سه شنبه 6 تیر 1402 - 13:48

اعلام آمادگی سرمایه گذار چینی برای ساخت راه آهن یاسوج

بویرنیوز– کهگیلویه و بویراحمد با مشارکت سرمایه‌گذار چینی صاحب راه آهن می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح پیش بینی شده راه آهن اقلید – یاسوج به گچساران، گفت: با سرمایه گذارانی از کشور چین وارد مذاکره شده ایم و آنان برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده اند.

سید علی احمدزاده افزود: با توجه به ظرفیت‌های بزرگ استان در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی ها، پالایشگاه، مراکز نفتی و تولیدات آن ها، برای انتقال این تولیدات، خط آهن نیاز است.

وی ادامه داد: استان ما بدون خطوط ارتباطی ریلی است هر چند طرح های نیمه تمامی از اقلید به یاسوج آغاز شده اما هنوز در ابتدای کار است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ایده ای جدید برنامه ریزی شده است گفت: قرار است راه آهن استان از گچساران به شرق خوزستان وصل شود و از هندیجان عبور کند و به بندر امام برسد و از طرف غرب بوشهر هم به شهرستان‌های دیلم و گناوه و سپس به بوشهر وصل شود.

احمدزاده اضافه کرد: با عملیاتی شدن این ایده کهگیلویه و بویراحمد و دو استان بوشهر و خوزستان از ثمرات خط آهن بهره‌مند و به یکی از سریع‌ترین مسیر‌های راه آهن کشور تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: در دولت نگرش مثبتی ایجاد شده است که استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک منطقه میانی در کشور با اجرای راه آهن از بن بست خارج شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: امید است این طرح مهم که جزء مطالبات دیرینه این مردم است، در سفر دوم رئیس جمهور به استان کلنگ زنی شود.

احداث راه آهن اقلید – یاسوج در سفر اول دولت نهم (سال ۸۹) به استان کهگیلویه و بویراحمد مصوب، ولی به دلایل مختلف از جمله نداشتن توجیه اقتصادی اجرایی نشد تا اینکه در اواخر سال ۱۳۹۳ کلنگ زنی شد و هر سال اعتبارات قطره چکانی به آن تزریق شده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=355361
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. وحید معین گفت:

    بن سلمان داره پروژه شهر نئوم رو به پایان میرسونه مردم کهگیلویه باید منتظر باشن ببینن تا کی قراره از بن بست خارج بشیم
    هعی خدا

  2. ناشناس گفت:

    تا انقلاب مهدی صبر کن

  3. مهرداد گفت:

    ی روز به پسرم گفتم مواظب دندونات باش خراب نشه . گفت حالا یه دونه عیبی نداره . گفتم تو ب یه دونه راضی بشی ، چند تا از دست میدی . به جای بردن پول‌های بخش خصوصی تو بازارهایی که جز تورم که مشکل اصلی کشور هستش و با جذب سرمایه‌ای مردمی دیگه با سود کمتر میشه سرمایشی تامین کرد کارش هم برا مهندس‌ها ی خودمون سودش هم برا مردم خودمون . البته با نیت خوب و وطن دوستی کسانی مثل امیر کبیر که جز سربلندی ایران و مردمش چیزی نمی خواست یعنی الان دیگه همچین کسایی به تاریخ پیوستن؟

  4. ب گفت:

    واقعا این خبر میانه همه بدبختیا خنده مون گرفت…هنور تا صد سال دیگه خیابونا وکوچه ها مو پراز چاله چوله. گل ولای.. تازه حداقل میگفتیم تهران ا. اصفهان..یزد…. موفق باشید

  5. Bbbb گفت:

    سلام خاک تو سر دولتمردان کشورمون با نمایندگان حتما باید از کشور چین بیاید
    ای خاک توسرتو خاک توسرتو

  6. سیسخت گفت:

    همی بودجه ای که ایخوان بدن راه اهن صرف بزرگراه وازادراه کنن…گلستان ایابو…قطارهم مث فرودگاه فعلا ودردای استان نیخره…

  7. ناشناس گفت:

    بهترین راه برای خط راه آهن اینه که جاده پاتاوه دهدشت را اختصاص بدن به همین طرح
    چون این جاده هرگز به درد نمیخوره
    به خدا اگر مسولین ما تدبیر داشته باشند باید همین کار را انجام بدن

  8. ناشناس گفت:

    قوت وبار استاندار نیا غیراز حرف مفت

دیدگاه شما