چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402 - 7:32

چرا باید استاندار کهگیلویه و بویراحمد را حمایت کرد؟

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

کهگیلویه و بویراحمد جزو استان هایی است که عمق محرومیت در آن زیاد است، این عقب ماندگی حاصل یک دولت و دو دولت هم نیست، حاصل جمعی از کمتر دیده شده استان از پیش از انقلاب تاکنون است.

علاوه بر شرایط اقلیمی خاص و پراکندگی های گسترده که چالشی در خدمات رسانی سریع و آسان است، همواره در بودجه و منابع انسانی در تراز ملی این استان کمتر دیده شده و میتوان گفت نقش آفرینی خاصی در سطح ملی نداشته است.

یکی از نقاط اساسی انتقادات مردمی به عملکرد استانداران در خصوص کمبودها و محرومیت ها مرتبط است.

خب استانداران مختلفی در کهگیلویه و بویراحمد آمده و رفته اند، همه آنها قطعاً هم نقاط مثبتی داشته انه و هم ضعف هایی که در اذهان مردم بعنوان قضاوت کنندگان اصلی عملکرد مسئولان، مانده است. مردم نیز کم کاری ها را عمدتاً به استانداران نسبت میدهند.

اما بگذارید از استاندار فعلی بگویم:

سید علی احمد زاده استاندار بومی کهگیلویه و بویراحمد است که با اکثریت قریب به اتفاق آرای هیئت دولت به استان آمد و کارش را شروع کرد.

خب او هم نقاط مثبت و منفی دارد.

مثلاً انتظار میرفت نیروهای شایسته تری به ویژه در حوزه فرمانداری ها و خود مجموعه استانداری به کار بگیرد و یا اینکه در انتصابات اجازه دخالت به نماینده ها ندهد و نظرات آنها را در همان حد و حدود مشورت باقی بگذارد تا شاهد اعتراضات مردمی به انتصابات ضعیف نباشیم.

از طرفی انتظار می رفت با انتخاب مجموعه ا قوی کنار خود ارتباط بخشی بهتری میان دستگاه های استانی ایجاد میشد.

اما در مجموع احمد زاده را باید استانداری پیگیر دانست که به دنبال حل مشکل و گره های این استان است.

مثلا در موضوع سد خرسان ، خب میبینیم عزم برای احداث سد است و استاندار بعنوان نماینده دولت باید شرایط را برای احداث فراهم کند اما موضع احمد زاده علیه ساخت سد به دلیل تبعات آن برای مردم است، او به صراحت گفته این سد سودی برای این استان ندارد.

خب این یک درس باید باشد، اینکه استاندار بی توجه به حفظ صندلی خود از دولت مطالبه گری می کند، یعنی یکی از راه های مهم برای برون رفت از شرایط کنونی، فریاد زدن کمبودها و کاستی ها و نه صرفاً خوب نشان دادن وضعیت به بالادستی ها، باشد.

در موضوع بودجه تلاش های زیادی صورت گرفته و تخصیص های نقد خوبی هم برای استان جذب شده است نمود آن در آب، راه و برق میبینیم.

قطعاً بخشی از آنچه امروز از چهره نازیبای محرومیت در استان داریم ناشی از وجود مدیرانی است که با توسل به فشار نمایندگان بدون توانمندی قابلی سکاندار شده اند، قطعاً نماینده های ادوار استان دخیل در دخالت های بیجا در امورات قوه مجریه و انتصابات بد در این استان هستند.

جدیت احمد زاده در هدایت بودجه به استان از منابع مختلف یکی از قوی ترین و روشن ترین اقدامات احمد زاده در استانداری است، سفرهای متعدد او به تهران و مطالبه گری مستمر برای تخصیص بودجه به خوبی در حال انجام است و از همین رو است که در برخی حوزه های زیرساختی شاهد فعالیت های خوبی هستیم.

یکی از نمودهای تلاش استاندار برای جذب نگاه های حمایتی به استان را باید در سفرهای متعدد و کم سابقه مقامات ملی به کهگیلویه و بویراحمد دانست.

تلاش برای حضور در مناطق مختلف استان و ارتباط بی واسطه با مسائل مردم نیز از مشخصه های قابل توجه احمد زاده است.

احمد زاده فردی پاکدست و فعال است اما یک دست صدا ندارد.

برای ملموس تر شدن تلاش به سمت محرومیت زدایی باید همه ارکان استان پای کار باشند، اگر نمایندگان و گروه های سیاسی به جای تکیه بر فشار برای انتصاب این و آن ، همت و کمک برای چرخاندن چرخ های توسعه استان بگذارند قطعاً اوضاع بهتر می شود. اگر مدیران به جای حفظ صندلی، به دنبال مطالبه گری از وزارتخانه های خود باشند بدون شک اوضاع بهتر میشود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=354402
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    با سلام لطفا منتشر کن .اتفاقا ایشون ضعیف ترین استاندار تاریخ هست همه هم خوب میدانند اکثریت ارا نه به خاطر توانایی بلکه به خاطر حضور در قوه قضاییه بوده وانگهی این همه حرف از اعتبار میزند چرا هیچ تغییر ی در چهره استان مشاهده نمیشه…هنر استاندار فقط شانتاژتبلیغاتی وهمراه کردن رسانه های مخالف خودش هست وهمین رسانه ها عامل اصلی فضای مسموم وعقب ماندگی استان هستند واقعا چرا هیات منصفه مطبوعات ومدیر کل ارشاد به این فضا سر وسامان نمیدهد فقط خدا میداند…

  2. احمدزاده گفت:

    ضیف ترین استاندار تاریخ استان این استاندار است

دیدگاه شما