردمش است برسد…

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=356951
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. صمد پ گفت:

    میرفت خونه عمو جیمی

  2. ناشناس گفت:

    میرفت خیابان سینما بنه وزالزالک و تره کوهی میخرید

  3. ناشناس گفت:

    😂😂😂😂😂

  4. سیسخت گفت:

    ایره وگندیزارکارخونه😂🤣😁😅

  5. ناشناس گفت:

    من سیاه چادر ودلی خلیفه ای یا سرچنارویا من تنگون اینشوندیمیش ، یه قیلونی هم سیش چاق ایکردیم تا بی پیرمردلمون کیف بکنه ، یه چایی غلیظ لری هم وش ایدادیم تامست بکنه . بعدش هم وبزرگواری چماق لری نه ایسیم و وش هدیه ایدیم. تا هرکی گپ از برجام زی بزن من سرش .

  6. ملا کریستیانو گفت:

    ایبردیمش پارک جنگلی تا وزهلی د تا اخرعمرش اسم توپه نیاره

دیدگاه شما