سه شنبه 21 شهریور 1402 - 8:22

حکم جالب یک قاضی برای شکارچی متخلف دنا

بویرنیوز– مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از صدور یک رای سبز زیست محیطی توسط مقام قضایی شعبه اول دادگاه عمومی بخش پادنا خبر داد.

اسلام جاودان خرد اظهار داشت: با نظر مقام قضایی شعبه اول دادگاه پادنا متخلف شکار کل به مدت 6 ماه موظف شده روزهای چهارشنبه هر هفته 3 اقدام زیست محیطی انجام دهد.

وی در توضیح جزئیات این پرونده خاطرنشان کرد: در تیرماه سال جاری یگ گروه چهار نفره شکارچی در منطقه شکار ممنوع پادنا واقع در ضلع شمالی منطقه حفاظت شده دنا، اقدام به شکار یک راس کل وحشی کرده که با اقدام قاطع یگان حفاظت پارک ملی مواجهه و سرانجام بمنظور اعمال قانون به مراجع قضایی دادگاه عمومی بخش پادنا معرفی شدند.

جاودان خرد ابراز کرد: پس از رسیدگی قضایی پرونده، علیرضا مظفری قاضی طبیعت دوست شعبه اول دادگاه عمومی بخش پادنا در راستای سیاست های کلان مقام معظم رهبری در خصوص حفاظت از محیط زیست و آشتی متخلفین با طبیعت بجای تقابل با طبیعت ، ضمن تعیین اشد مجازات کیفری برای متهم اقدام به صدور رای سبز زیست محیطی نموده است.

وی ضمن تشکر از نگاه ارزشمند و تحسین برانگیز صدور چنین آراء قضایی ادامه داد: قاضی دادگاه در راستای اهمیت مواضع محیط زیستی و بمنظور متنبه شدن فرد خاطی پس از ‏رسیدگی دقیق پرونده و تعلیق 2 ساله بخشی از مجازات های کیفری ، متخلف را موظف نموده به مدت 6 ماه روزهای چهارشنبه از ساعت 8 الی 12 ظهر جهت آموزش و درک اهمیت حفاظت از طبیعت برای نسل های آینده در اداره محیط زیست شهرستان دنا حضور یافته و در این راستا مطابق با نظر مسئولین محیط زیست اقدامات آموزشی انجام دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زست استان افزود:  مطابق با رای صاده ، همکاری متخلف با محیط بانان در علوفه دهی به حیات وحش در فصل سرما و همچنین ایجاد آبشخور برای حیات وحش، بخش دیگری از اقدامات زیست محیطی است که این متخلف موظف به انجام دادن آن است.

جاودان خرد بیان کرد: تهیه یک مقاله دست نویس زیست محیطی با موضوع اهمیت حفظ محیط زیست و حیات وحش در 20 صفحه برگ A4 و اخذ آزمون از این مقاله با تائیده مسئولین محیط زیست و ارائه آن به بخش اجرای احکام دادگاه نیز بخش دیگری مجازات‌های کیفری جایگزین برای متخلف است.

وی صدور چنین آرائ قضایی را بسیار حائز اهمیت دانست و ابراز امیدواری کرد: تصمیمات قضایی سمت و سوی متناسب با نهادینه کردن ‏فرهنگ حفاظت محیط زیست و کاهش جرایم محیط زیستی را در پیش گیرد.‏

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=356852
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما