شنبه 13 خرداد 1402 - 9:45

اسلحه، رقص تفنگ سرخوشانه، شلیک و چشمان دخترکی که تا پایان عمر از دیدن پدر محروم شد!/تیراندازی مرگبار در جشن عروسی در یاسوج و چند نکته(+فیلم)

پایگاه خبری تحلیلی بویریرنیوز:

یکی از تصویربردان مراسم عروسی به نام الخاص ترخوش۴۶ ساله از اهالی لوداب در تالار زیتون تنگ مهریان یاسوج در حین تصویربرداری بر اثر بی احتیاطی یکی از اسلحه بدستان حاضر در عروسی مورد اصابت قرار گرفت و در بیمارستان از دنیا رفت.

این اولین بار نیست که وقایع اینچنینی را در کهگیلویه و بویراحمد شاهدیم، پیشتر نیز تیراندازی در مراسمات هم شادی و هم عزا تلفاتی را ناخواسته و غیر عمد به جا گذاشته است.

رقص با اسلحه و حتی تیراندازی در مراسمات قوم لر همواره در طول تاریخ بوده است تا جائیکه برنو یکی از نمادهای مهم این ایل بزرگ به شمار می رود. اما قیاس گذشته و الان با تغییرات جمعیتی و اجتماعی غیر منطقی است.

در سالهای اخیر بارها از خطرات حمل اسلحه و تیراندازی در مراسمات گفته شد، مرگ های بسیاری بر اثر همین تیراندازی های بی هدف و ناخواسته اتفاق افتاد و همین امر نیز ثابت کرد دیگر به سبک سابق نمیتوان و نباید اجازه داد اسلحه و تیراندازی در مراسمات باب شود چرا که حادثه خبر نمی کند و خدای نکرده برای یک لذت و خودنمایی کوتاه خانواده ای به عزا می نشیند.

این فیلم منتشره از این تصویربردار که در فضای مجازی منتشر شده را ببینید، چه کسی باید پاسخ این نگاه معصومانه این دختر را بدهد، دخترکی که چشمانش تا آخر عمر در حسرت و انتظار دیدن دوباره پدر می ماند.

 

این اتفاق باید تلنگری برای همه باشد، هم مسئولان باید نظارت ها بر مراکز تفریحی و باغات را دوچندان کنند.

مردم هم باید به خود بیایند و برای خودنمایی و شادی ( و یا عزاداری) کاذب که نتیجه آن می تواند مرگ انسان بیگناهی باشد و اینطور خانواده ای را در مامت و عزا بنشاند، در مراسمات اسلحه به دست نشوند.

یاد بگیریم بخاطر شادی و لذت خودمان پا بر روی حقوق دیگران نگذاریم…

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=354896
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مهدی گفت:

    مردم خودشون فکر ندارن تو عصر جهالت موندن..

  2. ناشناس گفت:

    خدا لعنتشون کنه

دیدگاه شما