سه شنبه 27 تیر 1402 - 17:26

بی توجهی به سرمایه گذاری که بعد از ۱۴ سال به هزینه شخصی به داد مردم کهگیلویه و بویراحمد رسید

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

سال گذشته بود که بعد از حدود ۱۴ سال میدان میوه و تره بار یاسوج آغاز به کار کرد.

این میدان بنا بود نقش آفرینی مهمی در تنظیم قیمت میوه و تره بار در مرکز استان آبفا کند.

سرمایه گذار این میدان،  محلی متروکه و نامناسب را با هزینه شخصی مرتب و برای استقرار فعالان بازار میدان میوه و تره بار آماده کرد.

در ادامه اما به دلیل عدم انجام تعهدات توسط مسئولان، رفته رفته کارکرد این میدان رو به افول گذاشته است.

اگرچه سرمایه گذار این میدان با هزینه های شخصی حتی در تأمین میوه به میدان آمده اما عدم حمایت های کافی و بی توجهی به مصوباتی که در ابتدای کار شد باعث شده حال و روز این میدان خوب نباشد.

باید پذیرفت وجود میدان باعث شد قیمت ها تا حد قابل توجهی کنترل شود و مردم نیز راضی از بهبود نسبی بازار میوه شدند.

به هر ترتیب این میدان و وجود آن تاثیر مستقیم بر سفره مردم دارد و درگیر با معیشت مردم است جا داشت شرایطی برای شنیدن صحبت های سرمایه گذار این مجموعه فراهم می‌شد تا حداقل مردم به واسطه فعال شدن این میدان به میوه ارزان و مناسب دسترسی پیدا می‌کردند.

نمونه فاکتور خام که در گذشته میوه فروشی ها می آوردند و قیمت دلخواه در آن درج می‌کردند و مشتری از همه جا بی‌خبر نیز چپاول میشد!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=355844
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. شرکت گاز گفت:

    آقای مدیرعامل از عملکرد خود در دولت سیزدهم بگویید …

    در جریان دومین سفر رییس جمهور به استان ، از سوی روابط عمومی شرکت گاز استان کهگیلویه وبویراحمد گزارشی تحت عنوان(عملکرد جهادی شرکت گاز استان در دولت سیزدهم ) در فضای مجازی منتشر شده و برخی سایت های محلی در استان نیز آن را بازتاب داده اند که در این خصوص موارد ذیل مربوط به پروژه های اشاره شده جهت اطلاع رسانی شفاف و فارغ از سیاسی کاری و دروغ پردازی را به اطلاع مردم شریف استان و مسولین استانی می رساند :
    ۱)با توجه به انتصاب آقای ریحان بهادر در اسفند ۱۴۰۰ ، پروژه گازرسانی به فاز ۵ مجموعه روستاهای قلعه رییسی و دیشموک پس از اخذ مجوزات لازم از سوی برنامه ریزی و اندازه گیری شرکت ملی گاز ایران و پیمان سپاری ، پروژه مزبور توسط شرکت پیمانکاری عمران ارجان در اسفند ۱۴۰۰ شروع گردید که در ماه‌های اولیه ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. ضمن اینکه فازهای ۴،۳،۲،۱ در سالهای قبل اجرا گردیده بوده است .
    ۲) مجوز پروژه گازرسانی به روستاهای زیلایی در تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۳۰ پس از پیگیریهای صورت گرفته مدیرعامل اسبق از سوی برنامه ریزی و اندازه گیری شرکت ملی گاز ایران اخذ و روند پیمان سپاری به شرکت (مکانیک کاران مرودشت) نیز انجام گردید .
    ۳) عملیات اجرایی پروژه گازرسانی به پتروشیمی گچساران با اعتبار ۵ میلیارد تومان توسط شرکت زمین پیمایش یاسوج در دی ماه ۱۳۹۸ شروع و در شهریور ۱۳۹۹ به اتمام رسید که بدلیل عدم تامین ایستگاه تقلیل فشار گاز عملیات تزریق گاز انجام نگردید .
    ۴)اجرای سیستم مانیتورینگ ایستگاههای تقلیل فشار گاز در سطح استان (مرکز دیسپچینگ ) توسط شرکت فرا طرح نوین در اسفند ۱۳۹۸ شروع و در اردیبهشت ۱۴۰۰ به اتمام رسید .
    ۵) فرایند اخذ مجوزات گازرسانی به روستاهای دلی خلیفه ای ، دلی مو، طاوه اسپید ، قلعه کندال ، ده شیخ دیلگون و… و همچنین پروژه احداث ساختمان بحران شرکت گاز استان نیز در مهرماه ۱۴۰۰ انجام گردید .
    ۶) در خصوص اجرای استعلامات شبکه پروژه های پراکنده در سطح استان نیز امری روزمره بوده نیاز به پیگیری و اخذ مجوزی نداشته و از اعتبارات داخلی هزینه می گردد.

    از جناب آقای دکتر رئیسی رییس جمهور محترم و مردمی انتظار می رود ضمن بررسی عملکرد مدیران منصوب شده ضعیف و عزل فوری آنها بعنوان یکی از مطالبات مردم محروم و ولایت مدار استان کهگیلویه وبویراحمد اقدامات لازم را انجام نمایند.

  2. امین گفت:

    معمولامیدان بایدقیمتهاپایینترازبازارباشدامادرمیدان تره با یاسوج که بصورت عمده ازمیدان شیرازیاکازرون تامین میشدگرانترازبازاردرمی آمد
    لذاپیشنهامیشود
    ١_سردخانه وانبارکافی داشته باشد(میدان‌دار)
    ٢_میوه وتره بارمستقیماازتولیدکننده خریداری گردنه از لال وکارچاق کن
    ٣_بسته های کوچک درحد٢و٣کبلویی بسته بندی وارائه تامشتری براساس توان ونیازش خریداری کند
    ۴_دستگاههای بسته بندی ودرجه بندی (سورتینگ) راه اندازی شود

  3. رضا گفت:

    ما نفهمیدیم در این استان کار تعزیرات و اصناف و بازرگانی چیه .اگه نمیخوان کاری کنن در این ادارت تخته بشه بهتره.

دیدگاه شما