شنبه 7 مرداد 1402 - 8:58

تهدید امام جمعه گچساران به اقدام آتش به اختیار در خصوص حجاب و چند نکته از سر دلسوزی

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

هفتم مردادماه سالروز تجلیل از آزادگان سرافراز کشورمان است که این روز بزرگ را گرامی می‌داریم. نکته بعد اینکه کشف حجاب و سگ گرانی در کشور و به‌تبع در شهرمان وجود دارد و امروز برای آخرین بار دراین‌باره عرض می‌کنم که مسئولین در این خصوص تصمیم بگیرند و تدبیر کنند و خانمی که کشف حجاب می‌کند پس شناسایی شود و برخورد قانونی و قاطع صورت بگیرد.

خانمی که می‌خواهد وضعیت رضاخانی (کشف حجاب) را اجرا کند، پس نباید اجازه داد و مسئولین باید منطقی و قانونی این موضوع را حل کنند و اگر نشد آتش به اختیار وارد عمل خواهیم شد.

این بخشی از سخنان حجت‌الاسلام حجازی؛ خطیب جمعه گچساران در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه است. در این خصوص اما چند نکته قابل توجه است:

اولاً اینکه امام جمعه محترم باید روشن کند منظورش از اقدام اتش به اختیار چیست؟

اگر منظورشان استفاده از زور برای قانونمند کردن زنان و دختران به حجاب مورد نظر قانون است بگوید از طریق کدام قوه قهریه و به چه کیفیتی(شناسایی جرم و اثبات و رای قانونی از چه طریق ممکن می شود) به دنبال این کار است و اینکه در اقدام آتش به اختیار خود قانون را هم مد نظر میگیرد و افراد آگاه به قانون را با خود همراه می کند یا احیاناً آنرا هم کافی نمیداند و پا را فراتر میگذارد؟

باید دقت کرد اولین نکته در خصوص مسائل فرهنگی لزوم تدبیر و دوراندیشی و مواجهه فرهنگی با مساله است، باید پذیرفت زور و اجبار هیچگاه نتیجه موثر و دائمی در خصوص هیچ مساله فرهنگی نبوده و آخر سر در جایی نیز این عدم تناسب خود را در قالب بحرانی نشان داده است.

اینکه با وجود گستردگی امکانات فرهنگی، مساجد، نماز جمعه و تریبون های مختلف امروز به نقطه ای رسیده اید که چاره را در اقدام آتش به اختیار دانسته اید، یعنی با وجود هزینه های متفاوت فرهنگی اما نتوانسته ای به ایده اثربخش فرهنگی برای همراه کردن مردم با قوانین جاری کشور دست پیدا کنید که خود جای تأمل دارد.

باید دانست این سخنان و اقدامات کمکی به حل مشکل نمیکند که تازه مقدمه پدیده خطرناک تری هم هست و آن نیز برخورد های سلیقه ای و نزاع میان فردی در جامعه است.

بله باید فضای کشور به تمکین حداکثری از قانون جاری و ساری کشور پیش برود، اگر اقدام آتش به اختیاری هم لازم است باید فرهنگی و مقبول اکثریت باشد، باید روح و روان مردم را با قانون همراه کرد و لازمه آن نیز تاکید و برجسته کردن باورهای فرهنگی، دینی و خانوادگی است، برای این باور هم باید قبل تر از آن در زمینه عدالت اجتماعی و اقتصادی و برخورد با مظاهر رانت و فساد و صد البته اشاعه مطلوب ارزش های اصیل قومی و دینی که حجاب برای مرد و زن نقطه کانونی آن است، اهتمام ورزید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=356105
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. عشق ولایت گفت:

    با سلام . خداقوت .
    پس چرا در مملکت ما از سوی مسئولین و امامان جمعه ما آتش به اختیار برای مقابله با دزدان بیت المال که شبانه روز بیت امال را به غارت می برند صادر نمیشه ؟

  2. ناشناس گفت:

    از هر دست که دادی می گیری

  3. ناشناس گفت:

    این همه حق خوری و پارتی بازی و انواع دوز و کلک و انواع حیله و مکر در ادارات و ارگانها برای استخدام و سهمیه های فله‌ای و انواع مختلف رشوه و دروغ و انواع امتیاز به افراد مختلف و مجوز گوناگون برای کسب و کارها این همه …‌‌‌..

دیدگاه شما