سه شنبه 27 تیر 1402 - 7:51

هدیه قابل توجه وزیر نفت به مردم گچساران

بویرنیوز– وزیر نفت گفت:هر سرمایه‌گذاری که در حوزه نفت، گاز پتروشیمی بخواهد در این استان سرمایه‌گذاری کند حتماً حمایت می‌کنیم و مردم گچساران پترو پالایشگاه 110 هزار بشکه‌ای را قطعی بدانند.

جواد اوجی، وزیر نفت در نشست شورای اداری گچساران که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، گفت: امروز عملیات راه‌اندازی طرح پتروشیمی گچساران را داشتیم که ظرف چند ماه آینده نیز محصول اتیلن از مجتمع پتروشیمی حاصل خواهد شد، خوبی این مجتمع این است که گازهای مشعلی که در منطقه آلایندگی ایجاد می‌کنند و به‌نوعی ثروت ملی هم به شمار می‌رود در پالایشگاه بید بلند تفکیک می‌شوند و به‌صورت اتان به مجتمع پتروشیمی تزریق می‌شوند که درنهایت تبدیل به اتیلن می‌شود. خوشبختانه پایین‌دست این طرح نیز دوزنجیره دیگر به‌عنوان پلی‌اتیلن گچساران و پلی‌اتیلن دهدشت را خواهیم داشت.

وی افزود: این پروژه یک دستاورد بزرگ به شمار می‌رود و با برنامه‌ریزی صورت گرفته نیز آن دو مجتمع پایین‌دست در بحث پلی‌اتیلن سبک و سنگین (گچساران و دهدشت) در همین دولت به بهره‌برداری خواهند رسید. در پتروشیمی گچساران نزدیک به 3 هزار نفر کار می‌کردند که با راه‌اندازی مجتمع پلی‌اتیلن گچساران و دهدشت در پایین‌دست هم بیش از یک هزار نفر مشغول به کار می‌شوند و در گچساران نیز تحول خوبی را ایجاد خواهد کرد.

وزیر نفت ادامه داد: حقیقتاً پتروشیمی گچساران هدیه‌ای به مردم گچساران است که در این دولت به بهره‌برداری رسید و احداث دو مجتمع پتروشیمی پایین‌دست گچساران و دهدشت که تکمیل‌کننده زنجیره صنایع پتروشیمی است، از اولویت وزارت نفت است. امروز نیز آغاز طرح ذخیره‌سازی میدان گازی مختار بویراحمد را داشتیم که بار مالی این طرح نزدیک به 450 میلیون دلار دارد، بار مالی پتروشیمی دهدشت نزدیک به 400 میلیون دلار و همچنین بار مالی پتروشیمی پایین‌دست پلی‌اتیلن گچساران هم نزدیک به 300 میلیون دلار است.

اوجی تصریح کرد: گازرسانی به 87 روستا را در دستور کارداریم که 37 روستا هم گازرسانی شد و اعتقادداریم هرکجا کار می‌کنیم مردم آن منطقه هم باید بهره‌مند شوند؛ بنابراین در سفرهای استانی رئیس‌جمهور به‌ویژه در استان‌های نفت‌خیز مبالغ بسیار خوبی دیده می‌شود در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در هیچ دوره‌ای وزارت نفت این‌گونه وارد گود نمی‌شد و مایه نمی‌گذاشت که در این 22 ماه به شایستگی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در سفر اول ریاست جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد نزدیک به 600 میلیارد تومان پروژه‌های عام‌المنفعه داشتیم و در سفر دوم نیز بالغ‌بر 2 هزار و 50 میلیارد تومان به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شد که نزدیک 500 میلیارد تومان برای پروژه‌های فرهنگی، عمرانی، آب‌رسانی و …است.

اوجی گفت: به هر جهت در خدمت شما مردم گچساران هستیم و عزیزان هم در این نشست پیشنهاد‌هایی دادند جدا از این تخصیص‌ها و اعتباراتی که در سفر دوم هیئت دولت برای منطقه و شهرستان گچساران دیده‌شده که نزدیک 500 میلیارد تومان است، هدیه وزارت نفت به مردم گچساران 220 میلیارد تومان جدا از تمام مواردی که تا امروز تخصیص داده‌شده نیز برای اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه این شهرستان منظور شده است.

وزیر نفت ادامه داد: مردم این منطقه هم باید از مسئولیت‌های اجتماعی نفت بهره‌مند شوند و این موارد را جزو مسئولیت‌های اجتماعی خودمان می‌دانیم و باید توجه کرد که خوش‌قول‌ترین وزارت خانه در بحث مسئولیت‌های اجتماعی در سفرهای استانی هستیم. اگرچه هر پروژه‌ای را که قول دادیم ظرف دو هفته تأمین اعتبار می‌کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: در خصوص بیمارستان نفت این خبر را هم بدهیم که این بیمارستان مربوط به وزارت نفت است و امروز هم پیمانکار جهت ادامه این طرح مشخص‌شده است که بااعتبار 94 میلیارد تومان به‌زودی شروع به کار می‌کند. در بحث تأمین نیروی انسانی بیمارستان نیز مجوز خواهیم داد و نکته اینکه پذیرش درمانی افرادی که ازنظر بنیه مالی به‌نوعی ضعیف هستند در این بیمارستان مانعی ندارد.

اوجی اظهار کرد: اما در بحث دغدغه مسئولین شهرستان در خصوص نیروی غیربومی در پتروشیمی گچساران به ریز این موارد را بررسی خواهیم کرد؛ اما در خصوص احداث پتروپالایشگاه موافق هستم و هر سرمایه‌گذاری که در حوزه نفت، گاز پتروشیمی بخواهد در این استان سرمایه‌گذاری کند حتماً استقبال و حمایت می‌کنیم و مردم گچساران این پترو پالایشگاه 110 هزار بشکه‌ای را قطعی بدانید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=355824
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما