جمعه 3 شهریور 1402 - 11:11

تمهیدات فوری برای ساماندهی مواکب کهگیلویه و بویراحمد/تصویری

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاونت معاون عمرانی از موکب‌های استان که در مرز شلمچه و مسیرهای ورودی مرز مستقر هستند بازدید کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نزدیک شدن به اربعین حسینی گفت: زوار امام حسین(ع) از همه جای دنیا در حال حرکت به سمت کربلای معلی هستند.

وی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد در مسیر زوار استان‌های شرق کشور از جمله کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد، شرق فارس و هرمزگان قرار دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: نه تنها زوار شرق کشور بلکه این استان در مسیر تردد زوار کشورهای افغانستان، پاکستان و مسلمانان هند و حتی بنگلادش است که قصد دارند از مرز زمینی عازم کربلا شوند.

وی ادامه داد: ۲۶ موکب از کهگیلویه و بویراحمد در کشور عراق و ۳۲ موکب در ایران مستقر خواهند شد که در حال انتقال امکانات به این کشور هستند، ضمن اینکه ۹ موکب استان نیز در مرز شلمچه برپا شدند و به زائرین امام حسین(ع) خدمات‌ ارائه می‌دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امکاناتی مانند کولر، یخچال فریزر، دستگاه آب سردکن و جاروبرقی میان موکب‌ها توزیع شده، گفت: گوشت، برنج، مرغ، روغن و سایر ملزومات موکب‌ها در اختیار آنها قرار گرفت و حمایت‌های مردمی و دولتی از موکب‌ها کماکان ادامه دارد.

همچنين معاون هماهنگی امور عمرانی با اشاره به تلاش شبانه روزی برای احداث سازه های دائمی در شلمچه ، تصریح کرد: به فضل الهی و با پیگیری های حوزه معاونت عمرانی و همکاری دستگاه‌های مختلف علی الخصوص شرکت نفت وپتروشیمی در حال اتمام بتن ریزی فونداسیون سازه های مذکور بوده و شمع کوبی آنها نیز به اتمام رسیده است.

وی همچنین با بیان ضرورت احداث سازه های دائمی در سایت مذکور گفت: جهت جلوگیری از اتلاف وقت و تسریع در انجام کار، سازه ها در محلی غیر از سایت مذکور ساخت و در حال تهیه کردن زیرساخت‌های لازم جهت حمل و انتقال آنها هستیم.

علی محمد روستا افزود: جا دارد از پیگیری های استاندار محترم و همکاری خوب رئیس موکب های شلمچه و منطقه‌ آزاد جهت صدور مجوزات و تسهیل انجام کار تشکر و قدردانی بعمل آید.

روستا گفت: در بازدید میدانی صورت گرفته بعضی از موکبها نیازمند امکاناتی از قبیل برق رسانی و یا آب بودند که مقرر شد اکیپ هایی از ادارات برق، آبفا و جهاد کشاورزی به منطقه اعزام و با سرکشی از تمامی موکب ها نیازمندی های آنها را در این حوزه در اسرع وقت مرتفع نمایند.

علی محمد روستا همچنین بیان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته و تمهیداتی که از قبل اندیشیده شده ستاد مرکزی اربعین آماده دریافت اعلام نیازمندی های مواکب در این ایام و تسریع روند انجام کارهای مربوطه می باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=356560
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. آرمان گفت:

    چهار تا داربست زدن دیگه انهمه بازدید ودمصاحبه نمیخاد

دیدگاه شما