دوشنبه 25 اردیبهشت 1402 - 9:49

اولین طرح توانمند سازی جامعه معلولان با کمک و حمایت خَیرین کهگیلویه و بویراحمد کلید خورد

بویرنیوز– کارگروه اداری بهزیستی استان امروز به ریاست محمدکریم آریا شاهد جلسه ای متفاوت با حضور یک خیر و  کارآفرین موفق در استان بود.

مدیرکل بهزیستی استان در این جلسه به وضع نامناسب اشتغال در میان جامعه معلولان استان اشاره و اظهار داشت: جای خرسندی فراوان است که امروز با خیر و کارفرمایی روبرو هستیم که قدم در راه توانمند سازی جامعه معلولان گذاشته است.

آریا، اصلی ترین دغدغه مطرح شده در مواجه با مسئولین استانی و کشوری را موضوع اشتغال جامعه هدف دانست و افزود: در تمامی جلسات درون و برون سازمانی و با دعوت مسئولان از کارگاه های تولیدی جامعه هدف به دنبال روزنه ای بودم تا با توانمند سازی جامعه شریف معلولان ، نه تنها این جامعه هدف بزرگ منتظر حمایتی از سوی بهزیستی نباشند که حتی در بسیاری موارد کمک کار بهزیستی باشند.به عقیده ما هرگز نباید دلسردی و ناامیدی در فکر و عملکرد آنها جایی داشته باشد.

وی  اشتغالزایی و ثبات آن  را از مهمترین دغدغه های بهزیستی دانست و گفت: با حمایت و همراهی «آریان مهر»؛  بعنوان خیر در کنار بهزیستی، ما تعداد ۱۰ غرفه از مجموع ۴۵ غرفه موجود را بصورت رایگان برای مدت محدود در اختیار جامعه هدف توانمند و نقش آفرین قرار می‌دهیم.این اما پایان کار نیست اکنون که راه هموار شده در ادامه اگر شاهد اتفاقات خوب در این زمینه باشیم بدون شک ۴۵ غرفه را مناسب سازی میکنیم به نحوی که در سَردَر این غرفه ها، تابلوی بازار محصولات جامعه معلولان کهگیلویه و بویراحمد را بعنوان برندی معتبر و ملی شاهد باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان به نقش سمن ها و کارفرمایان بعنوان بازوان همکار بهزیستی اشاره و افزود: برای جامعه هدف توانمند ما فرصت بی نظیری پیش آمده که می توانند با اثبات توانمندی های خودشان حداقل ۳۰ درصد از جمعیت این شهر برای رفع نیازهایشان به سمت و سوی این بازارچه متفاوت کشیده شوند.

آریا، با اشاره به اینکه اجرای تمام برنامه ها در قالب تفاهم نامه و مکتوب صورت می گیرد، بیان کرد:  تمام تلاش خود را برای صیانت از دستاوردها و تلاش های مجموعه هدف با طرح موضوع و پیگیری از طریق حضور در رسانه های مختلف و جلسات شورای اداری برای حمایت تمام و کمال مجموعه همکاران، سازمان‌ها و مردم به کار خواهم گرفت و امیدواریم در خرداد ماه پیش رو با حضور استاندار و سایر مسئولان استانی و کشوری و تمامی جامعه هدف افتتاحیه این امکان متفاوت را داشته باشیم.

محمد کریم آریا مدیرکل بهزیستی استان در پایان افزود: باید از جایی شروع کرد. بسیاری از طرح ها در ابتدا تحقق و پیشرفت آنها برای هیچکس متصور نبود اما با پشتکار کامل و حمایتی که قطعاً دولت مردمی و استاندار محترم نسبت به موضوعات اشتغال دارند مسیر را می تواند برای ما هموار تر کند.بهزیستی استان نیز این آمادگی را دارد تا هر زمان که جامعه هدف بتوانند در آمادگی معقول قرار گیرد هزینه های آب و برق و گاز این مجموعه را پرداخت نماید.

آریان پور بعنوان خیر و حامی طرح ارزشمند ایجاد بازارچه دائمی  به منظور فروش محصولات معلولان و مددجویان بهزیستی، ضمن تقدیر از نگاه آینده نگر مدیرکل بهزیستی استان گفت: طی سالیان زیاد با مدیران مختلفی نشست و گفتگوهایی داشته ام که به جرأت اقرار میکنم استانی با این همه نعمت خدادادی و ظرفیت های  ارزشمند اگر فقط ۵ مدیر با این عملکرد و نگاه  در این استان بود، کهگیلویه و بویراحمد جزء استان های برتر کشوری محسوب می شد.

آریان پور در ادامه  افزود:  ما از تولیدات و دستاوردهای خوب جامعه هدف بهزیستی استقبال می کنیم و مشکلی برای  مجموعه سازمان بهزیستی جهت نظارت بر عملکرد آنان وجود ندارد و تنها باید خودشان را آنطور که مدیرکل از توانمندی آنان سخن گفته به عموم مردم بشناسانند.
شایان ذکر است؛ با دستور مدیرکل بهزیستی استان، شناسایی و دعوت از معلولین فعال و جویای کار برای حضور در این جلسه توسط اداره بهزیستی شهرستان بویراحمد به منظور استفاده از ظرفیت ها و استعدادهای آنها برای هدایت در مسیر درست صورت گرفت ، تا این پیام به تمامی جامعه هدف منتقل شود که در صورت داشتن ایده، خلاقیت و پشتکار فراوان زمینه شکوفایی و بالفعل آن فراهم می گردد.

عصر امروز و در فاصله کوتاهی بعد از جلسه برگزار شده؛ مدیرکل بهزیستی استان با همراهی رئیس اداره بهزیستی شهرستان بویراحمد، آریان پور خیر و حامی طرح و جمعی از جامعه معلولین از فضای پیشنهادی دیدن کردند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=354496
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دوستان معلولیت محددویت نیست به مدیرکل بهریستی استان مرد فعالی دیدم اگه راهی داره یک سر ماموریت به قزوین برید تا ببینید چگونه برای1500 نفر جامعه هدف اشتغال زایی کردند وبازحمت خود معاش خانواده خود را بدست میاورند شما هم این اشتغال زایی بزرگ را برای معلولین استان کهگیلیویه و بویراحمدایجاد کنید

دیدگاه شما