دوشنبه 25 اردیبهشت 1402 - 9:01

چند نکته قابل تأمل از سخنان پروفسور ملک حسینی در جمع دانش آموزان عشایر کهگیلویه و بویراحمد/از وطن پرستی و قناعت تا حفاظت از محیط زیست حیات بخش استان

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

پرفسور سید علی ملک حسینی پدر پیوند کبد ایران در جمع دانش آموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد نکاتی را گفت که شنیدنشان برای همه ما می تواند جالب باشد.

گفته های ملک حسینی هر کدامش یک درس و تعلیم مهم است، از اینکه میتوان در عمق محرومیت هم با تلاش به اوج رسید تا اینکه باید تاریخ خواند، دوستدار محیط زیست بود و با عرق به میهن آبادانی آن را فراهم کرد.

و اما بخش هایی از سخنان پدر پیوند کبد ایران:

در زندگی باید با مطالعه و هدف دار باشید و چراغ راهی برای طی کردن مسیر داشته باشید.

شما می‌دانید که در قرآن هست که می‌فرماید «لَیسَ لِلإِنسانِ إِلّا ما سَعیٰ» که اگر تلاش کنید به نتیجه می‌رسید و مهم هدف گذاری است و سفره خداوند برای همه بندگان باز است و کاری به مکان ندارد.

انسان برای اینکه در تلاش و کوشش خود موفق باشد، نیاز به دو ویژگی دارد و اول اینکه باید خیلی پرکار باشد و دوم اینکه بی نهایت کم توقع باشد.اگر شما به کشورهایی مثل ژاپن سفر کنید می‌بینید که جامعه آنجا خیلی اهل کار هستند و به همین دلیل است که پیشرفت بیشتری داشته‌اند.

به اعتقاد بنده چیزی تحت عنوان تیزهوش و کم هوش نداریم و اگر زندگی افراد موفق را مشاهده کنید می بیند که هر فردی در یک عرصه تیزهوش است و در یک موضوع استعداد داردت. تیزهوشی در ذات همه انسان هاست و فقط نیاز است که استعداد فردی شناخته شود و این یعنی هر فردی در یک زمینه تیزهوش است.

یکی از کارهایی که شما باید انجام بدید حفظ محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد است و در رشته‌های تحصیل کنید که محیط زیست را حفظ کند، چرا که اگر محیط زیست از بین رفت دیگر چیزی نخواهد ماند.

ما در شرایط سختی زندگی می‌کردیم و حتی طوری بود که هر فصلی یک لباس می‌پوشیدیم ولی هم معلم‌ها خوب بودند و هم کتاب‌ها قوی‌تر بودند

تاریخ تنها پلی است که گذشته را به آینده متصل می‌کند و شما باید ببینید که فیزیک، فلسفه، حتی خود تاریخ چه سرگذشتی داشته‌اند و شما با تاریخ خواندن اشراف بیشتری پیدا می‌کنید.

شاخه‌های شاداب پیروزی همیشه برکنده سوخته درختان شکست خورده به وجود می‌آید.

در انجام کارها نباید اهل جنجال سازی و ریاکاری بود.

انسان یک موجود محکوم به فنایی است که تنها چیزی که از او می‌ماند عمل اوست که می‌تواند او را ابدی کند. بزرگی شما به علم، حکمت و معرفتتان است .

باید در ایران بمانید و برای ایران کار کنید، امیدوارم که هم با سواد شوید و هم وطن پرست چرا که آبادانی یک منطقه وظیفه انسان‌هایی است که در آن منطقه حضور دارند چون اگر شما باسواد باشید، ولی وطن پرستی در آن نباشد بدرد نمی‌خورد.

باید هدف دار باشید، درس بخوانید و به معلمان خود احترام بگذارید و هیچوقت فکر نکنید که محرومیت مانع رسیدن شما به هدف است.

مردم کهگیلویه و بویراحمد همچون دُر درخشانی در خطه جنوب هستند که همه ظرفیت‌های مختلف را دارا هستند و باید قدر آن را بدانیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=354483
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. فرزین گفت:

    درود بر پروفسور ملک حسینی عزیز افتخار و اسطوره قوم شریف لر

دیدگاه شما