جمعه 10 شهریور 1402 - 19:27

روایت یک رسانه از وضعیت پیچیده و عجیبی که برای یک سرمایه گذار در کهگیلویه و بویراحمد پیش آمده/وای به حال این استان اگر راست باشد!

به گزارش بویرنیوز ، رسانه افتونیوز در مطلبی نوشت: با توجه به محدودیت منابع دولتی همواره بحث جذب سرمایه گذار خصوصی و استفاده از این ظرفیت دغدغه مسئولین در ظاهر بوده است.

بخش دیشموک در شهرستان کهگیلویه جز محروم ترین بخش های استان است در حدی که استاندار در اوایل خدمت خود با مراجعه به این بخش اشک بسیاری برای مردم این بخش ریخت که تیتر اول رسانه های استان بود از طرف دیگر در این بخش با توجه به فاصله از سایر نقاط دیگر شهرستان احداث کارخانه سنگ شکن جز واجبات است و همواره این کمبود قابل لمس است، حال که سرمایه گذار غیربومی در این منطقه حضور دارد چه دلیلی دارد مسئولین استان و شهرستان نه تنها یاری رسان وی نیستند، بلکه او را در مشکلات تنها گذاشتند و این هراس را برای سرمایه گذاران غیربومی به وجود آوردند که در این منطقه هیچ پشتیبانی از سمت ارگان های دولتی وجود ندارد به جرم غیربومی بودن!

در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از آغاز عملیات اجرایی پروژه رودسمه با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال خبر داد. او در ادامه اظهار داشت: پیمانکار که از نیروهای بومی منطقه بوده تجهیزات مورد نیاز کارخانه سنگ شکن را به منطقه آورده و ان شاءالله با نصب و راه اندازی آن در چند روز آینده شاهد پیشرفت خوبی در پروژه خواهیم بود.

حال باخبر شدیم که سرمایه گذار و مالک کارخانه سنگ شکن کنار رودخانه رودسمه فردی غیربومی به نام «علی نجارزاده» است که گلایه های فراوانی نیز دارد او اینگونه ماجرای سرمایه گذاری خود را شرح می دهد:

از طریق واسطه ای با دو پیمانکار از کهگیلویه آشنا شدم و آن ها از نبود کارخانه سنگ شکن در منطقه دیشموک گلایه داشتن و قول و تعهد دادند اگر من حاضر به سرمایه گذاری شوم تمام روستاهای اطراف بار خود را از کارخانه من تامین میکنند و نقش من در آبادانی منطقه محروم دو چندان می شود و بابت تامین برق ،زمین نیز نگرانی نخواهم داشت و با هماهنگی مسئولین مجوزهای لازم را نیز اخذ می کنند.

قراردادی از طریق نماینده من با حضور شاهد امضا شد و من در صدد آوردن دستگاه های خود بودم که متوجه شدم زمینی در کار نیست و باید خود زمین اجاره کنم که از افراد بومی زمین ماهیانه ۴تا۵ میلیون اجاره کردم.

برق نیز تامین نشد و قول تامین گازوئیل را دادند که در یک بازه ی کوتاه این گازوئیل تامین شد و ۷۰ بار از کارخانه به دوستان پیمانکار دادم .

بعدها پیشنهاد اجاره ژنراتور برق با هزینه خود را دادند که ماهیانه ۴۰ تا ۵۰ میلیون هزینه اجاره ژنراتور بود که باز هم پرداخت نشد و مالک ژنراتور از من شاکی شد و به مصادره ملک و خانه من رسید .

چند ماه پیش باخبر شدم که بدون اجازه من دستگاه ها را روشن و ۳۵۰تا ۴۰۰ بار از کارخانه خارج کردند خوب من در تهران بودم و مرتب منطقه نبودم و حالا جدای از عهدهایی که وفا نشدی و آسیبی که به اموال من وارد شد هزینه ی این بارهای خارج شده از کارخانه نیز پرداخت نشد !

خوب این دوستان قول هایی دادند و من بر پایه قول هایشان از تهران برای سرمایه گذاری آمدم اما فرجام کار اینگونه شد، به نظر شما با چنین رفتاری و بازتاب آن افراد غیربومی جرئت سرمایه گذاری دارند؟

روزهای آخر هم از طرف یکی از دوستان این پیمانکار تهدید شدم که حق ندارم ماجرا را جایی بگویم!

همه اتفاقات در حالی افتاده است که حمایت از سرمایه گذاران لقلقه زبان مدیران کهگیلویه و بویراحمد اما در عمل واقعیت شاهد فراری دادن سرمایه گذاران هستیم، بخش دیشموک به دلیل عمق محرومیت علاوه بر تخصیص اعتبارات دولتی نیازمند حضور پررنگ سرمایه گذار و کارآفرین است، استاندار کهگیلویه و بویراحمد که اشک هایش در دیشموک بصورت بین المللی وایرال شد امروز می بایست خود شخصا به موضوع ورود پیدا کند و موانعی و فشار های که بر سر راه یک سرمایه گذار است مرتفع کند تا اشک های ریخته شده در دیشموک تجلی و نمود عینی پیدا کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=356690
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. گنجی گفت:

    در تمام صنایع از سرمایه گذار غیر بومی حمایت نمیشود
    متاسفانه غیر بومی ها بدون تحقیق اقدام به سرمایه گذاری میکنند
    وقتی متوجه میشوند که تمام زندگی خود را باخته آمد
    به من هم در بخش گردشگری این قول ها را دادن

  2. ناشناس گفت:

    خدا غضبت که اومی منع ای استان بی صاحب و بی در و پیکر …..

  3. گنجی گفت:

    سلام این قسمت که نظرات را میگیرید برای چی گذاشتین وقتی منتشر نمیشه

  4. ناشناس گفت:

    در این استان مسئولان میگن که این قانون و مقررات به درد استان ما نمی خورد یعنی خلاق قانون حرکت کنید

  5. سعید گفت:

    متاسفانه استانی هستیم با مسئولینی مغز و ذهن فریز شده که کاری خودشون بلد نیستند انجام بدن حتی مانع هم برای دیگران ایجاد می کنند.

    مدیرهای بخشنامه ای و جلسه ای که نه دید بلند مدت و توسعه ای دارند و نه نیتی برای عمران و آبادی .

    استان محروم ما همیشه این معضل را داشته با مدیران کوتوله ای که حتی لیاقت مدیریت یک سوپرمارکت رو هم ندارند.

    صرافا دنبال منافع شخصی و حزبی هستند

  6. مرضیه گفت:

    این اولیش نبوده اخریش هم نخواهد بود. مگه کارخانه بازیافت زباله با سرمایه خصوصی با امید همین وعده ها شروع نشد؟ الان چی شده؟
    مکه بازار امام علی با اون وسعت و‌معماری و امنیت با همین وعده ها شروع نشد؟ الان چی شده؟ متاسفم برای خودم و برای مردمم که فقط و فقط از روی طایفه گری نماینده و شورا و شهردار و استاندار انتخاب میکنن و هیچ صلاحیتی پشت خیلیاشون نیست.

  7. سام رستمی گفت:

    اف بر این مردم بی عهد و پیمان ضمنا” این پیمانکاران بی اطلاع از همه چی باید بیشتر تحقیق کنند

دیدگاه شما