جمعه 29 اردیبهشت 1402 - 22:15

شادی؛ هدیه ارزشمند میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد به مردم/دست مریزاد آقای مدیر

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

دو سالی می‌شود جشنواره کوچ در یاسوج ؛ مرکز کهگیلویه و بویراحمد به صورتی ویژه و متفاوت در حال برگزاری است.

جشنواره کوچ با حضور و مشارکت بیش از ۱۰ استان و با هدف ایجاد فضایی برای شناساندن آداب و سنن عشایر و البته عرضه محصولات فعالان عرصه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می‌شود.

این جشنواره چند وجه قابل توجه دارد:

اول آنکه فضایی است برای مشاهده پوشش عشایر و شنیدن نوای زیبای موسیقی محلی و البته آشنایی با برخی رسوم عشایر در غرفه هایی که بدین وسیله تدارک دیده شده است.

این نمایشگاه فرصتی شده برای فعالان عرصه مهم دست سازه های صنایع دستی تا این پیام به آنها داده شود که حمایت می‌شوند و این پیام کمکی است به زنده نگه داشتن تولیدات اصیل و سنتی، این نمایشگاه قطعاً کمکی است به آنهایی که دل در گرو زنده نگه‌داشتن مظاهر اصیل عشایر (از بافتنی ها گرفته تا غذاها و..) دارند.

بُعد مهم این جشنواره اما نقش آن در شادی بخشی به مردم است. این جشنواره برای ساعاتی مردم را با موسیقی ها، جُنگ و برنامه های شاد سرگرم می‌کند.

مردمی که به این مکان می آیند برای ساعاتی از اخبار اقتصاد ، تورم و سیاست به دور هستند، در کنار خانواده شاد هستند و خودمانی تر بگوییم« خوش میگذرانند » و این به نظرم مهمترین نتیجه و سود این جشنواره است.

باید دست مریزاد گفت به مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد که در این شرایط که همه فکر و ذهن ما شده بالا و پایین شدن قیمت ها ، برای شادی و سرگرمی ما هزینه کرده است و چه کار فرهنگی بهتر از این…

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=354611
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    دست زدن دردی ازمردم دوا نمی کند جلوی تورم را بگیرید مردم توی شام شب مانده اند

  2. سیروس- و گفت:

    درود بر همه دست اندرکاران این کار بزرگ
    کاش می شد از این دست جشنواره ها سالی چند بار حداقل برای التیام و مرحم زخم دل مردم رنج دیده ای که دل در گرو اصالت ایل دارند برپا کرد به هر حال واقعا دست مریزاد آقای مدیر متشکریم

  3. كريمي گفت:

    درود و خسته نباشيد به دكتر طالب پور و مجموعه توانمند ايشان

  4. جمال گفت:

    کاش وزیر سری به دریاچه خاص گراب شهر دیشموک می زد که داره با نخاله پر میشه و تمام مسئولین این شهر فقط خوابن.خواهش میکنم یه کاری کنید…

دیدگاه شما