یکشنبه 11 تیر 1402 - 6:58

حیف این همه زیبایی/رنجی که زیبایی های خدادای از دست مسئولان کهگیلویه و بویراحمد میکشند!(+عکس)

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

سد شاه قاسم یکی از زیبایی های طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد است.

این سد چند مزیت مهم دارد، تلاقی آب و جنگل با هوایی بسیار مطبوع در نزدیک ترین فاصله به مرکز شهر یاسوج جاذبه ای را فراهم کرده که دیدنش هر بیننده ای را به وجد می آورد.

اما این جاذبه را ورود مسئولان به یک فضای زشت تبدیل کرده است.

ایجاد آلاچیق های نامناسب و راهی که چندان هموار نیست، بیش از آنکه این منطقه را توریستی کند بعلت فضای بدی که ایجاد کرده مردم را هم به زحمت می اندازد.

این داستان برای اکثر زیبایی های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد مشهود است و البته حرف امروز هم نیست که انتظار حل آن هم در یک دوره کوتاه را داشته باشیم.

سالهاست آنطور که باید در بخش گردشگری توفیقی در جذب سرمایه گذار قابل نداشتیم و همین شده که تنها به چند الاچیق و سکوی نشستن بعنوان جاذبه های انسانی این محیط های طبیعی اکتفا کردیم.

بپذیر یم که راه نجات استان از معضل بیکاری ، فقر و عدم توسعه یافتگی همین حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آن است!

در سالهای اخیر حرکت های خوبی شروع شده اما واقعیت این است برای تسهیل سرمایه گذاری باید سایر دستگاه ها به کمک میراث فرهنگی بیایند و جاذبه برای فعالان اقتصادی ایجاد کنند چرا که از یک دستگاه دولتی با اندک اعتبارات نمیشود انتظار معجره داشت.

با تدارک مشوق های خوب در حوزه مالیات و تامین اجتماعی و البته کوتاه کردن فرایند سرمایه گذاری میتوان اشتیاق ایجاد کرد اما این مهم عزم و همکاری ویژه ای را می خواهد که لازمه آن داشتن نگاه آینده محور به توسعه و آبادانی است.

تا وضع این است باید بگوییم حیف این همه نعمت و زیبایی خدادادی که در اینم استان یکجا برای ما جمع شده است…

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=355468
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما