چهارشنبه 11 مرداد 1402 - 18:07

قصه دراز بیمارستان امام سجاد یاسوج| از اتفاقات دردناک برای زنان باردار تا عزل رئیس

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

بیمارستان امام سجاد (ع) شهر یاسوج همواره با چالش ها و اتفاقات متفاوتی روبرو بوده است.

از اینجا بخوانید:

انفجار در بیمارستان امام سجاد یاسوج/ ۱۰ کشته و مصدوم

در روزهای اخیر مرگ دو مادر باردار در بیمارستان امام سجاد(ع) سبب نگرانی جامعه شده زیرا برخی در فضاهای اجتماعی دلیل مرگ را کاهلی تیم درمان و مدیریت مجموعه و عوارض ناشی از بارداری عنوان می‌کنند.

یونس حاتمی رئیس بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج با تایید مرگ دو مادر باردار به رسانه ها گفت: یکی از مادران فوت شده در زایمان قبل سابقه اریتمی قلبی داشته و در اوایل بارداری دوم دچار سکته مغزی می‌شود و داروهای سکته مغزی را دریافت کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: این بیمار تحت نظر پزشک زنان و قلب بوده که پزشک قلب تاکید داشت که حامله نشود و حتی جهت بررسی بیشتر ایشان را به پزشکان قلب در شیراز ارجاع می‌دهد ولی متاسفانه پیگیری انجام نشده و به خواست بیمار بارداری ادامه پیدا می‌کند تا اینکه به دلیل جفت پایین دچار دکولمان و خونریزی شد.

حاتمی ابراز کرد: بیمار به بیمارستان مراجعه می‌کند و به اتاق عمل منتقل می‌شود و عمل جراحی انجام شده و بیمار بعد عمل دچار ایست قلبی و ریه شده و فوت می‌کند.

رئیس بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج این را هم گفت که مورد دوم خانم ۳۴ ساله که با درد شدید شکم مراجعه می‌کند و بیمار سونو می‌شود که معلوم شد حاملگی خارج رحم داشته بطوری که لوله رحم پاره شده و کل حفره شکم پر از خون و بیمار در شوک بوده و دچار ایست قلبی می‌شود. بیمار هیچ اطلاعی از وضعیت بارداری خود و حتی سونوگرافی قبلی نداشته بود.

حاتمی بیان کرد: مورد سوم خانم بارداری که سابقه تشنج بارداری داشته در این بارداری نیز دچار تشنج و ایست قلبی می‌شود و تیم احیا و پزشک متخصص قلب و زنان در کمترین زمان ممکن بر بالین بیمار رسیده و قلب بیمار احیا شد و همزمان در بخش زنان عمل سزارین انجام و بیمار به ای سی یو منتقل می‌شود.

گفتنی است: شهرام پادیز، مدیر بیمارستان امام سجاد(ع) در روزهای اخیر و بعد از انتقادات از اتفااقات تلخ برای مادران باردار تغییر کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=356177
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. شهروند گفت:

    به خدا قتلگاه به تمام معناست.
    بنده با توجه تجربه شخصی خودم و خانمم که آذرماه زایمان داشت و هنوز درگیر درمان ناشی از سهل انگاری کادر بیمارستان هستم دارم عرض می کنم .
    بی مسئولیت ترین شاغلین و کادر درمان رو جمع کردن تو اتاق عمل زنان و بخش زنان و زایمان کشتارگاه امام سجاد یاسوج .
    فاجعه به تمام معناست

  2. م خ گفت:

    فقط کافیه یه آمار از زنانی که طی یکسال اخیر در این خراب شده زایمان داشتند بگیرید تا ببینید در این بیمارستان چه بلایی سر مردم آوردن و میارن

  3. همشهری گفت:

    شهرام پادیزبعلت جلسه بایکی ازکاندیداهامجلس عزل شد

  4. ..... گفت:

    پزشکل سهمیه ان و بی سهمیه رفتنه بالا

  5. m m گفت:

    اینو. کی باید جواب بده که تمام استانا میتونن این بچه های معصومو. به بدنیا بیارن ولی در استان ما پزشکی اجازه عمل نداره لعنت خدا بر علوم. پزشکی بی صاخب این استان اینطوری میخوایین دستور رهبری وحمایت از فرزنداوری رو انجام بدین اقای جاودان سیرت این فرزندان ومادرانشون دارن از دست میرن بچه های همین سرزمینن به خودتون بیاین

  6. m m گفت:

    به فکر این مادران وفرزندانش باشین اینو بگین چرا تنها در استان ما مادران با پزشکان اجازه سزارین ندارن

  7. مهندس بویراحمد گفت:

    متاسفانه قتلگاهی شده برا خانم های باردار و کسی هم جوابگو نیست …

  8. علی گفت:

    هر چیز که بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک رئیس بازرسی بیمارستان و رئیس بهبود کیفیت حال شده رئیس درمانگاه تخصصی کهگیلویه یک نفر همه مسئولیتها را گرفته و سر بقیه بی کلاه مانده است آیا شخص دیگری در آن مجموعه بزرگ نیست ؟ چرا ریاست بازرسی بیمارستان که خودش نظارتی است سه تا جایگاه داشته باشد؟

دیدگاه شما