شنبه 11 شهریور 1402 - 10:02

جزئیات تازه از درگیری اطراف یاسوج/ریش سفیدان پا در میانی کنند

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

روز گذشته درگیری در نزدیکی میدان گازی مختار در منطقه ای که به اسم سراب بید شناخته می شود درگیری میان اهالی یک خانواده رخ داد.

در ادامه حضور افرادی دیگر گه نسبت سببی و نسبی هم با افراد طرف درگیری داشتند باعث درگیری بزرگتری شد.

در نتیجه این درگیری یک نفر کشته شد، یک نفر دیگر به شدت زحمی و البته 5 زخمی دیگر نیز به جای گذاشت.

اگرچه این درگیری ارتباط مستقیمی با میدان گازی مختار نداشت اما آغاز رونق گرفتن منطقه مختار به واسطه شروع عملیات میدان گازیباعث شد اختلاف ملی قدیمی دوباره شعله ور شود.

جالب این ماجرا این بود که درگیری بر سر زمین هایی است که طبق قانون و البته تاکید شورای تامین بعلت ملی بودن اصولاً قابلیت واگذاری هم ندارد و تاسیساتی هم که ایجاد شده غیر قانونی است و به گفته معاون دادستان باید آب منطقه ای و راهداری آنها را تعیین تکلیف و معارض را از بین می بردند.

اما سخن مهم:

اواقعاً گیریم این زمین ها سند شخصی هم داشت چه ارزشی دارد جان تعدادی انسان بی گناه بخاطر آن به مخاطره بیفتد آنهم افرادی از یک خانواده و طایفه؟

گذشتگان ما درس های زنده و ملموسی هستند، آنها به درستی این نکته را یادآور می شوند که زمین ها مالکیت اصلی اش با خداست و تاکنون کسی یک وجب از این منابع را هم با خود نبرده است، ثانیاً همه این اسباب وسایلی برای زندگی بهتر و خلق آرامش برای یکدیگر است اگر قرار است جانی بخاطر دسترسی چند صباحی به یک زمین از دست برود و آرامش از یک طایفه و منطقه و ایل گرفته شود چه سودی دارد؟

باید ریش سفیدان منطقه به میدان بیایند و به درستی زمینه آرامش و صلح را فراهم آورند.

باور کنید سلامت، آرامش و نگهداری درست از امانت زندگی ارزش آن بسیار فراتر از زمین و سار مظاهر مادی است.

نکته مهم:

درگیری همانطور که گفتیم بر سر زمین میدان گازی مختار نبوده اما مرتبط با زمین های اطراف این میدان گازی است و دلیل آن هم مرتبط با رشد آینده این زمین ها و احتمال توسعه میدان گازی مختار است.

قطعاً اگر دور اندیشی برای همراه کردن خانواده هایی که زمین و ملکی در این منطقه دارند نباشد شاید خطرات جدی را پیش رو داشته باشیم ، دور اندیشی ایجاب می کند با حساسیت ویژه تری روند توسعه در این منطقه با همراه کردن مردم رخ بدهد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=356696
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مسعود گفت:

    به امید خدا ریش سفیدان پا درمیانی کنند ومشکل را حل کنند

  2. الله اکبر گفت:

    سلام رفیق
    ببخشید خودت هم حرفتو قبول نداری
    زمین مربوط به خداست و اصلا چرا باید رو زمین دعوا کرد
    ببخشید یک هکتار از زمین های خدا بدید به من

  3. ناشناس گفت:

    می توانستند باهم بنشینند و این اختلافات را حل کنند .نه با تیرو تفنگ به جون هم بیفتند .حالا جون ادم مهم تره یا این زمینها

دیدگاه شما