سه شنبه 31 مرداد 1402 - 11:39

ابتکار در کهگیلویه و بویراحمد/ زمین ورزشی شالیزار شد!

بویرنیوز– در حالی کهگیلویه و بویر احمد با کمبود فضای ورزشی مواجه است که زمین مجموعه ورزشی «علی آباد» یاسوج به دلیل بی توجهی متولیان به شالیزار تبدیل شد.

پژمان امیدی، مهر: زیرساخت‌ها شاکله اصلی توسعه در هر محوری بوده و عدم توجه به سیر زمانی کلنگ زنی تا افتتاح می‌تواند چالش‌های مختلفی را ایجاد کند.

کهگیلویه و بویراحمد سال‌ها با محرومیت‌های تاریخی زیرساختی دست و پنجه نرم کرده و با پیروزی انقلاب اسلامی خشت به خشت بر سازه‌هایش افزوده شده تا این محرومیت‌ها کم رنگ تر شود.

در ابعاد مختلف زیرساختی این استان در دولت‌های محروم دیده شده تا بخشی از نداشته هایش در چارچوب حمایت‌ها رنگ فراموشی بگیرد.

استانی که ورزشکاران و قهرمانان زیادی را به کشور معرفی کرده، روزگاری در بعد زیرساخت‌های ورزشی هیچ حرفی برای گفتن نداشت، اما در طول سال‌های اخیر توسعه مجموعه‌های ورزشی در آن رخسار جدیدی به خود گرفت و شرایط برای معرفی استعدادها بهبود پیدا کرد.

ساخت مجموعه‌های چند منظوره

در مرکز استان و با محوریت پوشش مناطق مختلف چندین مجموعه ورزشی عملیاتی شد که یکی از موارد قابل احصا در آن عدالت در سرانه ورزشی بود.

مسئله مورد توجه در باب این ظرفیت‌ها، نگهداری از سازه‌های ورزشی در سطح استان است.

مجموعه‌هایی که در گذر زمان و با افتتاح باید خروجی مطلوبی داشته باشند، اغلب در ضعف مدیریت نگهداری چالش ساز و پر حاشیه می‌شوند.

یکی از مجموعه‌هایی که شوق مردمان حوالی یاسوج را در پی داشت، ایجاد سالن‌های چند منظوره علی آباد در سال ۹۱ بود.

افتتاح مجتمع ورزشی علی آباد

مجتمع ورزشی چند منظوره «علی آباد» یاسوج در زمینی به مساحت ۴ هزار و ۲۰۰ متر مربع در سال ۹۱ افتتاح شد.

سالن چند منظوره آن شامل سالن فوتسال، سونا، جکوزی، سوئیت ورزشی، جایگاه ویژه مربیان و داوران است.

برای ساخت این مجموعه ۲ میلیارد و ۷٠٠ میلیون تومان هزینه شده و فاز اول آن در سال ۹۱ افتتاح شده است.

طی روزهای اخیر انتشار تصاویری از این مجموعه ورزشی با عنوان تبدیل شدن به شالیزار و محل کاشت برنج واکنش‌های متعددی را در پی داشته است.

بر اساس اطلاعات تأیید شده، نگهبان این مجموعه ورزشی در یکی از زمین‌ها اقدام به کشت برج کرده است.

عده‌ای از کاربران فضای مجازی ضعف مدیریتی در بخش ورزش استان را عامل بروز چنین مسئله‌ای می‌دانند، اما بخش دیگری اشتغال زایی این بخش را تشویق می‌کنند.

سوال اینجاست که اگر زمین مجموعه دولتی است، چگونه در یک فرآیند چند ساله به کشت برنج اختصاص یافته و متولیان سازه‌ها و اماکن ورزشی استان کجا بوده‌اند؟.

نکته قابل تأمل در این راستا، پاسخ مدیرکل ورزش و جونان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به این اقدام بوده که سرسبزی آن را مؤثر در روحیه دهی به ورزشکاران و ماهیت را یک کار اقتصادی می‌داند.

نگهبان مرتکب تخلف شده است

عین الله دهقان در گفتگو با رسانه‌ها افزود: نگهبان مجموعه ورزشی علی آباد یاسوج تخلف مرتکب شده، اما کار اقتصادی نیز انجام داده و از یک فضای پرت استفاده کرده و هم این زمین را احیا کرده است.

دهقان تصریح کرد: با توجه به سبز بودن زمین در کنار مجموعه ورزشی، در روحیه ورزشکاران مؤثر است.

دهقان خاطرنشان کرد: این اقدام در ۸ سال اخیر انجام می‌شد.

احیا و برنج کاری زمین

مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: این محل زمینی بی روح و پُر از خار و خاشاک بوده و محلی شده بود که نگهبان مجموعه آن را احیا و برنج کاری کرده است.

وی افزود: این محل به فضایی برای آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده بود.

دهقان با بیان اینکه سال گذشته نگهبان این مجموعه ورزشی احضار و از او تعهد گرفتیم، ابراز داشت: در سال جاری نیز برای او تشکیل پرونده شده و به وزارتخانه معرفی و طبق قانون با این نگهبان برخورد می‌شود.

نگاه به توسعه زیرساختی همواره نیازمند برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بوده که نگهداری از ظرفیت‌ها می‌تواند به مهمترین بخش از ایجاد یک سازه تبدیل شود و در استانی که سازه‌ای با هزار رایزنی و تلاش به ثمر می‌نشیند نباید در ضعف نگهداری با چالش مواجه شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=356498
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. لوداب گفت:

    فکر کنم …. برنج را

    بدانید این ساختمان در آینده نشین خواهد کرد
    سرمایه این شهر بر باد خواهد رفت
    جای تاسف دارد از مسولین ورزشی
    به قول مردم محلی ساختمان در حال نشین هست چون آب زیر پی ساختمان رفته

  2. مصطفی گفت:

    بابا به خدا قسم کاری نکرده که لایق شکایت باشه بنده خدا کنار این شغل بخور و نمیری که داره ..با تدبیر و هزینه شخصی خودش تونسته یه زمین بی روح که پر از خار و خاشاک بوده احیا کنه و یه نفس تازه ای بده بهش ..هم از این زمین بی مصرف با فکر اقتصادی که داشته تونسته بهره لازم رو ببره…
    چیزی که این روزا واقعا کشور ما برای رشد و شکوفایی اقتصادی بهش نیازمنده …
    یعنی به جای اینکه مصرف کننده باشیم ..تولید کننده باشیم …
    من واقعا به ایشون احسنت میگم ..
    و به نظر من این حرکات رو بعضی از همکاراش از روی حسودی از انجام میدن

دیدگاه شما