جمعه 17 شهریور 1402 - 11:15

حذف سهمیه برخی مناطق محروم و عشایری کهگیلویه و بویراحمد از جذب در آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان/+سند

یکی از مخاطبین بویرنیوز ، در یادداشتی در خصوص حذف تعدادی از مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد از اولویت جذب در دانشگاه فرهنگیان ، نوشت:

بنام خدا .

عشایر اخراجی انقلاب است

چادر سفید مدرسه با پرچمی سه رنگ‌بر فراز آن در جدال با بادومحاصره ی انبوه سیاه چادرها نوری بود در میان تاریکی ،استاد محمد بهمن بیگی .

ما پرندگانی نیستیم که در امتداد زمان محو شویم بلکه پرندگانی هستیم هم پرواز که بیکران را دلبرانه فتح خواهیم نمود ویا درمیان شاخه های نارون پیری بر دامان بهار شکوفا می‌شویم

وزارت آموزش وپرورش و مجموعه ی مربوطه ،وحتی افرادی خاص در اقدامی غیر قابل باور و ناخوشایند حذف سهمیه ی بومی فرزندان عشایر در آزمون انتخاب رشته ی فرهنگیان‌کنکور سراسری وازمون استخدامی آموزش پرورش در مناطق محروم استان از جمله پشت کوه جلیل ،سپیدار ،تنگ تامرادی بابکان ،کوشک ،دورگ دهنو خان احمد کوه سیاه ،دیشموک و ……را رقم زده اند .

اقدامی که در هیچ صورتی قابل توجیه نیست .

متولیان امر کی ،و کجا به چنین مناطقی سفر کرده اند که فرزندان این مناطق مظلوم را از تنها سهمیه ی خویش محروم نموده اند ؟

وزیر ویا عوامل تحت امر یک بار به خود زحمت داده و با خودروهای مدل بالا که توان خریدش را دارند از جاده های مارپیچ وصعب العبور پشت کوه جلیل و تنگ تامرادی سفر کرده و سیمای خاک دیده ی فرزندان دانش آموز را که میخواندند ((بچیل مدرسه همش قربونت ،،ای ره نومدنه کی دا نشونت ))برایش سروده و دیدار کنند .و بعد اقدام به اصلاح ،تغییر و حذف سهمیه ی بومی عشایر نمایند

وزیری که حتی برای دربی هم برنامه ای خاص مد نظر دارد چنانچه مجال چنین دیداری را ندارد از معاونین و مشاورین خویش جهت عزیمت به مناطق مشروحه استفاده نموده ،مناطقی که بنا بر این اصلاحیه از محرومیت خارج گردیده اما اهالی از آن بی اطلاعند

حب صندلی لرزان و سیلی سرخ خاک و باد بر اندام اتو کشیده شان مجال بازدید از عشایر را نداده عشایری که دیگر اخراجی انقلابند

لذا

از استاندار محترم استان کهگیلویه و بویراحمد که خود درد ورنج این مناطق را چشیده تمنا داریم نگذارید امید در فرزندان عشایر مدفون شود زیرا در این سرزمین نیمه سوخته هزاران دانه ی امید وهزاران بوته ی باران پرست در انتظار پروازند .

فرزند عشایر

عنایت یزدانی

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=356759
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. فرهنگی گفت:

    درود بر این قلم،مسولین ونماینده محترم که عضو کمیسیون آموزش هست باید پاسخگو باشند

  2. معلم عشایر گفت:

    مناطقی که تحت پوشش آموزش و پرورش عشایر اند را مد نظر قرار داده اند، نه مناطقی که در حوزه امور عشایر اند ، اکثریت استان دفترچه عشایری دارند…..
    در اینجا برای اولین بار عدالت رعایت شده است
    مناطقی که دارای مدارس عشایری اند در دفترچه آورده شده است

  3. آریا گفت:

    درود به قلم زنی زیبایت که از سوز دل و در رسای محرومیت عشایری بر صفحه می تراود که نامشان در تاریخ با مبارزه خستگی ناپذیر با حاکمان دوران خود مزین است.

  4. اموراداری گفت:

    باسلام
    مستندات پیگیری های اداره کل آموزش وپرورش استان به زودی دراختیار رسانه های جمعی وسایت های خبری جهت توجیه واقناع افکار عمومی قرارخواهد گرفت . آمار وسهمیه مناطق محروم وعشایری را دراین دوره با دوره های قبل مقایسه وخود قضاوت کنین.

  5. ناشناس گفت:

    باسلام مناطق محروم و فقیر فقرا از کشور حذف می شوند همه دنبال منافع خودشان هستند نه مردم محروم

  6. ناشناس گفت:

    ربطی به وزیر آموزش و پرورش نداره
    …… چنین کاری کرد

  7. دبیر مدارس عشایری گفت:

    اتفاقا مناطق حذف شده، بخش زیادیش زیر پوشش اداره عشایر کهگیلویه و بویراحمده. از جمله: پشتکوه جلیل، تنگ تامرادی، دررگ دهنو، چهارتخته و…
    خواهشا جایی اطلاعات و سواد کافی ندارید نظر ندهید.

  8. بویراحمد گفت:

    اخ از بخت این شهر و نماینده بی خاصیت ایشان که بقول خودش عضو کمیسیون اموزش بوده این یکی رو هم نتونست کاری بکنه

دیدگاه شما